Produkcja OTO Film wyświetlana na Times Square!
W najnowszej reklamie Viant Technology okolice Centrum Nauki Kopernik przeobraziły się w przestrzeń, gdzie świat rzeczywisty łączy się z cyfrowym. Za projekt odpowiadają studio Aggresive i dom produkcyjny OTO Film.
Futurystyczny spot prezentuje koncepcję New Open Web wdrażaną przez Viant Technology wiodącą amerykańską firmą zajmującą się marketingiem cyfrowym. Zakłada ono tworzenie jeszcze ciekawszych i przykuwających uwagę odbiorcy treści dzięki wykorzystaniu technologii AR i VR, a także AI.
Kreacja możliwości płynących z New Open Web wymagała odpowiedniej oprawy wizualnej. Reżyserią spotu zajął się duet Alex Topaller i Dan Shapiro z nowojorskiego studia Aggressive. Twórcy w przeszłości realizowali spoty m.in. dla OnePlus, Carlsberga, OPPO czy Huawei. Szczególnie mocno interesuje ich zderzenie tradycyjnej techniki zdjęciowej z nowymi technologiami.
Plan zdjęciowy reklamy został zrealizowany na bulwarach wiślanych i w okolicach Centrum Nauki Kopernik. Produkcją spotu zajęło się studio OTO Film, dla którego jest to już kolejny projekt realizowany wspólnie z Aggressive.
Niestandardowy wymiar realizacji idei Open New Web, w którym świat rzeczywisty przenika się z tym cyfrowym, wymagał specjalnego podejścia do produkcji. W ciągu 60 sekund na ekranie przewijają się palmy swobodnie zmieniające kształt, postacie wychodzące z baniek, hologramy artystów i wyświetlacze zawieszone w przestrzeni miejskiej.
Pierwszego dnia skorzystaliśmy z wolumetrycznego skanu. Za tym hasłem kryje się technika trójwymiarowej rejestracji przestrzeni, którą następnie można obserwować zarówno na ekranach, jak i za pośrednictwem wyświetlaczy 3D i gogli VR – mówi Nicole Czober, koordynatorka produkcji z ramienia OTO Film.
Na planie użyliśmy czterech czujników głębi, na które składają się kamery i laserowe skanery. Dzięki temu nagrywaliśmy nie tylko obraz, ale także mapowaliśmy przestrzeń, co pozwoliło nam na trójwymiarową prezentację konkretnych scen - dodaje Tomasz Runowicz, koordynator VFX.
Spot New Open Web miał premierę w Stanach Zjednoczony we wrześniu. Był emitowany zarówno w mediach cyfrowych, jak i tradycyjnych. Dodatkowo reklama była wyświetlana na jednym z najbardziej charakterystycznych billboardów na placu Times Square na Manhattanie, który dziennie odwiedza średnio 400 tysięcy osób.
Studio Filmowe OTO, które w obecnym roku obchodzi 30-lecie istnienia, zrealizowało niemal 3000 produkcji dla kampanii reklamowych czołowych marek w Polsce, m.in. Jeronimo Martins Biedronka, Kompania Piwowarska, T-Mobile, McDonald’s, P4 Play, NC+, Coca-Cola, Ferrero, współpracując z głównymi agencjami reklamowymi i samymi twórcami. Realizuje także produkcje reklamowe i filmowe na zlecenie zagranicznych klientów i reklamodawców, m.in. Marken Film, Casta Diva Pictures czy Great Guns.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.