Komunikaty PR

Praca zdalna Polaków w badaniu VELUX

2022-04-12  |  13:00

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez VELUX we współpracy z Ipsos, 46% osób pracujących zdalnie deklaruje, że robi to cztery lub pięć dni w tygodniu. Globalna zmiana modelu pracy, która nastąpiła w ciągu ostatnich dwóch lat, spowodowała gwałtowny wzrost zapotrzebowania na przestrzeń w domu przeznaczoną na home office. Aż 43% osób pracujących zdalnie przez co najmniej jeden dzień, planuje przeprowadzić w domu remont, aby dostosować go do takiego trybu pracy, a 62% już wprowadziło takie zmiany. Światło naturalne to jeden z najważniejszych czynników tworzących idealne miejsce pracy, zaraz po infrastrukturze IT i sprzęcie biurowym.

Firma VELUX przeprowadziła globalne badanie (1), aby dowiedzieć się, co Polacy myślą na temat pracy zdalnej, z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć, i czego potrzebują do stworzenia przestrzeni sprzyjającej pracy z domu. Większość respondentów uważa, że w ich przypadku podział na życie prywatne i zawodowe jest obecnie dobrze wyważony, a nawet woleliby częściej pracować z domu ze względu na zalety tego rodzaju pracy: 43% respondentów z Polski uważa, że oszczędza czas przeznaczony na dojazdy do pracy, 47% oszczędza pieniądze wydawane na jedzenie, ubranie i transport, a 37% twierdzi, że dzień pracy jest bardziej elastyczny. Jeśli chodzi o korzyści osobiste, 66% osób pracujących zdalnie zgodziło się z tym, że dzięki pracy z domu czują większą swobodę, 60% stwierdziło, że ma więcej wolnego czasu, a 54%, że poprawia to ogólną jakość ich życia.

„Praca z domu i model hybrydowy najprawdopodobniej zostaną z nami na dłużej. Możemy założyć, że będzie to miało wpływ na każdy aspekt naszego życia, w tym na sposób, w jaki projektujemy, aranżujemy i remontujemy nasze domy i mieszkania” – zauważa Agnieszka Kamińska, kierownik ds. komunikacji, VELUX Polska.

Praca zdalna spowodowała, że Polacy zaczęli przywiązywać dużą wagę do stworzenia odpowiednich warunków do pracy z domu. Jedną z największych potrzeb, którą dostrzega 6 na 10 pytanych jest dostęp do światła naturalnego. Światło dzienne jest dla nich bardzo lub niezwykle ważne – tak jak świeże powietrze (57%) i temperatura w pomieszczeniu (56%). Jednocześnie tylko 42% respondentów jest naprawdę zadowolonych z dostępu do światła dziennego w obecnym miejscu przeznaczonym do pracy.

Jak stworzyć najlepszą przestrzeń do pracy z domu

Idealne miejsce do pracy z domu - pomagające się skoncentrować i zachować motywację do pracy - to dodatkowa przestrzeń oświetlona światłem naturalnym, przewietrzona, oddzielona od innych części domu. Jeżeli szukamy miejsca, które można by zaadaptować na potrzeby biura w domu, doskonałym rozwiązaniem będzie poddasze nieużytkowe, gdyż ma szczególnie przytulny klimat i pomaga oddzielić życie prywatne od obowiązków służbowych. A doświetlenie pomieszczenia i dostęp do świeżego powietrza, dzięki oknu dachowemu to najłatwiejszy sposób na przekształcenie go w biuro domowe i poprawienie warunków pracy. Wydaje się, że coraz więcej osób korzysta z tej możliwości - 17% Polaków pracujących zdalnie, już przekształciło swoje nieużytkowe poddasze w miejsce nadające się do zamieszkania i pracy.

„Miejsce do pracy w domu nie tylko musi być wygodne i umożliwiać wydajną pracę, lecz także powinno pozytywnie wpływać na nasze samopoczucie, zdrowie psychiczne i fizyczne. Dlatego tak ważny jest lepszy dostęp do światła dziennego i świeżego powietrza” — powiedziała Agnieszka Kamińska.

Dostrzega to coraz więcej Polaków. Z badania wynika, że instalowanie lub wymiana okien, są trzecim najważniejszym elementem przekształcania przestrzeni domowej w miejsce pracy, zaraz za zakupem nowych mebli i wyposażenia oraz malowaniem czy odnawianiem ścian. Jak wynika z badania 14% respondentów już zamontowało lub wymieniło okna, doceniając benefity światła dziennego. Warto pamiętać, że lokalizację i wielkość okien dachowych można łatwo dostosować do potrzeb aranżacyjnych przestrzeni, którą chcemy doświetlić.

Dostosowanie domu do pracy zdalnej, która najprawdopodobniej zagościła u nas na dobre, zachowując przy tym równowagę między życiem prywatnym i zawodowym, będzie dla nas coraz ważniejsze. Dlatego w naszym najlepszym interesie leży stworzenie takiej przestrzeni na home office, która będzie sprzyjać motywacji do pracy, i co najważniejsze – zapewni nam zdrowie i komfort.

_________________                                    

1 Firma VELUX we współpracy z Ipsos przeprowadziła ankietę wśród 15 504 respondentów z Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Belgiii, Holandii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Danii, Szwecji, Francji, Hiszpanii, Włoch, Republiki Czeskiej, Polski, USA i Australii w badaniu zatytułowanym „The Work from Home Experience, 2021” [„Doświadczenie pracy z domu, 2021”].

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.