Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na dwuletnią kadencję, zastępując Igora Tikhonova z Kompanii Piwowarskiej.
Nowy Prezes Zarządu Browarów Polskich jest związany z branżą piwną od blisko 30 lat. W Grupie Carlsberg pełnił różne role w ramach zespołu komercyjnego. Oprócz ról w ramach polskiego zespołu, był także odpowiedzialny za egzekucję sprzedaży w 19 krajach Europy oraz w Indiach. Od listopada 2020 piastuje stanowisko dyrektora zarządzającego i prezesa zarządu Carlsberg Polska. Mieszko Musiał to absolwent WSB-NLU w Nowym Sączu, studiów podyplomowych MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, czy też wielu specjalistycznych kursów z obszaru leadership’u na uczelniach Insead we Francji, IMD w Szwajcarii, czy London School of Business.
Mieszko Musiał przejmuje przewodnictwo ZPPP Browary Polskie w bardzo trudnych i niestabilnych czasach, tak dla kategorii, jak i w szerzej rozumianym otoczeniu. Sprzedaż piwa, pomimo wzrostu w ramach piw bezalkoholowych, spada systematycznie od siedmiu lat, nastroje konsumenckie nie są pozytywne, koszty prowadzenia działalności rosną, a do tego branżę czekają wciąż nowe wyzwania, jak choćby wprowadzenie systemu kaucyjnego od 1 października i modelu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP).
Obejmuję tę rolę w trudnym dla całej branży momencie. Funkcjonujemy w bardzo niestabilnym otoczeniu regulacyjnym, a niepewność, jak wiemy, bardzo negatywnie oddziałuje na biznes, wstrzymuje inwestycje, a tym samym hamuje jego rozwój i powstawanie nowych miejsc pracy.
Nasza kategoria, wielu naszych partnerów gastronomicznych i dystrybutorów wciąż odczuwa skutki pandemii i następującej po niej inflacji. Rynek piwa spada dynamicznie, a dodatkowo wprowadzane rozwiązania, jak choćby system kaucyjny w jego obecnej formie, czy też wdrożenie Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta, generują kolejne obciążenia finansowe, co jest szczególnie dotkliwe biorąc pod uwagę negatywną dynamikę rynku, i tak już rosnące szybko koszty, jak również brak tych obciążeń (system kaucyjny) dla innych kategorii alkoholowych. Obserwujemy też, jak zmienia się narracja wokół piwa w bardzo dużym stopniu suflowana przez naszych konkurentów, zwłaszcza z sektora wyrobów spirytusowych. Często pomijane są w przestrzeni publicznej samoregulacje wprowadzane przez branżę, jak również działania na rzecz obniżania ilości alkoholu spożywanego w Polsce poprzez piwo, poprzez m.in. rozwój segmentu piw bezalkoholowych.
W trakcie swojej kadencji jestem gotów reprezentować całą kategorię piwa, uwzględniać interesy wszystkich producentów i działać na rzecz całej branży, w tym oczywiście browarów regionalnych i rzemieślniczych, jak również ogólnopolskich uczestników rynku. Piwo jest kategorią, która sprzyja spotkaniom, dialogowi, celebracji, czego przecież doświadczaliśmy w trakcie niedawnych wydarzeń, kiedy to możliwość dialogu przy piwie była szeroko komentowana w przestrzeni publicznej. Będę o tym przypominał, dbając jednocześnie o to, by, jak dotąd, branża wzmacniała agendę odpowiedzialnego spożycia alkoholu - mówi nowy Prezes Zarządu ZPPP, Mieszko Musiał.
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie to organizacja skupiająca największych producentów piwa i słodu w kraju. Reprezentuje członków w relacjach z administracją rządową i samorządową, organizacjami społecznymi oraz związkami zawodowymi działającymi w przemyśle piwowarskim. ZPPP należy do prestiżowej, istniejącej od 1958 r. organizacji, The Brewers of Europe, która skupia organizacje branżowe i firmy piwowarskie z 28 krajów.
Źródło informacji: Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.