W OBLICZU WOJNY PRACOWNICY CORAZ CZĘŚCIEJ SIĘGAJĄ PO PSYCHOLOGA
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Tylko w pierwszym tygodniu rosyjskiej inwazji, po pomoc psychologów sięgnęło ponad dwukrotnie więcej pracowników i ich bliskich niż w poprzednich tygodniach - wynika z danych Mindgram, platformy well-being i wsparcia psychologicznego B2B.
Gwałtownie rośnie liczba pracowników dużych firm i korporacji, sięgających po wsparcie psychologiczne w obliczu wojny w Ukrainie. Tylko w ciągu jednego tygodnia od jej wybuchu, podwoiła się liczba rozmów z psychologami i konwersacji na czacie - wynika z danych Mindgram, platformy online oferującej kompleksowe wsparcie w sferze well-being i zdrowia psychicznego dla pracowników firm i ich bliskich. W tym samym czasie ponad dwukrotnie wzrosła też liczba nowych użytkowników, szukających pomocy.
- "Od trzech lat żyjemy w ciągłej niepewności. Z naszych barków nie spadło jeszcze obciążenie psychiczne związane z pandemią COVID-19, a od ponad miesiąca mierzymy się z sytuacją wojny w Ukrainie. Coraz więcej pracowników przeżywa całe spektrum objawów podobnych do zespołu stresu pourazowego (PTSD), jak lęki czy poczucie bezradności i szuka pomocy" - komentuje Małgorzata Ohme, psycholożka, współzałożycielka i Chief Impact Officer Mindgram.
Polska zajmuje drugie od końca miejsce pod względem dostępu do opieki specjalistów*. To drugi najgorszy wynik w Europie. Czas oczekiwania na konsultację psychologiczną NFZ wynosi obecnie powyżej 120 dni*. Na zaburzenia psychiczne cierpi nawet 8 mln dorosłych Polaków, które dotykają nie tylko jednostki, ale także całych organizacji: przyczyniają się do spadku produktywności pracowników oraz licznych absencji, stanowiąc poważne zagrożenie dla całych organizacji.
7 mln euro na pomoc pracownikom
Lider mental health i największa w Polsce platforma B2B oferująca kompleksowe wsparcie firm w sferze well-being i zdrowia psychicznego nie zwalnia tempa. Startup pozyskał właśnie blisko 7 milionów euro na rozwój produktu. W odpowiedzi na rosnącą potrzebę pomocy pracownikom, firma rozwinie go w kierunku spersonalizowanej pomocy psychologicznej opartej na strategii Data - Driven Care i udostępni go na globalnym rynku.
Po niespełna roku działalności, Mindgram obejmuje swoim zasięgiem już ponad 51 tysięcy pracowników w ponad 50 największych firmach oraz korporacjach w Polsce i Hiszpanii.
- "Wsparcie pracowników w budowaniu ich dobrostanu w każdym wymiarze, również tym psychicznym niezwykle wpływa nie tylko zaangażowanie i kreatywność pracowników, ale także na obniżenie poziomu kosztów związanych z absencją czy wypaleniem. To bardzo ważne narzędzie w budowaniu zdrowia organizacji" - mówi Iwona Wencel, Chief People Officer Mindgram.
Opiekę specjalistów Mindgram swoim pracownikom zapewnia m.in. m.in. Pfizer, DB Schenker, 4F czy BIK. Firma gwarantuje 48-godzinny onboarding narzędzia w organizacji oraz strategiczne podejście do opieki mental health w trzech głównych obszarach: profilaktyki i rozwoju osobistego pracowników, wczesnej interwencji oraz wsparcia w życiu codziennym i zawodowym, a także specjalistycznej psychoterapii za pośrednictwem prywatnych i poufnych połączeń wideo. Pracownicy i ich bliscy mają na co dzień dostęp do około 500 specjalistów: psychologów, psychoterapeutów, psychodietetyków, trenerów profilaktyki zdrowia i rozwoju osobistego oraz setek warsztatów i podcastów. W ostatnim czasie firma rozszerzyła działalność o kolejne specjalizacje, m.in. prawników i doradców biznesowych. Dzięki temu pozostaje pierwszym wyborem dla firm, które chcą zapewnić zespołom holistyczne wsparcie w zakresie dobrostanu emocjonalnego i psychicznego, aby budować odporność i zwiększać wydajność.
*https://swiatprzychodni.pl/specjalnosci/psycholog/

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.