Komunikaty PR

ProData Consult Group z rekordowym 48 proc. wzrostem przychodów w 2020 r.

2021-04-14  |  13:00

Intensywny rozwój nowych technologii widoczny jest w wielu obszarach życia. Cyfrowa rewolucja ciągle przyspiesza i obejmuje coraz więcej aspektów naszej codzienności. Usługi branży IT stały się w minionym roku niezwykle istotne, co pozwoliło grupie ProData Consult odnotować rekordowe w swojej historii wyniki finansowe. Kompleksowy dostawca usług IT, jedna z czołowych firm konsultingowych w Polsce, wypracowała w minionym roku blisko 203 mln euro przychodów, co stanowi znaczący wzrost 48 proc. r/r.

Według raportu „Bariery i Trendy. Transformacja technologiczna w Polsce”, 93 proc kierowników i 88 proc. pracowników firm przyznaje, że pandemia przyspieszyła cyfrową transformację. Ponadto blisko 60 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że już na co dzień wykorzystuje nowe technologie lub jest na zaawansowanym etapie ich wdrażania. Powoduje to rosnące zapotrzebowanie na usługi IT, co potwierdzają doskonałe wyniki finansowe uzyskane za rok 2020 przez ProData Consult.

ProData Consult Group działa od 1994 roku i jest jedną z największych firm konsultingowych i IT w regionie Europy Północnej i Środkowo-Wschodniej. W 2020 roku na rzecz grupy usługi świadczyło blisko 2600 konsultantów, którzy pracowali dla ponad 330 największych i najbardziej prestiżowych klientów, dostarczając kompleksowe usługi IT w branżach takich jak m.in.: bankowość, energetyka, e-commerce. Unikalny model biznesowy firmy polega na dopasowaniu najlepszych talentów – specjalistów IT do indywidualnych potrzeb klientów, gwarantując najwyższej jakości ekspertyzę.

Według rocznego raportu, 2020 okazał się dla firmy rokiem sukcesów. ProData Consult Group wypracowała 203,09 mln euro (1 510 mln duńskich koron) przychodów, co stanowi wzrost o prawie 60 mln (448 mln duńskich koron) w porównaniu z rokiem 2019 (137 mln euro). Organiczny wzrost przychodów wyniósł 16 proc. Firma pochwaliła się także 47 proc. wzrostem rdr EBITDA , do kwoty 16 mln euro ( 119,6 mln koron duńskich).

Polski oddział z 40 proc. wzrostem przychodów

Na rynku polskim ProData Consult również odniosła niemały sukces, bo zaraportowała ponad 200 mln zł (blisko 43 mln euro) przychodów, co stanowi wzrost o 40 proc. w porównaniu do wyników z 2019. Przychód uzyskany w Polsce to około 20 proc. ogólnego przychodu grupy, a nasz kraj jest drugim po Danii największym udziałowcem w całkowitych przychodach firmy i pierwszym pod względem liczby zatrudnionych konsultantów.

- Ostatni rok był wielkim wyzwaniem dla wielu firm i instytucji. Nasi klienci, choć są już mocno doświadczeni w procesie cyfryzacji, też musieli praktycznie z dnia na dzień wdrożyć wiele aktualizacji swoich systemów czy rozszerzyć pakiet posiadanych usług. W ProData Consult mamy świetnych, doświadczonych specjalistów IT, którzy w tym trudnym czasie sumiennie wykonywali swoje zadania dla wielu podmiotów. Dla nas ubiegły rok był więc czasem bardzo intensywnym, ale ogromne zaangażowanie oraz ciężka praca pozwoliły nam osiągnąć niebagatelny sukces, zarówno w całej grupie, jak i na rynku polskim. Osiągnęliśmy aż 40 proc. wzrost przychodów, co potwierdza, że usługi IT były niezwykle istotne – i wszystko wskazuje na to, że także w 2021 zapotrzebowanie na tego rodzaju wsparcie będzie dalej wysokie – mówi Mariusz Grajewski, CEO ProData Consult w Polsce.

Marta Markiel, Dyrektor ds. Biznesu Lokalnego, dodaje: Szybko zmieniające się otoczenie rynkowe i przyspieszony proces digitalizacji wymagają od wielu firm zintensyfikowanych działań w ich, szeroko pojętych, działaniach IT. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu ProData Consult dostarcza rozwiązania skrojone pod konkretnego klienta i opiekę wykwalifikowanych konsultantów. To właśnie dzięki wiedzy i ekspertyzie odnieśliśmy w naprawdę wyjątkowym roku 2020, ogromny sukces, który motywuje nas do dalszego rozwoju, ale też do zmian, takich jak rebranding naszej marki. Chcemy być bardziej nowocześni, zarówno w sferze oferowanych usług, a także naszej identyfikacji wizualnej.

Rosnąca popularność nearshoringu

Przychody z usług określanych jako nearshoring wzrosły organicznie o ponad 40 proc. trzeci rok z rzędu. Firma poszerza nieustannie swoją działalność w tym zakresie, a centra tych usług zlokalizowane są w polskich oddziałach w Warszawie, Łodzi i Krakowie.

- Kluczem do sukcesu w nearshoringu jest bliskość biznesowa i kulturowa między klientami a nami, dlatego dostarczamy usługi dla wielu europejskich firm. Umożliwiamy tym samym naszym konsultantom pracę dla międzynarodowych organizacji i korporacji bez konieczności relokacji – dodaje Ewelina Kałdunek, Nearshore Business Director.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online? Biuro prasowe
2025-07-09 | 14:40

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Zakupy internetowe zapewniają dużą wygodę. Nie trzeba jeździć po sklepach w różnych lokalizacjach, by znaleźć coś dla siebie. To duża oszczędność czasu
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy
2025-06-30 | 15:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Ailleron Innovation Forum w Krakowie stało się centrum przełomowych idei i globalnych inspiracji. Liderzy FinTech spotkali się 12 czerwca  w Muzeum Sztuki i Techniki
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.