Komunikaty PR

Szybka lekcja realizacji celów! 3 błędy, które popełniasz przy ich planowaniu

2020-11-16  |  11:00
Biuro prasowe

Świadomi własnych atutów, dobrej organizacji pracy coraz częściej planujemy nowe wyzwania, które mają spełnić nasze marzenia. Wizja nowych kompetencji, znajomości nowego języka czy utrata 7 kg potrafi skutecznie rozbudzić naszą motywację. Początkowa ekscytacja potrafi jednak szybko zmienić się w rozczarowanie. Jak go uniknąć podpowiada Karolina Karolczak, autorka programu #celomania i prowadząca kanał na YouTubie „Karolina od Celów”.

  1. Brak samokonceptu

 Nasze cele powinny odzwierciedlać nasze pragnienia i dotyczyć sfer, które są dla nas ważne. Pierwszy cel, który przyjdzie nam do głowy, jest najlepszym pomysłem. Realizacja marzeń powinna cieszyć nas, nie innych wokół. Warto sobie uzmysłowić, że cele, które nas nie odzwierciedlają, będą nie tylko trudne do zrealizowania, ale również przysporzą nam niepotrzebnych zmartwień.

  1. Zbyt ambitnie

Początkowa ekscytacja prowadzić może do nierealnej oceny naszej sytuacji i możliwości, jakie posiadamy. Brak treningów od kilku lat, ale jest plan, by przebiec maraton za 2 miesiące… To niestety niemożliwe. Zgłębienie samokonceptu i ustalenie naszych realnych dyspozycji pomoże w ustaleniu celów, które rzeczywiście jesteśmy w stanie zrealizować. Cele warto również stopniować i wyznaczać etapy. Zamiast planowania utraty wagi w rok, lepiej skupić się na miesiącu, następnie na dwóch. Potem jesteśmy w stanie zakładać plany półroczne i dłuższe.

  1. Nieokreślony plan działania

Cele najczęściej sobie wizualizujemy i… na tym kończymy nasz „plan” do celu. Spełnianie marzeń wymaga objęcia drogi składającej się z różnych działań, które mają nas przybliżyć do ich realizacji. Ma ona pomóc również w utrzymaniu naszej motywacji. Każde działanie wymaga precyzyjnego planu i harmonogramu, ponieważ realizacja celu to proces składający się z wielu czynników. Powinny się w nim znaleźć wszystkie aktywności i zadania, dzięki którym zbliżamy się do osiągnięcia celu.

Pamiętajmy, że każda próba może nieść ze sobą błędy i porażki. Są one naturalnym następstwem realizacji celów. Nie powinny one wpływać na obniżenie poziomu naszej motywacji. Co robić w takiej sytuacji? Wysunąć odpowiednie wnioski, zaktualizować nasz plan i działać dalej! – podsumowuje Karolina Karolczak, autorka #celomanii.

 

Kontakt dla mediów:

Inga Ryfka

Account Executive

+48 790 393 471

i.ryfka@agencjafaceit.pl

 

Karolina Karolczak - autorka programu dzięki, któremu definiujesz  i realizujesz cele #celomania oraz techniki samokonceptu, nazywana „Trenerką Gwiazd” , Dyrektor Merytoryczny Brian Tracy International. Z jej pomocą  klienci realizują cele szybciej i sprawniej niż mieli by to robić sami.  Prowadzi kanał YouTube "Karolina od celów", który cieszy się rosnącym zainteresowaniem: https://www.youtube.com/channel/UCDIRELB2U9AfxWoS3cn9HTQ 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Uchodźcy na rynku pracy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Uchodźcy na rynku pracy

Norwegia jest jednym z europejskich liderów, która rozwija różnorodne metody wsparcia dla uchodźców, ułatwiając im integrację na lokalnym rynku pracy. Badania
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.