Komunikaty PR

Pracownicy Kaufland po raz kolejny posprzątali brzegi Odry

2022-10-21  |  14:30
Biuro prasowe

To już trzecia Akcja Sprzątania świata, w którą zaangażowali się pracownicy sieci Kaufland wraz z rodzinami. Wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia zebrali łącznie ponad pół tony odpadów na wrocławskich Polach Osobowickich. Inicjatywa w Polsce była jednocześnie jedną z dziesięciu akcji sprzątania terenów położonych nad rzeką w ramach wspólnej inicjatywy Grupy Schwarz „River Cleanup Collective – Together for Cleaner Rivers”.

Pola Osobowickie to chętnie wybierane miejsce do odpoczynku i rekreacji przez mieszkańców Wrocławia. Po letnim sezonie urokliwe miejsce jest niestety często zanieczyszczone przez pozostawione odpady. To przede wszystkim szklane i plastikowe butelki, opakowania po produktach spożywczych, pozostałości po grillach, ale również… części mebli czy sprzęty AGD.

Wszystkie śmieci są nasze

Pracowników Kaufland oraz ich rodzin, którzy w ubiegłą sobotę pojawili się gotowi, by oczyścić teren z odpadów, nie trzeba było długo zachęcać do pracy. Efektem tego był rekord zebranych śmieci: 189 kg odpadów zmieszanych, 139 kg odpadów plastikowych, 206 kg odpadów szklanych – razem 534 kg śmieci. W tym roku w ramach strategii REset Plastic i działań REmove polegających na usuwaniu odpadów ze środowiska pracownicy Grupy Schwarz w innych miastach zlokalizowanych nad rzeką brali udział w podobnej inicjatywie.

- Już po raz trzeci pracownicy sieci Kaufland wzięli udział w Akcji Sprzątania świata.  W myśl naszego hasła: „Zróbmy to razem” połączyliśmy siły z Fundacją Nasza Ziemia, aby wspólnie oczyścić kawałek Wrocławia. Pobicie rekordu zebranych śmieci świadczy o naszym zaangażowaniu, ale także pokazuje, jak pilna jest potrzeba uświadamiania społeczeństwa w zakresie ograniczenia ilości odpadów i ich właściwej segregacji – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.

- Wolontariaty pracownicze to nie tylko ważne, ale również realne wsparcie naszego sztandarowego programu jakim jest Akcja Sprzątanie świata-Polska. Cieszymy się więc bardzo, że firma Kaufland po raz kolejny wzięła udział w Akcji. Tym razem pracownicy tej firmy wraz z rodzinami uwolnili naturę z ponad pół tony śmieci! To piękny gest wobec Matki Ziemi i znaczący manifest wobec śmiecących. Dziękujemy! – powiedziała Beata Butwicka – prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia.

Strategia REset Plastic

Kaufland na co dzień wspiera realizację strategii Grupy Schwarz REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 roku zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie zostanie zredukowane o 20%, udział recyklatu w opakowaniach marek własnych wyniesie średnio 25% i wszystkie z nich będą w możliwie największym stopniu nadawać się do recyklingu. Strategia REset Plastic składa się z pięciu filarów: REduce (redukcja zużycia tworzyw sztucznych), REdesign (zmiana opakowań), REcycle (wspieranie recyklingu), REmove (usuwanie odpadów plastikowych) i REsearch (innowacje i uświadamianie). W ramach działań REmove poza inicjatywą „River Cleanup Collective – Together for Cleaner Rivers” Grupa Schwarz wspólnie z organizacją OneEarth-OneOcean regularnie oczyszcza indonezyjską rzekę Bekasi z zalegających w niej tworzyw sztucznych. Więcej informacji nt. strategii REset Plastic można znaleźć na stronie internetowej https://reset-plastic.com/plastikstrategie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

2 lipca Komisja Europejska zaproponowała redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 % do 2040 roku (w stosunku do 1990 r.). Taki cel ma wejść do Prawa Klimatycznego Unii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.