Komunikaty PR

Zbliża się gala wręczenia nagród „Lidl Fair Pay”

2022-11-22  |  01:00
Biuro prasowe

Już 24 listopada, podczas European Circular Retail Congress 2022, odbędzie się uroczyste wręczenie nagród 4. edycji konkursu „Lidl Fair Pay”, organizowanego przez Lidl Polska. Nagroda docenia firmy z sektorów: FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń oraz IT, wyznaczające na polskim rynku wysokie standardy w zakresie równości płacowej.

Już niedługo poznamy kolejnych finalistów konkursu „Lidl Fair Pay”, organizowanego przez Lidl Polska wraz z nowym partnerem strategicznym – United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP) – oraz partnerem merytorycznym, międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry. Konkurs to szansa na zdobycie uznania jako lider równości w wynagrodzeniach dla kobiet i mężczyzn, zwiększenie reputacji na polskim rynku, a także stworzenie nowych standardów w zakresie równości płac, będących inspiracją i wzorem do naśladowania dla innych. Uczestnicy konkursu badani byli pod 3 względami: równości wynagrodzeń na tych samych poziomach zaszeregowania, udziału kobiet w kadrze kierowniczej oraz ich reprezentacji w zespołach zarządzających.

Tegoroczni zwycięzcy zostaną ogłoszeni 24 listopada podczas ceremonii wręczenia nagród European Circular Retail Congress 2022. Do udziału w czwartej edycji konkursu zaproszono polskie firmy z sektorów: FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń oraz IT zatrudniające do 1500 osób. Laureatem poprzedniej edycji została firma Perrigo, a wśród wyróżnionych znaleźli się Polipak oraz Animex Foods.

"W Lidl Polska zawsze podkreślamy, że firmę tworzą ludzie, dlatego bardzo doceniamy codzienne zaangażowanie naszych pracowników, oferując im atrakcyjne warunki zatrudnienia. Oprócz wysokich wynagrodzeń oraz pakietu dodatkowych benefitów, stawiamy na rozwój zawodowy: promujemy awanse wewnętrzne oraz równość płacową kobiet i mężczyzn. W Lidl Polska wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od płci czy wieku – decydują wyłącznie kompetencje” - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.


Idea fair pay w praktyce

Jak wynika z badania Korn Ferry, przeprowadzonego w ramach 3. edycji „Lidl Fair Pay”, różnice w zarobkach kobiet i mężczyzn są w dalszym ciągu zauważalne na większości stanowisk. Kobiety na polskim rynku są wynagradzane średnio o 7 proc. mniej niż mężczyźni, chociaż piastują porównywalne stanowiska.

Zespół Lidl Polska liczy obecnie ponad 27 000 pracowników. Wśród nich aż 70 proc. kierowników średniego szczebla oraz m.in. menedżerów sklepów stanowią kobiety. Wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują w firmie również jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od subiektywnych kryteriów, jak płeć czy wiek. Decydują wyłącznie kompetencje. Zgodnie ze strategią CSR na lata 2020-2025 oraz długofalową polityką personalną, Lidl Polska promuje też równość płacową i awanse wewnętrzne, dążąc do budowania kompetentnego i zróżnicowanego zespołu w oparciu o obiektywne kryteria: czynniki merytoryczne, jak wykształcenie, doświadczenie oraz umiejętności.

Wspieranie równości płci stanowi nieodłączną część kultury organizacyjnej Lidl Polska. W 2020 roku firma podpisała UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) – wspólną inicjatywę UN Women i UN Global Compact, która koncentruje się w szczególności na wspieraniu i wzmacnianiu pozycji kobiet. W tym roku sieć rozszerzyła także współpracę z UN GCNP, przystępując do Programu „Business and Human Rights”. Współpraca polega m.in. na działaniach edukacyjnych i cyklu spotkań oraz konferencji, jak np. odbyta 8 marca konferencja „Ring the bell for gender equality”.

Poprzez przyznawanie wyjątkowej nagrody „Lidl Fair Pay”, sieć chce wyróżnić, zachęcić i motywować firmy do stosowania jednakowej polityki płacowej, dzielenia się swoimi inicjatywami oraz wspierania rozwoju rynku.

 


Więcej informacji o konkursie „Lidl Fair Pay” znajduje się na stronie www.circular-retail.eu oraz www.kimjestesmy.lidl.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie Biuro prasowe
2025-04-17 | 13:00

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Debatą byłych ministrów pracy zakończyło się premierowe EFNI Wiosna zorganizowane przez Konfederację Lewiatan pod hasłem „Przyszłość pracy, praca przyszłości”.
Praca Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
2025-04-10 | 17:00

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

1/3 firm w Polsce przekazuje benefity pozapłacowe  dla pracowników na Wielkanoc. Jest a to druga najbardziej popularna okazja w roku (po świętach Bożego Narodzenia)
Praca Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
2025-03-27 | 09:00

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności

Pluxee Polska po raz drugi organizuje Dzień Przyjemności w Pracy, tym samym wpisując go na stałe do kalendarza HR. Dlaczego? Ponieważ zaangażowanie polskich pracowników jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.