Komunikaty PR

Procesy kadrowo-płacowe a Polski Ład

2022-04-22  |  14:37
Biuro prasowe
Kontakt

Andrzej Bromski
Bromo

ul. Płowiecka 4/189
00-585 Warszawa
materialy.prasowedszkodowania|gmail.com| |materialy.prasowedszkodowania|gmail.com
510 139 576
www.bromo.pl

Obsługa kadrowo-płacowa to obszar, bez którego nie może funkcjonować żadna firma.
Choć z pozoru to zajęcie może wydawać się schematyczne, pracownicy działów kadrowo-płacowych muszą stale poszerzać swoją wiedzę – szczególnie teraz w związku z wprowadzeniem tzw. Polskiego Ładu, a także zapowiedzią kolejnych zmian. Mnogość nowych przepisów i konieczność ich wnikliwej analizy powodują, że coraz więcej firm decyduje się na outsourcing kadrowo-płacowy.

 

Payroll, czyli procesy kadrowo-płacowe same w sobie są już dość skomplikowane. W ostatnich latach dodatkowo ulegają ciągłym zmianom legislacyjnym – ostatnio w ramach rządowego programu „Polski Ład”, który dotyczy m.in.: zmian podatkowych czy zmian w ulgach i odliczeniach. W związku z jego wdrożeniem działy kadrowo-płacowe muszą szybko odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

 

Outsourcing payrollu mile widziany

Polski Ład to wyzwanie dla wielu przedsiębiorców. Konieczność wnikliwego zapoznania się ze zmianami w przepisach wymaga bowiem poświęcenia dużej ilości czasu, a do tego niezbędne staje się zabezpieczenie odpowiednich nakładów finansowych na szkolenia zespołu i aktualizację systemów rozliczeniowych. W tej sytuacji coraz częściej firmy rozważają scedowanie wszystkich obowiązków dotyczących obsługi kadrowo-płacowej na zewnętrznych ekspertów. Decyzje w tej sprawie podejmowane są dużo sprawniej niż wcześniej, gdyż outsourcing payrollu regularnie zyskuje na wartości w oczach przedsiębiorców. Nic dziwnego – firmy nie tylko pozbywają się problemu związanego z koniecznością śledzenia zmian w przepisach oraz rekrutacją i rotacją pracowników, ale też zyskują pod kątem finansowym.

W ramach outsourcingu usług kadrowo-płacowych organizacja może liczyć np. na realizację comiesięcznych rozliczeń pracowników, kontrolowanie umów, obsługę zaświadczeń oraz całej dokumentacji pracowniczej, a także obliczanie zobowiązań wobec Urzędu Skarbowego
i ZUS-u
czy reprezentowanie firmy przed organami państwowymi.

Outsourcing usług kadrowo-płacowych to też ogromna oszczędność czasu. Firma decydująca się na to rozwiązanie, może skoncentrować się na swojej kluczowej działalności i realizacji celów strategicznych. Powierzając obsługę ekspertom, ogranicza też koszty związane
z prowadzeniem własnego działu kadr i płac
. W ten sposób może również zabezpieczyć się przed konsekwencjami nieumyślnych błędów popełnianych przez własnych, niedoświadczonych pracowników działu księgowego.

Podstawową potrzebą, z jaką przychodzą do nas klienci, jest zapewnienie ciągłości obsługi kadrowo-płacowej – mówi Agnieszka Haponik, dyrektor rozwoju biznesu i marketingu w LeasingTeam Group. Klienci nie chcą martwić się rotacją pracowników, urlopami, L4 czy błędami w systemie kadrowo-płacowym, które muszą naprawiać. Chcą skupić się na swoim biznesie, z którego mają realne zyski. Dodatkowy aspekt to oczywiście finanse – obecnie utrzymywanie działu kadrowo-płacowego jest dużo droższe niż jeszcze kilka lat temu. Pensje rosną w szybkim tempie, na rynku brakuje specjalistów.
Ze względu na szybko zmieniające się prawo, niezbędne jest permanentne podnoszenie kwalifikacji pracowników, czyli inwestycja w szkolenia i kursy. Do tego dochodzą koszty oprogramowania kadrowo-płacowego. W efekcie wielu przedsiębiorców dochodzi do wniosku, że outsourcing payrollu to optymalne rozwiązanie.

 

Najlepsza firma do współpracy

Czym kierować się, chcąc wybrać najlepszą ofertę na rynku? Doświadczenie – oto słowo klucz – wyjaśnia Agnieszka Haponik. Warto zrobić staranny research i uważnie przyjrzeć się ekspertom,
by na tej podstawie móc wybrać firmę, która faktycznie specjalizuje się w kompleksowej obsłudze kadrowo-płacowej i może pochwalić się solidnym doświadczeniem. Dużo
o potencjalnym usługodawcy może powiedzieć też system, na jakim pracuje – profesjonalne firmy korzystają z zaawansowanych, bezpiecznych rozwiązań, w naszym przypadku jest to Teta. Małe podmioty najczęściej nie stać na takie programy, więc posiłkują się rozwiązaniami chmurowymi. Istotne są także opinie i rekomendacje poprzednich klientów, które stanowią potwierdzenie wysokiej jakości współpracy. Warto postawić na firmę, która ma już swoją historię na rynku i od lat cieszy się zaufaniem przedsiębiorców.

Wybierając dostawcę payrollu, można też sprawdzić, czy firma posiada i udostępnia klientom platformę do obsługi i automatyzacji procesów HR. Wszyscy nasi klienci w ramach współpracy payrollowej otrzymują dostęp do naszej autorskiej platformy TalentPoint – dodaje Agnieszka Haponik
z LeasingTeam Group. Usprawnia ona przepływ pracy, automatycznie łącząc działy HR, pracowników, rozliczenia i umowy w jednym miejscu. Klient zyskuje np. elektroniczną ewidencję czasu pracy, raporty analityczne, możliwość generowania i podpisywania umów online, z kolei pracownicy mają stały dostęp do swoich danych kadrowych, zgłaszają urlopy za pomocą platformy, czy pobierają potrzebne dokumenty związane z zatrudnieniem. Mogą np. w każdej chwili pobrać samodzielnie odcinek płacowy RMUA, zgłaszać przez system zapotrzebowanie na urlop,
czy analizować elektroniczną ewidencję czasu pracy. Współpraca z doświadczoną firmą zewnętrzną   pozwala też jeszcze lepiej chronić dane pracowników przed kradzieżą i ich wykorzystaniem w nielegalny sposób. Nowoczesne firmy stawiają dziś na automatyzację i digitalizację, gdyż wpływa to na optymalizację czasu i wzrost poziomu zadowolenia klienta oraz jego pracowników
. Do listy zalet można też dodać certyfikaty i nagrody, jakie posiada firma – to także swoiste potwierdzenie jej rynkowych osiągnięć. Warto zwrócić również uwagę na sposób komunikacji z danym usługodawcą na co dzień – w końcu, jeśli podejmiemy z nim współpracę, będziemy w częstym kontakcie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Bromo
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani? Biuro prasowe
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –
Praca Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje
2025-04-30 | 06:00

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Wyniki badania płacowego Mercer Total Remuneration Survey (TRS) 2024 dostarczają cennych informacji na temat aktualnych zmian na rynku wynagrodzeń w Polsce. W 2024 roku zauważono kilka
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.