Projekt PLGBC w konkursie dla zaangażowanych ngo i startupów
Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
ul. Konarskiego 18c/2-11A
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
Projekt - Budynki są ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy - realizowany przez Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC został zakwalifikowany do konkursu dla zaangażowanych organizacji pozarządowych i startupów. Organizatorem inicjatywy jest Small Step Matters.
Swoje projekty do konkursu mogły zgłosić ngo, start upy, bądź podmioty realizujące akcje społeczne, social impactowe, klimatyczne, w tym komercyjne. Do konkursu zakwalifikowało się finalnie 70 podmiotów, w tym PLGBC, realizujących projekty/akcje/działania ze spektrum celów CSR/ESG/SDG, zrównoważonego rozwoju.
Nagrody w konkursie są przyznawane zarówno poprzez Kapitułę Konkursu, jak też w głosowaniu publiczności. Rozstrzygnięcie konkursu 25 listopada br. Najlepsze propozycje zostaną zaprezentowane podczas III edycji Kongresu Dobrych Praktyk, który odbędzie się 8 grudnia br. Tematem bieżącej edycji będzie zrównoważony rozwój. Dodatkowym bonusem dla NGOs będzie roczna współpraca w zakresie fundrisingu i prezentacji projektów na platformie Small Step Matters.
Celem projektu - Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy - jest przyczynienie się do ochrony środowiska i dbałości o racjonalne korzystanie z zasobów planety, polepszenia zdrowia i samopoczucia użytkowników mieszkań/domów, zmiany jakości życia oraz zaangażowania i aktywności obywateli dla wdrażania opracowanych rozwiązań codziennego zrównoważonego życia.
Projekt uruchomiony w lutym br., finansowany jest z dotacji nr K1m/0776 programu Aktywni Obywatele - Fundusz Krajowy z Funduszy Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Real Management S.A. pozyskał finansowanie na budowę parku magazynowo-produkcy
Real Management S.A. secures funding for construction of Good Point V warehouse
Fundusze PRS konkurencją dla wynajmujących?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.