Komunikaty PR

Grupa RAJA publikuje wyniki finansowe. Wzrost przychodów o 43 proc.

2023-05-30  |  11:36
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.11 MB )

Mimo spowolnienia gospodarczego i wysokiej inflacji, Grupa RAJA - europejski lider w dystrybucji opakowań, materiałów biurowych i urządzeń przemysłowych - wypracowała w 2022 roku przychody o 43 proc. wyższe względem poprzedniego roku. To m.in. efekt przejęcia firmy Viking. W 2023 roku Raja ma w planach dalszy rozwój biznesowy, także na polskim rynku, m.in. dzięki realizacji projektu RAJA market oraz działaniom z zakresu zrównoważonego rozwoju. 


Grupa RAJA jest wielokanałowym dystrybutorem materiałów opakowaniowych i wyposażenia dla firm, działającym w 19 krajach w Europie. Dzięki przejęciu firmy Viking w 2021 roku, a także wcześniejszemu zakupowi JPG, Mondoffice i Kalamazoo w 2019 roku, Raja stała się głównym graczem na europejskim rynku dystrybucji online artykułów biurowych i mebli. Polski oddział firmy działa na rodzimym rynku od 2010 roku, oferując klientom ponad 3 tys. produktów, w tym przede wszystkim materiały opakowaniowe.

Pozytywne wyniki finansowe

Zgodnie z opublikowanymi właśnie wynikami finansowymi, Grupa RAJA odnotowała w 2022 roku przychody w wysokości 1,72 mln euro, co oznacza wzrost o 43 proc. w porównaniu do 2021 roku. Na wynik ten wpłynęło m.in. włączenie do grupy firmy Viking, internetowego dystrybutora materiałów i urządzeń biurowych przejętego w IV kwartale 2021 roku oraz wzrost organiczny na poziomie 9,2 proc.

Zysk operacyjny RAJA za rok 2022 wyniósł 95 mln euro w porównaniu do 103 mln euro w 2021 roku. Uwzględnia on oczekiwany, ujemny całościowy wynik operacyjny spółki Viking. Warto zaznaczyć, że po włączeniu do Grupy Raja, Viking odnotował - po raz pierwszy od dziesięciu lat - niewielki wzrost przychodów i marży ze sprzedaży. Dla porównania, zysk operacyjny Grupy Raja, bez wyników firmy Viking, wyniósł 101 mln euro, co stanowi poziom niemal identyczny do wyniku z 2021 roku.

 - Biorąc pod uwagę spowolnienie gospodarcze, trudności z zaopatrzeniem oraz niedobór niektórych surowców, uważamy że wzrost organiczny naszej grupy na poziomie niemal 10 proc. to solidny wynik. Potwierdza to trafność wdrażanej przez nas strategii dywersyfikacji. Staliśmy się głównym graczem na europejskim rynku materiałów i urządzeń biurowych, zachowując jednocześnie pozycję największego w Europie dystrybutora opakowań. Dzięki dobrej kontroli kosztów utrzymaliśmy nasz wynik operacyjny na podobnym poziomie do 2021 roku, przy jednoczesnym umiarkowanym wzroście cen, pozwalającym na zachowanie konkurencyjności - mówi Danièle Kapel-Marcovici, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy RAJA. 

 Na pozytywny wynik Grupy RAJA wpłynęły przede wszystkim dwa obszary jej działalności: dystrybucja materiałów i urządzeń do pakowania (szczególnie w sektorze przemysłowym, spożywczym, handlowym i internetowym) oraz dystrybucja materiałów i mebli biurowych. Ponadto Grupa odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży magazynowych i transportowych.

Priorytetowy projekt "RAJA Market"

W 2022 roku Grupa RAJA przyspieszyła realizację projektu RAJA Market, aby stać się kompleksowym dystrybutorem oferującym wszystkie urządzenia i materiały potrzebne firmom w ich biurach, magazynach, fabrykach lub sklepach. Projekt ten polega na rozszerzeniu i wdrożeniu istniejącej gamy produktów we wszystkich spółkach grupy, dzięki połączeniu zasobów informatycznych, logistycznych i cyfrowych.

Grupa RAJA kontynuuje też digitalizację swojej działalności. Sprzedaż online stanowiła w 2022 roku 65 proc. przychodów firmy, w porównaniu do 47 proc. w 2021 roku. Równolegle Raja kontynuowała rozwój swoich centrów dystrybucyjnych, m.in. w Belgii i we Francji.

– Projekt Raja Market realizujemy także w naszym polskim oddziale, gdzie intensywnie pracujemy nad synergią oferty i logistyki we współpracy z całą Grupą. Stawiamy też mocno na rozwój digitalizacji, dzięki czemu stale rośnie poziom sprzedaży w naszych kanałach cyfrowych – mówi Jarosław Kamiński, Prezes Raja Polska.

Oferta przyjazna środowisku

Jednym z priorytetów Grupa RAJA jest stały rozwój alternatywnych rozwiązań dla opakowań z tworzyw sztucznych. Najnowsze przykłady to m.in. w 100% papierowe koperty bąbelkowe amortyzujące czy też papierowe wkładki izolacyjne zapewniające ochronę termiczną do 48h. Rozwijany jest również asortyment opakowań plastikowych pochodzących z recyklingu, nadających się do ponownego przetworzenia.

Grupa dąży do zmniejszenia wpływu swojej działalności na środowisko naturalne poprzez stopniową dekarbonizację swojej floty transportowej oraz wdrożenie planu efektywności energetycznej i zmniejszenia rocznego zużycia energii o 10 proc. we wszystkich swoich spółkach.

Perspektywy na 2023 rok

W 2023 roku Grupa RAJA spodziewa się, mimo spowolnienia gospodarczego, kontynuacji wzrostu przychodów na wszystkich swoich rynkach. Priorytetem jest poprawa zysku operacyjnego, przywrócenie rentowności firmie Viking oraz dalsza realizacja projektu RAJA Market poprzez wzmocnienie synergii między spółkami.


Grupa RAJA jest wiodącym europejskim wielokanałowym dystrybutorem materiałów opakowaniowych i wyposażenia dla firm. Obecna od ponad 65 lat na rynku opakowaniowym w 19 krajach i 26 spółkach. RAJA obsługuje łącznie ponad 2 miliony klientów w Europie, od firm rozpoczynających działalność po firmy międzynarodowe, we wszystkich sektorach działalności. 

RAJA Polska - polski oddział Grupy - funkcjonuje od 2010 roku, dbając o najwyższą jakość usług oraz oferując ponad 3000 produktów opakowaniowych, akcesoria do przechowywania, transportowania i zabezpieczania towarów z dostawą w 24h.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-01-23 | 11:00

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Wybór właściwego sprzętu spawalniczego to kluczowy element każdej firmy zajmującej się obróbką metali. Wśród wielu dostępnych na rynku rozwiązań szczególnie
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma
Przemysł Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.