Komunikaty PR

Wellbeing po polsku

2023-09-07  |  10:00
Biuro prasowe

Rokrocznie, 8 września, obchodzimy ciągle jeszcze mało popularny w Polsce World Wellbeing Day, czyli Światowy Dzień Wellbeingu. Szerzenie świadomości na temat dobrostanu człowieka to piękna idea stojąca za tym świętem, która staje się coraz bliższa osobom zarządzającym w firmach zasobami ludzkimi. Choć o budowaniu relacji w zespole powinniśmy myśleć nieustannie, to zbliżający się 8 września jest dobrą okazją do jeszcze dokładniejszego zgłębienia tej tematyki. Jak się bowiem okazuje, samopoczucie pracowników nie przekłada się tylko na atmosferę w miejscu pracy, ale również na efektywność, czyli de facto zyski firmy.

Co o zadowoleniu pracownika mówią… pracownicy?

Docenianie w firmie motywuje pracowników do dalszej pracy. Nie ma wobec tego złudzeń, a 77% respondentów potwierdziło to w badaniu Siła Doceniania 2022 (HRM Institute). Choć wiemy, że ciepłe słowa i miłe gesty stanowią ważne wsparcie, to ciągle wielu członków zespołów deklaruje, że nie czują, by ich wysiłek został doceniony. Z raportu People at Work 2021: A Global Workforce View wynika że 6 na 10 pracowników wskazuje, że ich praca spotyka się z uznaniem. Co ciekawe, z wspomnianego raportu Siła Doceniania 2022 wynika także, że bardziej doceniane czują się osoby pracujące zdalnie i hybrydowo.

Choć temat doceniania pracowników, wartości płynącej z ich zadowolenia czy kwestie wellbeingu pojawiają się coraz częściej w przestrzeni publicznej, to pracodawcy ciągle jeszcze mają sporą lekcję do odrobienia.

Dlaczego warto dbać o morale zespołu?

Docenianie pracowników za ich wysiłek częstokroć zwiększa zaangażowanie zespołów. To zaś przekłada się bezpośrednio na sytuację finansową firm. Nie bez powodu mówi się, że pracownicy są największym kapitałem organizacji. Dbałość o przyjemną atmosferę w miejscu pracy sprawia, że chętniej przychodzimy do firmy czy instytucji i z większym zapałem realizujemy powierzone zadania. Warto więc dołożyć starań, by nasi pracownicy, pomimo przekonania o obowiązku, czuli jak największą radość z bycia w biurze czy zakładzie.

Troska o morale w zespole jest szczególnie ważna w dobie kryzysu, który daje się odczuć we znaki sporej części społeczeństwa. Biorąc pod uwagę, że żyjemy w postpandemicznym świecie, mając doświadczenie wojny za naszą wschodnią granicą, okazuje się, że wiele osób (nawet z najbliższego otoczenia) boryka się z kryzysami osobistymi, które naturalnie także odbijają się w środowisku zawodowym. Od dzisiejszych szefów i managerów oczekuje się wiele wyrozumiałości i empatii, które są jednocześnie przykładem dla pozostałych pracowników.

Jak zmotywować zespół?

Programy motywacyjne, szkolenia, poradniki – zarówno internet jak i biblioteczki pełne są wskazówek, co zrobić, by pracownicy byli bardziej zaangażowani w swoje zadania. Każdy z nich ma jednak inne osobiste motywacje, dlatego nie wszystkie rozwiązania będą jednakowo oddziaływać na cały zespół. 

Dla jednych możliwość rozwoju zawodowego będzie największym motorem do działania. Innych przekonają wyłącznie kwestie finansowe, w tym zarówno podstawa wynagrodzenia, która pozwala na utrzymanie pewnej stabilizacji życiowej oraz bezpieczeństwo finansowe, jak i premie, będące sposobem na podkreślenie, że pracownik spisał się doskonale. Kolejnym aspektem, który zdecydowanie wpływa na motywację, jest empowerment, czyli angażowanie pracowników w podejmowanie decyzji w firmie. Dodaje to nie tylko satysfakcji i poczucia sprawczości oraz realnego wpływu, ale także sprawia, że czujemy odpowiedzialność za organizację i kierunek jej rozwoju. Wśród elementów, które motywują zespół nie może zabraknąć również jasnej struktury, hierarchii, podziału zadań i kolejnych możliwych do osiągnięcia szczebli w karierze zawodowej w danej firmie. Możliwość zdobycia wyższej pozycji oraz idących za nią benefitów sprawia, że pracownicy dokładają starań i są gotowi dać z siebie naprawdę dużo. A jeśli o benefitach mowa, trudno pominąć i ten temat w dobie, gdy owocowe czwartki przestają robić na wielu wrażenie. Dziś pracownicy oczekują większych benefitów, które wynikają ze zrozumienia ich potrzeb oraz oczekiwań względem pracodawcy.

Nobiliowe sposoby na motywację pracownika

Troszczyć się o dobre samopoczucie pracowników można na różne sposoby. Czasem nie trzeba wiele – wystarczy szczere podziękowanie, wyrażenie uznania za określone osiągnięcie. Choćby krótka wymiana zdań może stać się motorem do działania i rozwoju dla pracowników. Od czasu do czasu warto jednak dać od siebie jeszcze więcej i postawić na miły gest w postaci upominku, który w biznesie cechuje się określoną etykietą.

Zbyt osobiste, o przesadnie małej lub dużej wartości, zobowiązujące – z takimi wątpliwościami często mierzą się osoby odpowiedzialne za zamówienie upominków biznesowych. Nie jest łatwo znaleźć złoty środek w świecie tak bardzo przesyconym różnymi produktami. W biznesie nie trudno też o faux pas, którego zdecydowanie należy unikać w relacjach z pracownikami. Z tego względu w Nobilia stworzyliśmy upominki, które są w pełni dostosowane do budowania relacji biznesowych – nie zawstydzają, są gustowne a jednocześnie wręczenie ich jest zawsze na miejscu – komentuje Anna Garmada, właścicielka marki Nobilia.

W ofercie marki znaleźć można zestawy upominkowe łączące rzemieślnicze słodkości z kawą, herbatą, alkoholem i dodatkami. Kompozycje z wyselekcjonowanych produktów powstają w myśl twórczyni marki, a wszystko z precyzją układane jest ręcznie w eleganckich koszach. Zestawy upominkowe to bezpieczna i elegancka propozycja, która sprawdzi się przy wielu okazjach, a takich – w kwestii okazania wdzięczności wobec pracowników – w całym roku zdecydowanie nie brakuje. Być może dla niektórych jedną z nich będzie zbliżający się piątek, czyli Dzień Wellbeingu. Nobilia ma nadzieję, że 8 września w wielu firmach pojawią się prawdziwe uśmiechy i nieskrywane emocje, które ocieplą relacje i będą miłym promyczkiem wśród codziennych obowiązków zawodowych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Capital.com
2025-07-30 | 16:00

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Capital.com, dynamicznie rozwijająca się firma na rynku fintech, otrzymała tytuł najlepszego pracodawcy 2025 r. (2025 Top Employer) w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce.
Praca Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki
2025-07-29 | 05:00

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Największym wyzwaniem rynku pracy w 2025 roku jest brak ludzi – nie technologii. Pracodawcy mierzą się z deficytem kompetencji i potrzebą elastyczności,
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji

Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.

Transport

Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.

Polityka

A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.