W OBLICZU WOJNY PRACOWNICY CORAZ CZĘŚCIEJ SIĘGAJĄ PO PSYCHOLOGA
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Tylko w pierwszym tygodniu rosyjskiej inwazji, po pomoc psychologów sięgnęło ponad dwukrotnie więcej pracowników i ich bliskich niż w poprzednich tygodniach - wynika z danych Mindgram, platformy well-being i wsparcia psychologicznego B2B.
Gwałtownie rośnie liczba pracowników dużych firm i korporacji, sięgających po wsparcie psychologiczne w obliczu wojny w Ukrainie. Tylko w ciągu jednego tygodnia od jej wybuchu, podwoiła się liczba rozmów z psychologami i konwersacji na czacie - wynika z danych Mindgram, platformy online oferującej kompleksowe wsparcie w sferze well-being i zdrowia psychicznego dla pracowników firm i ich bliskich. W tym samym czasie ponad dwukrotnie wzrosła też liczba nowych użytkowników, szukających pomocy.
- "Od trzech lat żyjemy w ciągłej niepewności. Z naszych barków nie spadło jeszcze obciążenie psychiczne związane z pandemią COVID-19, a od ponad miesiąca mierzymy się z sytuacją wojny w Ukrainie. Coraz więcej pracowników przeżywa całe spektrum objawów podobnych do zespołu stresu pourazowego (PTSD), jak lęki czy poczucie bezradności i szuka pomocy" - komentuje Małgorzata Ohme, psycholożka, współzałożycielka i Chief Impact Officer Mindgram.
Polska zajmuje drugie od końca miejsce pod względem dostępu do opieki specjalistów*. To drugi najgorszy wynik w Europie. Czas oczekiwania na konsultację psychologiczną NFZ wynosi obecnie powyżej 120 dni*. Na zaburzenia psychiczne cierpi nawet 8 mln dorosłych Polaków, które dotykają nie tylko jednostki, ale także całych organizacji: przyczyniają się do spadku produktywności pracowników oraz licznych absencji, stanowiąc poważne zagrożenie dla całych organizacji.
7 mln euro na pomoc pracownikom
Lider mental health i największa w Polsce platforma B2B oferująca kompleksowe wsparcie firm w sferze well-being i zdrowia psychicznego nie zwalnia tempa. Startup pozyskał właśnie blisko 7 milionów euro na rozwój produktu. W odpowiedzi na rosnącą potrzebę pomocy pracownikom, firma rozwinie go w kierunku spersonalizowanej pomocy psychologicznej opartej na strategii Data - Driven Care i udostępni go na globalnym rynku.
Po niespełna roku działalności, Mindgram obejmuje swoim zasięgiem już ponad 51 tysięcy pracowników w ponad 50 największych firmach oraz korporacjach w Polsce i Hiszpanii.
- "Wsparcie pracowników w budowaniu ich dobrostanu w każdym wymiarze, również tym psychicznym niezwykle wpływa nie tylko zaangażowanie i kreatywność pracowników, ale także na obniżenie poziomu kosztów związanych z absencją czy wypaleniem. To bardzo ważne narzędzie w budowaniu zdrowia organizacji" - mówi Iwona Wencel, Chief People Officer Mindgram.
Opiekę specjalistów Mindgram swoim pracownikom zapewnia m.in. m.in. Pfizer, DB Schenker, 4F czy BIK. Firma gwarantuje 48-godzinny onboarding narzędzia w organizacji oraz strategiczne podejście do opieki mental health w trzech głównych obszarach: profilaktyki i rozwoju osobistego pracowników, wczesnej interwencji oraz wsparcia w życiu codziennym i zawodowym, a także specjalistycznej psychoterapii za pośrednictwem prywatnych i poufnych połączeń wideo. Pracownicy i ich bliscy mają na co dzień dostęp do około 500 specjalistów: psychologów, psychoterapeutów, psychodietetyków, trenerów profilaktyki zdrowia i rozwoju osobistego oraz setek warsztatów i podcastów. W ostatnim czasie firma rozszerzyła działalność o kolejne specjalizacje, m.in. prawników i doradców biznesowych. Dzięki temu pozostaje pierwszym wyborem dla firm, które chcą zapewnić zespołom holistyczne wsparcie w zakresie dobrostanu emocjonalnego i psychicznego, aby budować odporność i zwiększać wydajność.
*https://swiatprzychodni.pl/specjalnosci/psycholog/

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.