Komunikaty PR

Ruszyły nominacje do 5. edycji LGBT+ Diamonds Awards

2022-07-25  |  13:10

Polska zajmuje coraz niższe miejsca w badaniach Rainbow Europe Map and Index, które oceniają poziom równouprawnienia osób LGBT+. Aby odwrócić tę tendencję, liczne organizacje pozarządowe, działacze_ki społeczni_e oraz firmy podejmują inicjatywy na rzecz budowania tolerancji, różnorodności i inkluzji. Takie przedsięwzięcia już od 5 lat wyróżniane są w konkursie LGBT+ Diamonds Awards, organizowanym przez NatWest Group w Polsce, do którego w tym roku dołączył ABSL. Od dziś można zgłosić swoich_je faworytów_ki w publicznych nominacjach.

 

  • Polska po raz trzeci zajęła ostatnie miejsce wśród krajów Unii Europejskiej w rankingu Rainbow Europe Map and Index, który ocenia stan równouprawnienia osób LGBT+ w 49 krajach Europy.
  • Aż 43 proc. osób LGBT+ czuje się dyskryminowanych w swoim otoczeniu, wynika z badań Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej w 2020 roku.
  • Wystartowały publiczne nominacje w konkursie LGBT+ Diamonds Awards, w którym nagradzane są osoby, organizacje i firmy uczące tolerancji, działające na rzecz równości w biznesie i społeczeństwie.

Po raz trzeci z rzędu Polska znalazła się na końcu rankingu Rainbow Europe Map and Index[1], który szacuje stopień równouprawnienia osób LGBT+ w 49 krajach Europy. Zajęliśmy 43 miejsce ex aequo z Monako. Niższe wyniki otrzymało tylko 5 państw: Białoruś, Rosja, Armenia, Turcja i Azerbejdżan. Aż 43 proc. osób LGBT+ czuje się dyskryminowanych w swoim otoczeniu, wynika z badań Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej. Te dane wskazują, że przed nami jeszcze wiele pracy.

- Potrzebna jest zmiana społeczna, a my jesteśmy jej częścią. Różnorodność jest wartością nie tylko w biznesie, ale w każdym obszarze życia. Dostrzegamy, że w ciągu ostatnich lat w Polsce dużo mówi się o osobach LGBT+. Coraz więcej firm, NGO i działaczy_ek jest nominowanych w naszym konkursie. Rośnie też zainteresowanie polityką inkluzywności w środowisku zawodowym. To pokazuje, że akceptacja jest wynikiem zrozumienia oraz empatii w stosunku do innych - mówi Rafał Dembe kierujący pracowniczą siecią LGBT+ w NatWest Group w Polsce.

Jesteśmy razem już 5 lat!

Konkurs LGBT+ Diamonds Awards organizowany jest od 2018 roku. Nagradzane są w nim osoby, firmy oraz organizacje pozarządowe działające na rzecz budowy społeczeństwa, w którym każdy ma równe prawa. Wręczane statuetki są wyrazem wdzięczności za wprowadzanie zmian w lokalnych społecznościach, inkluzywne zarządzanie biznesem oraz odwagę w mówieniu o sytuacji osób LGBT+ w Polsce. W poprzednich edycjach nagrody przyznawane były tym firmom, które m.in. wprowadziły wewnętrzną komunikację włączającą czy utworzyły tęczowe sieci pracownicze, organizacjom społecznym, które współtworzyły marsze równości i osobom, które swoją odwagą inspirowały do działania na rzecz osób LGBT+.

Pierwszym etapem konkursu są publiczne nominacje, które wystartowały 18 lipca. Do 2 września na stronie www.lgbtdiamondsawards.pl każdy_a może zgłaszać swoich fawortytów_ki w ramach 6 kategorii:

  • Pracodawca/Pracodawczyni roku wspierający_a osoby LGBT+
  • Pracownicza sieć LGBT+ roku
  • Ambasador/Ambasadorka osób LGBT+
  • Inicjatywa roku wspierająca osoby LGBT+
  • Partnerstwo roku (organizacja pozarządowa)
  • Lokalna inicjatywa roku

 

- Spotkanie to początek, wspólne działanie to sukces. Tegoroczne motto LGBT+ Diamonds Awards w jasny sposób odnosi się do tego, że najlepsze efekty uzyskujemy działając razem. Mamy wspólny cel, promujemy wartości takie jak otwartość, tolerancja i szacunek dla różnorodności. NatWest Group w Polsce, ABSL, współpracujące firmy, tęczowe organizacje społeczne oraz aktywistów_ki zjednoczyła chęć nagradzania liderów_ek inkluzywnych zmian. Łączy nas idea, która pozwala na współpracę środowiska biznesowego ze społecznym, czego kulminacją jest właśnie finał LGBT+ Diamonds Awards - wyjaśnia Anna Berczyńska, Wiceprezes ds. Talentów, ABSL.

Inkluzywność w pracy i nie tylko

Wraz z większą widocznością osób LGBT+ rośnie dyskryminacja ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową. Aż 43 proc. osób LGBT+ zadeklarowało, że czują się prześladowane w swoim otoczeniu, wynika z badań Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej[2] . Dobrostan i motywację pracowników_czek kształtują nie tylko benefity czy płaca, ale także odpowiednia kultura organizacyjna oraz równe, a przede wszystkim przyjazne środowisko pracy. W poprzednich edycjach LGBT+ Diamonds Awards za budowanie środowiska zawodowego sprzyjającego różnorodności nagrodzeni_one zostali_ły: Nielsen, Dentons Europe Dąbrowski i Wspólnicy oraz IKEA Polska.

- Programy inkluzywne powinny być standardem, a nie wyróżnikiem na rynku pracy. Takie podejście stosujemy w NatWest Group w Polsce i staramy się promować je również poza firmą, także pokazując dobre praktyki w innych organizacjach w ramach konkursu LGBT+ Diamonds Awards - dodaje Rafał Dembe kierujący pracowniczą siecią LGBT+ w NatWest Group w Polsce.

Realizacja idei diversity & inclusion to zapewnienie każdemu_j pracownikowi_czce, bez względu na pochodzenie, wykształcenie, wyznawane wartości, tożsamość i orientację seksualną, takich samych szans na osiągnięcie sukcesu. W polityce różnorodności i inkluzji należy czerpać korzyści z różnic, pozwalać na realizację ambicji i planów każdej osobie, zakładając, że dojście do celu może być nietypowe.

- Naszym zadaniem jest edukacja, dzielenie się dobrymi praktykami i wskazywanie dlaczego i jak firmy, instytucje i pracownicy_zki, powinni_e dbać o realizację programów diversity & inclusion. Pamiętajmy, że kształtowanie różnorodnych, otwartych miejsc pracy to proces, który nie może być przeprowadzony w ciągu jednego dnia, a nawet roku. Wymaga wielu aktywności w różnych obszarach, zaangażowania oraz ciągłości działań - tłumaczy Anna Berczyńska, Wiceprezes ds. Talentów, ABSL.

Wraz z doświadczonymi w obszarze różnorodności firmami i organizacjami, stworzona została lista dobrych praktyk dla pracodawców_czyń wspierających osoby LGBT+. Znajdują się na niej takie, działania jak: regularne prowadzenie szkoleń w zakresie różnorodności, równego traktowania; posługiwanie się językiem inkluzywnym w miejscu pracy, w oficjalnej dokumentacji, prezentacjach; tworzenie i wspieranie sieci pracowniczych, również tzw. sieci tęczowych; regularna współpraca z organizacjami pozarządowymi np. poprzez odprowadzanie części zysku na rzecz wybranego NGO i wiele innych aktywności, które sprawiają, że każdy_a może czuć się dobrze i być sobą w pracy.

Przyznanie nagród LGBT+ Diamonds 2022 odbędzie się 26 października. Wydarzenie będzie transmitowane na Facebooku oraz na stronie konkursu. Inicjatorem wydarzenia jest NatWest Group w Polsce, brytyjska instytucja finansowa działająca na polskim rynku od 15 lat, którego zespół pracowników i pracowniczek stworzył jedną z większych sieci tęczowych w Polsce. W tym roku po raz pierwszy konkurs współorganizowany jest przez ABSL - Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, który zrzesza przedstawicieli_ki firm z sektora nowoczesnych usług.

Więcej informacji na stronie www.lgbtdiamondsawards.pl.


[1] Rainbow Europe Map and Index 2022, https://www.ilga-europe.org/report/rainbow-europe-2022/.

[2] A long way to go for LGBTI equality, Agencja Praw Podstawowych Unii Europejskiej (FRA),https://fra.europa.eu/sites/default/files/fra_uploads/fra-2020-lgbti-equality-1_en.pdf, 2020.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Kampania „Gdzie jesteś?” - powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć Biuro prasowe
2024-07-04 | 01:00

Kampania „Gdzie jesteś?” - powołanie Parlamentarnego Zespołu ds. zaginięć

Nie minął miesiąc od startu kampanii „Gdzie jesteś?”, a jej pomysłodawcy, Agnieszka i Daniel Dymińscy skutecznie realizują założone cele. Kolejnym zrealizowanym krokiem w
Problemy społeczne BRAK ZDJĘCIA
2024-06-20 | 12:00

Early Stage ponownie wspiera Fundację Dajemy Dzieciom Siłę 


Early Stage, szkoła języka angielskiego dla dzieci i młodzieży, już po raz trzeci  organizuje akcję "Move Your Heart", aby wspierać Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. W ramach tej inicjatywy, każdy przebyty kilometr - na
Problemy społeczne Unia Europejska zaczyna widzieć potrzeby seniorów, Polska jeszcze nie
2024-06-15 | 06:00

Unia Europejska zaczyna widzieć potrzeby seniorów, Polska jeszcze nie

W ostatnich latach demografia Europy uległa istotnej zmianie, a starzejące się społeczeństwo stawia przed Unią Europejską nowe wyzwania. Według najnowszych danych unijnych liczba

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.