Nowa strefa coworkingowa w Parku Handlowym Matarnia w Gdańsku szuka dla siebie
Park Handlowy Matarnia w Gdańsku ogłasza konkurs na nazwę nowo otwartej przestrzeni warsztatowo-coworkingowej. Coworking cieszy się coraz większą popularnością, a dla wielu osób stał się stylem życia, dlatego nieustannie wzrasta zapotrzebowanie na tego typu przestrzenie. Podążając za trendami
i odpowiadając na aktualne potrzeby, gdański park handlowy otwiera przestrzeń, z której klienci mogą bezpłatnie korzystać.
Zmieniające się potrzeby pracowników i pracodawców powodują, że modele coworkingowe zyskują coraz większą popularność. Liczba miłośników coworku wzrasta z każdym rokiem. Według Global Coworking Survey, na koniec 2018 roku liczba osób pracujących we współdzielonej przestrzeni biurowej wynosiła 1,7 miliona, w 2020 roku – około 3,8 miliona, a w 2022 roku mamy zobaczyć ponad 5 milionów osób pracujących w takich strefach na całym świecie.
Celem nowopowstałej strefy jest udostępnienie bezpłatnych stanowisk do pracy z dostępem do internetu bez potrzeby rezerwacji miejsc. Przestrzeń będzie sprzyjać nawiązywaniu relacji międzyludzkich, w tym relacji biznesowych. Zarządca centrum od dawna obserwował potrzebę stworzenia miejsca pracy i spotkań dla osób, które nie chcą lub nie mogą pracować w biurach, a jedyną alternatywą było dla nich wykonywanie obowiązków zawodowych w domach czy w niedostosowanych do tych celów kawiarniach. Przestrzeń w Parku Handlowym Matarnia ma także pełnić funkcję miejsca spotkań i aktywności dla społeczności lokalnej. W nowej przestrzeni odbywać się będą także warsztaty.
– Mamy ambitne plany związane z nowopowstałą przestrzenią. Zależy nam, aby miejsce tętniło życiem nie tylko w standardowych godzinach pracy biurowej naszych gości. Planujemy ożywić przestrzeń między innymi bogatym cyklem warsztatów o różnej, istotnej społecznie i przydatnej zawodowo tematyce, które w weekendy będą odbywały się w centrum – mówi Katarzyna Kaczmarek, Customer Experience Leader, Park Handlowy Matarnia, Ingka Centres.
Strefa coworkingowa w Parku Handlowym Matarnia zlokalizowana jest w strategicznym miejscu centrum – blisko restauracji, kawiarni, punktów usługowych oraz placów zabaw dla dzieci.
Architektura strefy nawiązuje do natury, która dla Parku Handlowego Matarnia jest bardzo ważna. Zbudowana z naturalnego drewna podkreśla, jak ważną wartością dla zarządcy parku jest ekologia i przebywanie blisko natury. Strefa jest odpowiednio doświetlona, by umożliwić pracę zarówno przy świetle dziennym, jak i przy sztucznym.
– Obserwujemy, że w ciągu pierwszych dni działania coworkingu najczęściej korzystali z niej pracownicy zdalni lub freelancerzy. Wierzymy, że nowe miejsce coworkingu na mapie Gdańska w tak niecodziennej lokalizacji, to świetna alternatywa dla pracy z domu czy pracy w kawiarni – dodaje Kaczmarek. – Trwa konkurs na nazwę strefy coworkingowej. Informacje dostępne są na stronie centrum, a propozycje można wysyłać do 26 czerwca br. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody!
Strefa coworkingu w Parku Handlowym Matarnia działa w godzinach otwarcia centrum.
Kontakt dla prasy:
Konstancja Cegłowska
konstancja.ceglowska@personal-pr.pl
Uchodźcy na rynku pracy
Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.