Komunikaty PR

Targi w Mediolanie inspiracją do tworzenia nowych rozwiązań w biurach

2022-08-31  |  01:00
Biuro prasowe

Coroczne targi w Mediolanie to najlepszy moment, by przyjrzeć się nadchodzącym trendom w designie, które mają odbicie w późniejszym wyposażeniu m.in. biur i powierzchni komercyjnych. Nurtem przewodnim tegorocznych targów był zrównoważony rozwój i szeroko pojęta świadomości ekologiczna, co za tym idzie, dominowały projekty, które powstały z myślą o środowisku. Jak tendencje te wpłyną na wygląd biur, które z trendów mają szansę dłużej z nami pozostać, opowiadają Monika Krawczyk - architekt i Michał Urbaniak - Project Manager marki HOOF.

Co wyraźnie dało się odczuć na tegorocznych targach, co zwróciło waszą uwagę?
HOOF: Naszą uwagę na pewno zwróciły tkaniny akustyczne w różnych formach np. zasłon czy przegród akustycznych. Choć na targach, które odwiedziło 260 tys. osób, było bardzo głośno, dzięki nim, redukcja szumów była znaczna. Ciekawe stoisko w tym roku zaprezentowała firma Arper, która jest naszym partnerem handlowym. Ich ekspozycja została stworzona w formie swoistego labiryntu, właśnie z wykorzystaniem kilkumetrowych tkanin akustycznych. Korzystając z takiego rozwiązania nie ogranicza nas wysokość pomieszczenia. Tkaniny akustyczne są w stanie wytłumić nawet 50% dźwięków otoczenia, co świetnie sprawdza się w nowoczesnych biurach. Dzięki temu możemy zbudować prawdziwą intymność we wnętrzu i dosłownie odciąć się od tego, co na zewnątrz. Dodatkowo nie zabierają światła, co jest bardzo istotne dla komfortu pracy. Przy ich pomocy możemy stworzyć bardzo ciekawe, lekkie aranżacje, które są odwrotnością dla standardowych, ciężkich przegród spotykanych w większości biur. Atutem takiego rozwiązania jest również ich funkcjonalność. Możemy wygrodzić dodatkową przestrzeń w dowolnym momencie, co nawiązuje do bardzo popularnej aktualnie filozofii agile, która w przypadku biur odnosi się do ich mobilności i adaptowania przestrzeni do bieżących potrzeb.  W kilku realizacjach HOOF zastosowaliśmy już z powodzeniem takie rozwiązania
Akustyka w swojej formie nie musi więc być nudna, może przybierać różne formy i kształty, jak udowadnia Caimi, tworząc ciekawą instalację w formie korytarza, wypełnioną panelami w pełni pochłaniającymi dźwięki.

Jakie materiały dominowały?
HOOF:
 Zwłaszcza te podkreślające aspekt recycyklingu, naturalne tkaniny, surowe drewno, len. Większość producentów posiada takie materiały w swojej ofercie. Mogliśmy zauważyć wiele produktów, które w pełni nadawały się do ponownego przetworzenia. Nacisk na ekologię był bardzo wyraźny nawet w zaaranżowaniu samych stoisk. Salone del Mobile opracował wytyczne, mówiące, że stoiska mają być budowane z koniecznością przestrzegania wymogów zrównoważonego rozwoju, sugerując stosowanie materiałów wielokrotnego użytku, takich jak drewno lub materiałów z recyklingu, materiałów z certyfikatem FSC lub PEFC. Stoiska zaprojektowano tak, aby możliwy był ich demontaż i ponowne użycie. 

Czy trend na zwrot w kierunku natury uwidocznił się także w palecie kolorów? Jakie barwy waszym zdaniem będą królować we wnętrzach — zwłaszcza tych biurowych?
HOOF:
 W tym roku, jak też i w poprzednich latach, nadal królują kolory ziemi, nawiązujące do naturalnych barw takich jak szarości, brązy, beże, zielenie. Obok neutralnej palety kolorów pojawiły się także barwy takie jak: przybrudzony róż, głębokie błękity, pomarańcz czy słoneczny żółty odcień. To znak, że projektanci widzą przyszłość w pozytywnych barwach. Te kolory świetnie sprawdzą się na meblach takich jak biurka, sofy, krzesła, czy nawet przegrody akustyczne, dzięki temu przestrzeń do pracy będzie zachęcała do jej wykonywania i cieszyła oko. 

Skoro jesteśmy przy wystroju biur, czy tu były zaskoczenia? Nowe nietypowe rozwiązania?
HOOF:
 Bardzo wyraźnie zaznaczającym się trendem jest ten na pozorowanie wnętrz biurowych na te domowe. Czyli komfort przytulność, ale także możliwość szybkiej rearanżacji. W osiągnięciu tego efektu pomagają meble, które mogą sprawdzić się zarówno w przestrzeniach biurowych, jak i domowych, szczególnie te o modułowym charakterze, np. sofy. Można przearanżować je w przestrzeni, odejmując bądź dokładając dodatkowe elementy. Efekt przytulności i „domowości” podkreślały ich obłe, pełne kształty, ale także materiały zastosowane w tapicerkach. Materiały tłoczone we wzory, popularne ostatnio bouclé, wyraźny splot. Dosłownie zachęcałyby, by choć na chwilę na nich usiąść i się zrelaksować. Wszystko to nawiązuje do trendów takich jak „like at home”, czyli by poczuć się w biurze jak w zaciszu własnego mieszkania. Mięsistość tkanin i tłoczeń, różnorodność faktur, struktur doskonale ze sobą korelują, wzajemnie się przenikając. To wyraźna wskazówka, że designu doświadczamy wszystkimi zmysłami. 

A jakie tendencje panują w oświetleniu?
HOOF:
 Bardzo interesujące rozwiązanie pokazała marka Artemide. Ich nowa seria Discovery to połączenie designu i technologicznego know how. Lampy z tej rodziny, gdy są zgaszone wydają się zupełnie przeźroczyste, natomiast po włączeniu wypełniają się światłem tworząc niespotykany dotąd efekt, idealny do wykorzystania we współczesnych przestrzeniach. 
 

Co najbardziej was zaskoczyło, zdumiało?
HOOF: Olbrzymia ilość outdorowych mebli, zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz. Trend na zapraszanie mebli uważanych za tarasowe do przestrzeni domowych ma swoje źródło w pandemicznej rzeczywistości. Kiedy zostaliśmy przymusowo zamknięci w domach, wyjście na własny taras lub balkon był po prostu przedłużenia mieszkania, które jak wiemy w czasie pandemii, miało, więcej niż jedną funkcję. Ten trend przeplatał się płynnie z trendem Eco. Naszą uwagę zwróciło także nietypowe rozwiązania zastosowane przez producentów włoskiej marki Kartell, która przy produkcji krzeseł wykorzystała kapsułki po kawie illy. Wspaniała i niesamowicie ciekawa inicjatywa. 
 

O HOOF 

Zespół HOOF już od ponad 20 lat zajmuje się kompleksową realizacją przestrzeni biurowych i komercyjnych. Współpracuje z czołowymi producentami krajowymi i światowymi, takimi jak VITRA, ACTIU, WIESNER HAGER, NARBUTAS, PROSTORIA, SOFTLINE i wieloma innymi. – Cenimy sobie jakość i niebanalne wzornictwo, dlatego we współpracy z naszymi projektantami pomożemy wykreować przestrzeń, która będzie spełniała swoje funkcje pod względem ergonomii, efektywności i jakości pracy pracowników, a przy okazji wytworzy atmosferę współpracy i kreatywności. HOOF prowadzi obecnie trzy salony meblowe: w Poznaniu, Krakowie oraz we Wrocławiu. Zaprasza również do współpracy na terenie Warszawy i Trójmiasta, gdzie już niedługo zostanie otwarty nowy showroom.

 

Więcej informacji na: https://www.hoof.pl/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie Biuro prasowe
2024-12-29 | 09:00

BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie

W 2024 r. dwukrotnie zmieniła się wysokość wynagrodzenia minimalnego oraz minimalnej stawki godzinowej i innych świadczeń ustalanych na ich podstawie. Duże emocje przyniosła też długo
Praca Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
2024-12-20 | 10:00

Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami

Najbardziej kobietom karierę w IT utrudnia to, że mają masę przekonań w swoich głowach. Dużo słyszymy jako dziewczynki, a potem jako kobiety i to buduje nam przekonania o sobie i o
Praca 5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
2024-12-19 | 10:30

5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku

Krzysztof Inglot, założyciel Personnel Service, ekspert rynku pracy Wolniejszy wzrost wynagrodzeń, przyspieszona automatyzacja i sztuczna inteligencja, jawne widełki płacowe oraz ciągły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.