Komunikaty PR

Zbliża się gala wręczenia nagród „Lidl Fair Pay”

2022-11-22  |  01:00
Biuro prasowe

Już 24 listopada, podczas European Circular Retail Congress 2022, odbędzie się uroczyste wręczenie nagród 4. edycji konkursu „Lidl Fair Pay”, organizowanego przez Lidl Polska. Nagroda docenia firmy z sektorów: FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń oraz IT, wyznaczające na polskim rynku wysokie standardy w zakresie równości płacowej.

Już niedługo poznamy kolejnych finalistów konkursu „Lidl Fair Pay”, organizowanego przez Lidl Polska wraz z nowym partnerem strategicznym – United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP) – oraz partnerem merytorycznym, międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry. Konkurs to szansa na zdobycie uznania jako lider równości w wynagrodzeniach dla kobiet i mężczyzn, zwiększenie reputacji na polskim rynku, a także stworzenie nowych standardów w zakresie równości płac, będących inspiracją i wzorem do naśladowania dla innych. Uczestnicy konkursu badani byli pod 3 względami: równości wynagrodzeń na tych samych poziomach zaszeregowania, udziału kobiet w kadrze kierowniczej oraz ich reprezentacji w zespołach zarządzających.

Tegoroczni zwycięzcy zostaną ogłoszeni 24 listopada podczas ceremonii wręczenia nagród European Circular Retail Congress 2022. Do udziału w czwartej edycji konkursu zaproszono polskie firmy z sektorów: FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń oraz IT zatrudniające do 1500 osób. Laureatem poprzedniej edycji została firma Perrigo, a wśród wyróżnionych znaleźli się Polipak oraz Animex Foods.

"W Lidl Polska zawsze podkreślamy, że firmę tworzą ludzie, dlatego bardzo doceniamy codzienne zaangażowanie naszych pracowników, oferując im atrakcyjne warunki zatrudnienia. Oprócz wysokich wynagrodzeń oraz pakietu dodatkowych benefitów, stawiamy na rozwój zawodowy: promujemy awanse wewnętrzne oraz równość płacową kobiet i mężczyzn. W Lidl Polska wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od płci czy wieku – decydują wyłącznie kompetencje” - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.


Idea fair pay w praktyce

Jak wynika z badania Korn Ferry, przeprowadzonego w ramach 3. edycji „Lidl Fair Pay”, różnice w zarobkach kobiet i mężczyzn są w dalszym ciągu zauważalne na większości stanowisk. Kobiety na polskim rynku są wynagradzane średnio o 7 proc. mniej niż mężczyźni, chociaż piastują porównywalne stanowiska.

Zespół Lidl Polska liczy obecnie ponad 27 000 pracowników. Wśród nich aż 70 proc. kierowników średniego szczebla oraz m.in. menedżerów sklepów stanowią kobiety. Wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują w firmie również jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od subiektywnych kryteriów, jak płeć czy wiek. Decydują wyłącznie kompetencje. Zgodnie ze strategią CSR na lata 2020-2025 oraz długofalową polityką personalną, Lidl Polska promuje też równość płacową i awanse wewnętrzne, dążąc do budowania kompetentnego i zróżnicowanego zespołu w oparciu o obiektywne kryteria: czynniki merytoryczne, jak wykształcenie, doświadczenie oraz umiejętności.

Wspieranie równości płci stanowi nieodłączną część kultury organizacyjnej Lidl Polska. W 2020 roku firma podpisała UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) – wspólną inicjatywę UN Women i UN Global Compact, która koncentruje się w szczególności na wspieraniu i wzmacnianiu pozycji kobiet. W tym roku sieć rozszerzyła także współpracę z UN GCNP, przystępując do Programu „Business and Human Rights”. Współpraca polega m.in. na działaniach edukacyjnych i cyklu spotkań oraz konferencji, jak np. odbyta 8 marca konferencja „Ring the bell for gender equality”.

Poprzez przyznawanie wyjątkowej nagrody „Lidl Fair Pay”, sieć chce wyróżnić, zachęcić i motywować firmy do stosowania jednakowej polityki płacowej, dzielenia się swoimi inicjatywami oraz wspierania rozwoju rynku.

 


Więcej informacji o konkursie „Lidl Fair Pay” znajduje się na stronie www.circular-retail.eu oraz www.kimjestesmy.lidl.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Uchodźcy na rynku pracy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Uchodźcy na rynku pracy

Norwegia jest jednym z europejskich liderów, która rozwija różnorodne metody wsparcia dla uchodźców, ułatwiając im integrację na lokalnym rynku pracy. Badania
Praca Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?
2024-04-17 | 15:26

Jak zachować spokój w czasach kryzysu i niepewności?

Budowanie odporności psychicznej to nie tylko klucz do przetrwania kryzysu, ale także droga do osobistego i zawodowego rozwoju. Przygotujmy się na trudne czasy, szukając wsparcia i stosując
Praca Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl
2024-04-17 | 08:30

Polacy chcą pracować na swoim, a firmom jest to na rękę. Analiza CVeasy.pl

Samozatrudnieni stanowią blisko 19% wszystkich pracujących Polaków. Węższa grupa wolnych strzelców realizujących projekty na zlecenie różnych firm obejmuje 330 tys.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.