Nowa strefa coworkingowa w Parku Handlowym Matarnia w Gdańsku szuka dla siebie
Park Handlowy Matarnia w Gdańsku ogłasza konkurs na nazwę nowo otwartej przestrzeni warsztatowo-coworkingowej. Coworking cieszy się coraz większą popularnością, a dla wielu osób stał się stylem życia, dlatego nieustannie wzrasta zapotrzebowanie na tego typu przestrzenie. Podążając za trendami
i odpowiadając na aktualne potrzeby, gdański park handlowy otwiera przestrzeń, z której klienci mogą bezpłatnie korzystać.
Zmieniające się potrzeby pracowników i pracodawców powodują, że modele coworkingowe zyskują coraz większą popularność. Liczba miłośników coworku wzrasta z każdym rokiem. Według Global Coworking Survey, na koniec 2018 roku liczba osób pracujących we współdzielonej przestrzeni biurowej wynosiła 1,7 miliona, w 2020 roku – około 3,8 miliona, a w 2022 roku mamy zobaczyć ponad 5 milionów osób pracujących w takich strefach na całym świecie.
Celem nowopowstałej strefy jest udostępnienie bezpłatnych stanowisk do pracy z dostępem do internetu bez potrzeby rezerwacji miejsc. Przestrzeń będzie sprzyjać nawiązywaniu relacji międzyludzkich, w tym relacji biznesowych. Zarządca centrum od dawna obserwował potrzebę stworzenia miejsca pracy i spotkań dla osób, które nie chcą lub nie mogą pracować w biurach, a jedyną alternatywą było dla nich wykonywanie obowiązków zawodowych w domach czy w niedostosowanych do tych celów kawiarniach. Przestrzeń w Parku Handlowym Matarnia ma także pełnić funkcję miejsca spotkań i aktywności dla społeczności lokalnej. W nowej przestrzeni odbywać się będą także warsztaty.
– Mamy ambitne plany związane z nowopowstałą przestrzenią. Zależy nam, aby miejsce tętniło życiem nie tylko w standardowych godzinach pracy biurowej naszych gości. Planujemy ożywić przestrzeń między innymi bogatym cyklem warsztatów o różnej, istotnej społecznie i przydatnej zawodowo tematyce, które w weekendy będą odbywały się w centrum – mówi Katarzyna Kaczmarek, Customer Experience Leader, Park Handlowy Matarnia, Ingka Centres.
Strefa coworkingowa w Parku Handlowym Matarnia zlokalizowana jest w strategicznym miejscu centrum – blisko restauracji, kawiarni, punktów usługowych oraz placów zabaw dla dzieci.
Architektura strefy nawiązuje do natury, która dla Parku Handlowego Matarnia jest bardzo ważna. Zbudowana z naturalnego drewna podkreśla, jak ważną wartością dla zarządcy parku jest ekologia i przebywanie blisko natury. Strefa jest odpowiednio doświetlona, by umożliwić pracę zarówno przy świetle dziennym, jak i przy sztucznym.
– Obserwujemy, że w ciągu pierwszych dni działania coworkingu najczęściej korzystali z niej pracownicy zdalni lub freelancerzy. Wierzymy, że nowe miejsce coworkingu na mapie Gdańska w tak niecodziennej lokalizacji, to świetna alternatywa dla pracy z domu czy pracy w kawiarni – dodaje Kaczmarek. – Trwa konkurs na nazwę strefy coworkingowej. Informacje dostępne są na stronie centrum, a propozycje można wysyłać do 26 czerwca br. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody!
Strefa coworkingu w Parku Handlowym Matarnia działa w godzinach otwarcia centrum.
Kontakt dla prasy:
Konstancja Cegłowska
konstancja.ceglowska@personal-pr.pl

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.