Projekt PLGBC w konkursie dla zaangażowanych ngo i startupów

Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
ul. Zabrska 39d
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
Projekt - Budynki są ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy - realizowany przez Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC został zakwalifikowany do konkursu dla zaangażowanych organizacji pozarządowych i startupów. Organizatorem inicjatywy jest Small Step Matters.
Swoje projekty do konkursu mogły zgłosić ngo, start upy, bądź podmioty realizujące akcje społeczne, social impactowe, klimatyczne, w tym komercyjne. Do konkursu zakwalifikowało się finalnie 70 podmiotów, w tym PLGBC, realizujących projekty/akcje/działania ze spektrum celów CSR/ESG/SDG, zrównoważonego rozwoju.
Nagrody w konkursie są przyznawane zarówno poprzez Kapitułę Konkursu, jak też w głosowaniu publiczności. Rozstrzygnięcie konkursu 25 listopada br. Najlepsze propozycje zostaną zaprezentowane podczas III edycji Kongresu Dobrych Praktyk, który odbędzie się 8 grudnia br. Tematem bieżącej edycji będzie zrównoważony rozwój. Dodatkowym bonusem dla NGOs będzie roczna współpraca w zakresie fundrisingu i prezentacji projektów na platformie Small Step Matters.
Celem projektu - Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy - jest przyczynienie się do ochrony środowiska i dbałości o racjonalne korzystanie z zasobów planety, polepszenia zdrowia i samopoczucia użytkowników mieszkań/domów, zmiany jakości życia oraz zaangażowania i aktywności obywateli dla wdrażania opracowanych rozwiązań codziennego zrównoważonego życia.
Projekt uruchomiony w lutym br., finansowany jest z dotacji nr K1m/0776 programu Aktywni Obywatele - Fundusz Krajowy z Funduszy Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.