Program edukacyjny Next Engineers w Polsce
Fundacja GE Aerospace i Fundacja Edukacyjna Perspektywy uruchamiają w Warszawie
program Next Engineers
Fundacja GE Aerospace ogłosiła nawiązanie współpracy z Fundacją Perspektywy w celu uruchomienia programu edukacyjnego Next Engineers w Polsce. Warszawa została wybrana jako pierwsza z czterech nowych globalnych lokalizacji, w których program będzie realizowany, a jego celem jest zachęcanie młodych ludzi do wyboru kariery inżynierskiej.
Inicjatywa Next Engineers została powołana w 2021 r. przez Fundację GE, obecnie znaną jako Fundacja GE Aerospace, w celu wspierania rozwoju nowego pokolenia inżynierów. Program ten oferuje młodzieży w wieku od 13 do 18 lat możliwość zdobycia praktycznego doświadczenia we współpracy z inżynierami i inżynierkami GE Aerospace, a także budowania świadomości i zainteresowania możliwościami kariery inżynierskiej.
Warszawski program Next Engineers obejmować będzie dwa obszary: Engineering Discovery, skierowany do uczniów i uczennic ostatnich klas szkoły podstawowej oraz wczesnych klas szkoły średniej, oraz Engineering Academy, który ma na celu przygotowanie starszych uczniów do myślenia i działania w sposób, w jaki robią to inżynierowie - poprzez praktyczne wyzwania projektowe, coaching zawodowy oraz warsztaty przygotowujące do studiowania na uczelniach wyższych. Dodatkowo, osobom którze ukończą Engineering Academy i zdecydują się na studia inżynierskie zostana zaoferowane stypendia. Program wystartuje na początku 2025 roku, angażując szacunkowo 4 tysiące uczniów i uczennic w ciągu czterech lat.
„Jesteśmy dumni z wpływu, jaki program Next Engineers wywarł na 18 tysięcy uczniów na całym świecie od momentu jego powstania w 2021 roku i z radością będziemy kontynuować jego sukces w Warszawie” – powiedziała Germaine Hunter, Członek Zarządu Fundacji GE Aerospace i Dyrektor ds. Różnorodności GE Aerospace. „Rozszerzenie programu Next Engineers na Polskę będzie kontynuacją 10-letnich działań wolontariackich, wspieranych przez pracowników GE Aerospace, którzy angażują przyszłe pokolenia inżynierów i inżynierek, pomagając im rozwijać ich pasje i umiejętności.”
Warszawa została wybrana na podstawie szeregu kryteriów, takich jak liczba pracowników GE Aerospace, siła zaplecza produkcyjnego i inżynierskiego tej firmy oraz przewidywanego zaangażowania wolontariuszy w program. GE Aerospace w Polsce wspiera cały cykl życia silników lotniczych i produktów, zatrudniając ponad 2 tysiące osób. Warszawski oddział firmy ma długą historię wspierania inicjatyw edukacyjnych na rzecz lokalnych społeczności, w tym zajęć z zakresu nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM), pracy z wychowankami domów dziecka, Klubu Młodego Odkrywcy oraz korepetycji.
„Przez 17 lat Fundacja Perspektywy zainspirowała ponad 250 tysięcy młodych kobiet do podjęcia nauki w dziedzinie inżynierii” – powiedziała Bianka Siwińska, prezeska Fundacji Edukacyjnej Perspektywy. „Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie współpracy z programem Next Engineers i Fundacją GE Aerospace, aby rozszerzyć ten zasięg i dać utalentowanym młodym ludziom najlepszą możliwą szansę na rozwój i realizację marzeń o karierze w inżynierii.”
Aktualnie programy Next Engineers prowadzone są w Cincinnati (Ohio), Greenville (Karolina Południowa), Staffordshire (Wielka Brytania) oraz Johannesburgu (Republika Południowej Afryki). W maju tego roku Fundacja GE Aerospace zobowiązała się przeznaczyć 20 milionów dolarów na rozwój programu Next Engineers do 2030 roku, planując uruchomienie kolejnych trzech lokalizacji w nadchodzących latach.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.