Komunikaty PR

Warmia i Mazury kuszą inwestorów koncepcją work-life integration

2022-08-25  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania 08 ( 0 MB )

Niedawno do sieci trafił nowy spot promujący Warmię i Mazury. Ten krótki film to opowieść o inwestorze-biznesmanie, który oprócz kierowania nowoczesną i dobrze prosperującą firmą, wiedzie na Mazurach także satysfakcjonujące życie prywatne – mieszka w nowoczesnym, skąpanym w zieleni domu, a w wolnych chwilach oddaje się swoim pasjom. Malownicze obrazy pokazują atuty życia w regionie i przemawiają szczególnie do tych, którzy zastanawiają się nad rozpoczęciem własnej działalności gospodarczej. Właśnie tak może wyglądać życie osób, decydujących się na prowadzenie firmy na Warmii czy Mazurach. Spot Krainy Wielkich Jezior wpisuje się w nowy trend, jakim jest work-life integration, którego koncepcja polega na naturalnym przenikaniu się świata zawodowego i osobistego.

Warmia i Mazury – idealne miejsce na Twój biznes

Bohater spotu nie urodził się w regionie. Skuszony jego pięknem podjął świadomą decyzję o przeniesieniu się do województwa warmińsko-mazurskiego wraz z rodziną. Kontynuuje w nim również swoją działalność gospodarczą. W spocie widzimy jego znakomicie prosperującą firmę. Ujęcia z tej sceny realizowane były we wnętrzach funkcjonującego w regionie od kilku lat centrum logistycznego potentata z branży e-commerce. Wykorzystane dalej zdjęcia z lotu ptaka prezentują zaś najważniejsze inwestycje infrastrukturalne oraz instytucje ze styku świata nauki i biznesu, funkcjonujące na Warmii i  Mazurach. Warto w tym miejscu wspomnieć także o idealnym położeniu województwa. Mieści się ono przy zewnętrznej, wschodniej granicy Unii Europejskiej, w pobliżu projektowanych autostrad A1 i Via Baltica. O dobrym skomunikowaniu regionu świadczą też m.in. uchwycone w krótkim filmie nowe drogi ekspresowe i krajowe, których liczba stale rośnie, zmodernizowane sieci kolejowe, Port Lotniczy Olsztyn-Mazury, a także zlokalizowany nad Zalewem Wiślanym Port Morski. Film świetnie pokazuje synergię pomiędzy potencjałem regionu i potencjałem ludzi tu mieszkających, co jest podkreślone poprzez wybrzmiewający w filmie przekaz, że na Warmii i Mazurach można dbać o relacje – nie tylko te biznesowe. 

Kraina Wielkich Jezior – satysfakcjonujące miejsce do życia

Poza oczywistymi czynnikami sprzyjającymi inwestowaniu w regionie, w spocie uwypuklono to, co stanowi jego wartość dodaną – przyrodę. Jej piękno zostało perfekcyjnie uchwycone w filmie za sprawą zdjęć wykonanych nad Jeziorem Wulpińskim pod Olsztynem. To tylko mała próbka tego, co proponują Warmia i Mazury znane jako Zielone Płuca Polski. Duże kompleksy leśne, na czele z Puszczą Piską, rezerwaty przyrody, parki krajobrazowe i czyste powietrze – a wszystko to na wyciągnięcie ręki. Nie trzeba jechać daleko, aby odetchnąć od pracy. Na niezwykły krajobraz składają się też liczne jeziora - jest ich w regionie ok. 2600. Bogactwo wody to także zachęta do aktywnego wypoczynku, który można organizować wraz z rodziną i przyjaciółmi – tak jak bohater spotu, który spędza swój wolny czas na świeżym powietrzu razem z żoną i synem, a także relaksuje się, łowiąc ryby. Połączenie walorów inwestycyjnych z urokiem i różnorodnością natury dostępnej w regionie to doskonały przepis na uzyskanie satysfakcjonującego work-life integration.

Inteligentne specjalizacje regionu

Zalety życia i pracy, które podkreślono w spocie to zaledwie część korzyści i możliwości, jakie ma do zaoferowania warmińsko-mazurskie. Władze województwa są świadome przewagi konkurencyjnej regionu wynikającej z połączenia innowacyjnej infrastruktury, zasobów ludzkich i bogactwa naturalnego, dlatego wyodrębniły one trzy tzw. inteligentne specjalizacje wskazane w strategii rozwoju społeczno-gospodarczego województwa do roku 2030. Koncentracja na wybranych dziedzinach gospodarki, opartych o zasoby naturalne, ma na celu pomoc inwestorom w rozwoju ich przedsiębiorstw. Zalicza się do nich ekonomię wody (turystyka, rekreacja i powiązana z tym infrastruktura, przemysł jachtowy, maszyny wykorzystujące cięcie wodą), żywność wysokiej jakości (m.in. produkcja i przetwórstwo zdrowej i wysokiej jakości żywności, chów i hodowla zwierząt, produkcja maszyn rolniczych oraz przetwarzanie i unieszkodliwianie odpadów porolniczych) oraz drewno i meblarstwo (m.in. proekologiczna gospodarka leśna, produkcja mebli, sprzedaż i przetwórstwo drewna ). Zróżnicowane kierunki prowadzenia własnej działalności świadczą o bardzo dużym potencjale inwestycyjnym regionu. Warto dodać, że województwo nie zatrzymuje się wyłącznie na wspomnianych trzech dziedzinach. Aktywnie monitoruje rozwój kolejnych branż, opartych na wiedzy, które w przyszłości mogą zostać określone mianem inteligentnej specjalizacji.

Warmia i Mazury to region, którego unikatowa natura jest doceniana nie tylko w całej Polsce, ale również na całym świecie. Wiele osób łączy tu pracę zdalną i wypoczynek. Może warto pójść o krok dalej i zostać w Krainie Wielkich Jezior na dłużej? Do tego właśnie zachęca region, który jest świadomy swojego wyjątkowego naturalnego DNA. Warmińsko-Mazurskie inspiruje do inwestowania i prowadzenia swojego biznesu w myśl koncepcji work-life integration, ponieważ daje ona poczucie harmonii i satysfakcji. Historia bohatera spotu może być też Twoją historią.

Materiał video można obejrzeć tutaj.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie Biuro prasowe
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.