Wedel rozwija sportowego ducha nie tylko od święta
Międzynarodowy Dzień Sportu, przypadający 6 kwietnia, to doskonała okazja, by przyjrzeć się swojej formie. Jak wiadomo, prawdziwą korzyść dla zdrowia przynosi codzienna aktywność fizyczna. Wedel zachęca do niej swoją firmową załogę i wszystkich poszukujących motywacji, podejmując szereg inicjatyw sportowych. Towarzyszą one pracownikom nie tylko przy specjalnych okazjach, takich jak ubiegłoroczny jubileusz 170-lecia, ale są na stałe wpisane w funkcjonowanie organizacji. Na co dzień w firmie nie brakuje sportowych wydarzeń, łączących różnorodny wedlowski zespół we wspólnej pasji.
Biegiem do parku
Międzynarodowy Dzień Sportu, który przypada 6 kwietnia, to doskonała okazja, by wykorzystać wiosenny przypływ energii i podjąć aktywność fizyczną. Wedel od lat zachęca do dbałości o dobrą kondycję i systematycznie rozwija swoje propozycje dla pracowników i nie tylko. Firma jest przy tym wierna przekonaniu, że każda pora roku jest dobra na trening i rywalizację w duchu fair play.
Od siedemnastu lat uczestnicy Biegu Wedla przemierzają Park Skaryszewski, sąsiadujący z fabryką czekolady. Na starcie co roku chętnie stawia się liczna reprezentacja firmy. Wydarzenie zdążyło na stałe wpisać się w sportowy kalendarz Warszawy, a dodatkowo, od dwóch ostatnich edycji można było przyłączyć się do niego także wirtualnie, z dowolnego miejsca Polski.
– Bieg Wedla jest doskonałą okazją do rozpoczęcia swojej przygody sportowej lub podjęcia kolejnego wyzwania w corocznym kalendarzu biegowym. Wydarzenie kierujemy do wszystkich: tych bardziej zaprawionych i tych początkujących, zapraszamy, zarówno dorosłych, jak i dzieci – różnorodny skład, tak jak nasza wedlowska załoga. Chcemy ponadto pokazać, że rodzinne bieganie to nie tylko korzyść dla zdrowia, ale i mnóstwo frajdy – podkreśla Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierowniczka Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel.
Powrót do rywalizacji
Firmowe tradycje Wedla w tej dziedzinie sięgają dużo dalej, bo czasów ówczesnych założycieli firmy. Ponad dziewięćdziesiąt lat temu grupa pracowników z ówczesnego działu ekspedycji wyszła z propozycją wspólnych ćwiczeń i tak narodził się Klub Sportowy Rywal, którego nazwa miała wyrażać ducha szlachetnej rywalizacji. Wedlowa ekipa rozrastała się i rozwijała, a szczególnie prężnie działały m.in. sekcje pływacka, wioślarska i piłki nożnej.
– Własne drużyny sportowe to dla pracowników chyba najlepsza forma motywacji do regularnej, zespołowej aktywności fizycznej. Dawni członkowie klubu Rywal dobrze radzili sobie w sporcie wyczynowym, trenował u nas m.in. jeden z zapaśniczych mistrzów Polski. Mając w pamięci ciekawą historię i sukcesy KS Rywal, wspieramy jego reaktywację, zachęcając do udziału w treningach i inicjatywach sportowych wszystkich pracowników – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk.
Przy wsparciu firmy, finansującej drużynowe treningi, KS Rywal ponownie rozwija sportowego ducha wśród załogi. Wspólne ćwiczenia jednoczą amatorów piłki nożnej, jazdy na rowerze, żeglarstwa, biegów, badmintona, tenisa ziemnego oraz siatkówki halowej i plażowej. Zróżnicowanie preferowanych aktywności to kolejny przykład różnorodności załogi Wedla tak kiedyś, jak i dziś. Dawną i obecną historię klubu łączy też fakt reprezentowania firmy w zawodach, m.in. Biznesowych Rozgrywkach Piłkarskich, a także swoją pasję popularyzuje wśród innych, m.in. organizując firmowe rozgrywki Lotte Wedel Tennis Club.
– W odpowiedzi na potrzeby naszych pracowników, uruchomiliśmy wewnętrzną platformę Workmile. Jedną z jej funkcjonalności, poza kafeterią benefitów, jest tworzenie przestrzeni do wspólnych aktywności i dzielenia się pasjami. To tam poszczególne drużyny promują swoje działania oraz informują o planach i osiągnięciach. Poza ogólnofirmowymi wyzwaniami sportowymi, pracownicy różnych działów biorą udział we wspólnych, inicjowanych oddolnie , treningach i wyzwaniach pomiędzy zespołami, które motywują się wzajemnie w rywalizacji o najdłuższy dystans czy najlepszy wynik - dodaje Kusz vel Sobczuk.
Jubileuszowa okazja – dobra jak każda inna
Sportowe zacięcie Wedla otrzymały także wyjątkową oprawę przy okazji zeszłorocznego jubileuszu 170-lecia firmy. Elementem rocznicowych obchodów była XVI edycja Biegu Wedla, pracownicy firmy mogli też wziąć udział w wycieczkach rowerowych, którymi uświetniono 90-lecie powstania KS Rywal.
Jubileusz motywował również do długofalowej aktywności fizycznej. Służyła temu akcja sportowo-charytatywna “170% normy”, w której pracownicy starali się wspólnymi siłami pokonać jak największy dystans kilometrowy. Przemierzyli łącznie 330 000 km, a w ramach docenienia ich wysiłku firma przekazała 30 000 zł w formie darowizny na rzecz Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci „Świetlikowo” z Tychów. Pracownicy mieli wpływ na wybór celu, na jaki przekazano wsparcie – mogli zgłaszać lokalne organizacje oraz zagłosować na najbliższą swojemu sercu inicjatywę.
– Wspólne treningi doskonale wpisują się w wartości firmowej kultury organizacyjnej, m.in. Czuję radość z pracy i w pracy. Dla dodatkowej motywacji w trakcie wyzwania „170% normy”, chcieliśmy jeszcze bardziej wyeksponować element integracji naszych koleżanek i kolegów w dążeniu do osiągnięcia wspólnego celu. Dlatego wyznaczyliśmy próg, po przekroczeniu którego zobowiązaliśmy się wesprzeć zgłoszoną i wybraną przez pracowników placówkę. W ten sposób przemierzone kilometry stały się nie tylko korzyścią zdrowotną dla naszej załogi, ale też realnym wsparciem dla śląskiego hospicjum dla dzieci– podsumowuje Aleksandra Kusz vel Sobczuk.
O firmie
Wedel od 170 lat dostarcza konsumentom przyjemność, płynącą z intensywnego i głębokiego smaku czekolady i jest podziwiany za kunszt tworzenia produktów najwyższej jakości. W wedlowskim portfolio znajdują się m.in. takie słodycze, jak Ptasie Mleczko®, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle, batony oraz Torciki Wedlowskie. Oferta produktowa firmy obejmuje również lody E.Wedel oraz lody Ptasie Mleczko®. Misja Wedla: „Zmieniamy się nieustannie, by budzić radość w nas i w naszych klientach” odzwierciedla filozofię działania firmy, która zakłada odpowiadanie na wyzwania współczesnego świata jako odpowiedzialny producent, pracodawca, sąsiad i partner.
BCC: Rewolucji w kodeksie pracy nie będzie
Kariera kobiet w IT, czyli ciągła walka ze stereotypami
5 trendów, które zdominują polski rynek pracy w 2025 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.