Prezes Hegelmann zapowiada dalszy rozwój na polskim rynku
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl
– Jesteśmy dziś liderem branży transportowej w Polsce, chcemy jednak nadal się rozwijać, aby utrzymać tę pozycję przez kolejne lata – mówi Fedir Yurkevych, Prezes Hegelmann Transporte Sp. z o.o. Firma posiada obecnie największą na naszym rynku flotę pojazdów własnych, kilka centrów logistycznych i zatrudnia ponad 3000 kierowców ciężarówek. Jej prezes zapowiada dalszą ekspansję oraz otwieranie kolejnych oddziałów.
– Rok 2019 był najbardziej udanym w historii polskiego oddziału naszej firmy. W jego trakcie rozbudowaliśmy centralę w Częstochowie i otworzyliśmy kolejne biura. Chcemy nadal dynamicznie się rozwijać i kontynuować ekspansję na polskim rynku – mówi Fedir Yurkevych. – Leżąca w sercu Europy Polska jest ważnym krajem tranzytowym i poważnym graczem na europejskim rynku transportu dalekobieżnego. Z punktu widzenia ogólnoeuropejskiego rozwoju Hegelmann Group mamy tutaj idealne warunki do działania – dodaje Yurkevych.
Rozwój firmy przyspieszył szczególnie w ostatnich latach. Należące od niedawna do Hegelmann Group spółki we Wrocławiu, Poznaniu i Katowicach rozwijają się w szybkim tempie zarówno pod względem liczby pracowników, jak i pojazdów oraz realizowanych zleceń. Tylko w pierwszych trzech kwartałach tego roku firma wykonała dla swoich klientów około 200 000 transportów, w tym wiele transportów specjalnych. Obecnie Hegelmann zatrudnia w Polsce ok. 3900 osób, w tym 3200 kierowców ciężarówek i 700 pracowników administracyjnych. W całej Europie dla Hegelmann Group pracuje ponad 7000 osób.
– Zaczęliśmy niecałe 10 lat temu w małym biurze w Częstochowie. Obecnie działamy w całym kraju jako ważna część międzynarodowej grupy. Posiadamy swoje centra logistyczne w Poznaniu, Katowicach, Gdańsku i we Wrocławiu i mamy w planach otwieranie kolejnych – zapowiada prezes Hegelmann Transporte Sp. z o.o.
Dzięki dynamicznemu rozwojowi Hegelmann Transporte Sp. z o.o. otrzymał w ubiegłym roku kilka nagród i wyróżnień w renomowanych rankingach, w tym I miejsce w kategorii dynamika przychodów z działalności TSL i I miejsce w kategorii przychody z działalności TSL (rodzaj transport). Firma zdobyła również liczne nagrody w zakresie usług i jakości.
Hegelmann Group, dysponująca ponad 4000 pojazdów, jest jedną z największych firm transportowych w Europie. W Polsce posiada ponad 2000 własnych samochodów ciężarowych i jest pod tym względem rynkowym liderem. W lutym tego roku firma zakupiła pięć samochodów ciężarowych napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Spółka planuje, że do 2025 roku pojazdy tego typu będą stanowiły co najmniej 20 procent jej floty.
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Problemy społeczne
Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.