Komunikaty PR

Odpowiedzialne liderowanie. O nowoczesnym przywództwie w odniesieniu do Maxi Zoo

2023-03-06  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
BRZ
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/

Stanie na czele organizacji to nie lada wyzwanie, które wiąże się z dużą odpowiedzialnością i ciągłymi  wyzwaniami. Choć to zadanie nie jest łatwe, ma również swoje benefity. Osoba piastująca najwyższe stanowisko w firmie może m.in. skutecznie wprowadzać rozwiązania, które znacznie ją rozwiną. W tym procesie niezbędni są jednak pracownicy oraz zbudowane z nimi relacje. Jaki zatem powinien być lider, u boku którego realizowanie celów będzie czystą przyjemnością?

Wiele osób aspiruje do miana przywódcy. Osiągnięcie najwyższego stanowiska w strukturze jest spełnieniem marzeń, osiągnięciem pewnego statusu. Należy jednak pamiętać, że aby skutecznie zarządzać firmą, należy posiadać odpowiednie predyspozycje. Innymi słowy, nie każdy może być dobrym liderem.

Relacja win-win to podstawa

Bycie liderem to synonim ogromnej odpowiedzialności. Jest to również ciągła nauka, która w zasadzie nigdy nie ma końca. W mojej opinii szefem się nie zostaje, a jest. Ten proces trwa, stale ewoluuje i wymaga odpowiedniego zaangażowania. Oznacza to, że odpowiedzialny przywódca nie zamyka się w obrębie swoich przyzwyczajeń i reaguje na to, co dzieje się wokół niego. Dynamika rynku pracowniczego osiąga aktualnie wysoki poziom. Zmieniające się trendy oraz oczekiwania sprawiają, że pracownicy wymagają od pracodawcy zupełnie innych niż kilkanaście lat temu rzeczy. Tutaj wychodzi na wierzch jedna z istotnych cech, które powinien posiadać każdy lider, czyli bycie otwartym – zarówno dla pracowników jak i na zmiany. Struktura każdego z przedsiębiorstw składa się z osób, bez których nie byłoby możliwe prowadzenie żadnych działań. Dlatego tak ważne jest zwracanie uwagi na potrzeby ludzi znajdujących się w firmie, którzy muszą mieć pewność, że zawsze zostaną wysłuchani i w razie konieczności uzyskają należyte wsparcie. Takie podejście stosuję w strukturze Maxi Zoo, w której każdy jest równy. Szeroko spoglądam na pracowników i zdaję sobie sprawę z tego, że jesteśmy jednym, wielkim zespołem, który tylko wspólnymi siłami jest w stanie realizować cele i tym samym przyczyniać się do znacznego rozwoju sieci. Od zawsze w relacjach biznesowych, ale również prywatnych stawiam na szczerość i zrozumienie. Nasi pracownicy wiedzą, że ich praca jest doceniana, a za zaangażowanie rewanżujemy się odpowiednimi benefitami. Zależy mi również na tym, aby dawać im możliwość stałego rozwoju. To sprawia, że osoby ciągle zwiększają swoje kompetencje i uczą się nowych rzeczy. Tu z kolei pojawia się kolejna ważna cecha lidera, który musi mieć również wyostrzone zmysły wzroku i słuchu. Dzięki pierwszemu jest w stanie szacować potencjał poszczególnych pracowników i dać im możliwość sprawdzenia się na nowych stanowiskach poprzez awansowanie. Słuch odpowiada z kolei za umiejętność pozyskiwania z otoczenia rad i pomysłów, które później można wdrożyć w strategię. Osoba, która zajmuje najwyższe stanowisko w firmie, powinna w podświadomości współpracowników wyrastać na autorytet. Jest to powolny i wymagający proces, jednak stanowi gwarancję zbudowania solidnych, prawdziwych relacji. Poprzez swoją wiedzę oraz doświadczenie, ale również wsparcie i motywację lider buduje w pracowniku poczucie, że mając u swojego boku taką osobę, nic nie może pójść źle, a nawet jeśli tak się stanie, zawsze będzie mógł liczyć na rozmowę i zrozumienie. Jak powiedział Simon Sinek  „nasze zmagania to małe kroki na drodze do naszego wielkiego sukcesu”. Wdrażając w zarządzanie wszystkie powyższe elementy można zyskać nagrodę w postaci zaufania pracownika. Uczciwe relacje sprawiają, że zarówno oczy lidera, jak i wszystkich innych osób w firmie spoglądają w tym samym kierunku, a ich wspólnym mianownikiem staje się dążenie do osiągania sukcesów i rozwoju. – powiedział Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający sieci Maxi Zoo Polska.

Po pierwsze pracownicy

Można wyróżnić wiele modeli liderów, którzy znacznie różnią się od siebie cechami charakteru oraz samym podejściem do wykonywania obowiązków. Najlepszy przywódca to jednak ten, który skupia w sobie ogromną dozę zrozumienia, pokory i pasji, a także, który na działalność firmy patrzy przez pryzmat wszystkich ludzi, nie własnego stanowiska. Nigdy nie spoczywa na laurach i nie traktuje z przyzwyczajeniem swojej pozycji. Zamiast tego stale analizuje działalność przedsiębiorstwa i wyklucza wszelkie nieprawidłowości, aby zagwarantować mu jak największą wydajność. Staje się wzorem do naśladowania, a swoim zaangażowaniem oraz charyzmą prowadzi zespół na sam szczyt.  

 

*******

Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 90 sklepów w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W czerwcu 2020 roku Maxi Zoo dołączyło do największego multipartnerskiego Programu Bonusowego w Polsce - PAYBACK.  W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2022-2023", nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku”, które zostało przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.

Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Pracujący rodzic? O co tyle szumu… Biuro prasowe
2024-08-21 | 12:05

Pracujący rodzic? O co tyle szumu…

Pracujący rodzice to wbrew pozorom bardzo liczna grupa. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego można oszacować, że stanowią oni około 1/3 wszystkich pracujących
Praca Polacy w europejskiej czołówce pod względem czasu poświęcanego na opiekę nad bli
2024-08-20 | 12:34

Polacy w europejskiej czołówce pod względem czasu poświęcanego na opiekę nad bli

Blisko połowa pracujących Polaków doświadcza wypalenia zawodowego, a niemal 30 proc. czuje się przepracowanych. Jednocześnie po pracy średnio 2 godziny i 15 minut przeznaczają na
Praca 6 sposobów na bezstresowy powrót do pracy po urlopie
2024-08-20 | 09:45

6 sposobów na bezstresowy powrót do pracy po urlopie

70% Polaków w okresie od czerwca do sierpnia planowało urlop – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. Koniec wakacyjnego wyjazdu dla większości osób oznacza

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.