Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na dwuletnią kadencję, zastępując Igora Tikhonova z Kompanii Piwowarskiej.
Nowy Prezes Zarządu Browarów Polskich jest związany z branżą piwną od blisko 30 lat. W Grupie Carlsberg pełnił różne role w ramach zespołu komercyjnego. Oprócz ról w ramach polskiego zespołu, był także odpowiedzialny za egzekucję sprzedaży w 19 krajach Europy oraz w Indiach. Od listopada 2020 piastuje stanowisko dyrektora zarządzającego i prezesa zarządu Carlsberg Polska. Mieszko Musiał to absolwent WSB-NLU w Nowym Sączu, studiów podyplomowych MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, czy też wielu specjalistycznych kursów z obszaru leadership’u na uczelniach Insead we Francji, IMD w Szwajcarii, czy London School of Business.
Mieszko Musiał przejmuje przewodnictwo ZPPP Browary Polskie w bardzo trudnych i niestabilnych czasach, tak dla kategorii, jak i w szerzej rozumianym otoczeniu. Sprzedaż piwa, pomimo wzrostu w ramach piw bezalkoholowych, spada systematycznie od siedmiu lat, nastroje konsumenckie nie są pozytywne, koszty prowadzenia działalności rosną, a do tego branżę czekają wciąż nowe wyzwania, jak choćby wprowadzenie systemu kaucyjnego od 1 października i modelu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP).
Obejmuję tę rolę w trudnym dla całej branży momencie. Funkcjonujemy w bardzo niestabilnym otoczeniu regulacyjnym, a niepewność, jak wiemy, bardzo negatywnie oddziałuje na biznes, wstrzymuje inwestycje, a tym samym hamuje jego rozwój i powstawanie nowych miejsc pracy.
Nasza kategoria, wielu naszych partnerów gastronomicznych i dystrybutorów wciąż odczuwa skutki pandemii i następującej po niej inflacji. Rynek piwa spada dynamicznie, a dodatkowo wprowadzane rozwiązania, jak choćby system kaucyjny w jego obecnej formie, czy też wdrożenie Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta, generują kolejne obciążenia finansowe, co jest szczególnie dotkliwe biorąc pod uwagę negatywną dynamikę rynku, i tak już rosnące szybko koszty, jak również brak tych obciążeń (system kaucyjny) dla innych kategorii alkoholowych. Obserwujemy też, jak zmienia się narracja wokół piwa w bardzo dużym stopniu suflowana przez naszych konkurentów, zwłaszcza z sektora wyrobów spirytusowych. Często pomijane są w przestrzeni publicznej samoregulacje wprowadzane przez branżę, jak również działania na rzecz obniżania ilości alkoholu spożywanego w Polsce poprzez piwo, poprzez m.in. rozwój segmentu piw bezalkoholowych.
W trakcie swojej kadencji jestem gotów reprezentować całą kategorię piwa, uwzględniać interesy wszystkich producentów i działać na rzecz całej branży, w tym oczywiście browarów regionalnych i rzemieślniczych, jak również ogólnopolskich uczestników rynku. Piwo jest kategorią, która sprzyja spotkaniom, dialogowi, celebracji, czego przecież doświadczaliśmy w trakcie niedawnych wydarzeń, kiedy to możliwość dialogu przy piwie była szeroko komentowana w przestrzeni publicznej. Będę o tym przypominał, dbając jednocześnie o to, by, jak dotąd, branża wzmacniała agendę odpowiedzialnego spożycia alkoholu - mówi nowy Prezes Zarządu ZPPP, Mieszko Musiał.
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie to organizacja skupiająca największych producentów piwa i słodu w kraju. Reprezentuje członków w relacjach z administracją rządową i samorządową, organizacjami społecznymi oraz związkami zawodowymi działającymi w przemyśle piwowarskim. ZPPP należy do prestiżowej, istniejącej od 1958 r. organizacji, The Brewers of Europe, która skupia organizacje branżowe i firmy piwowarskie z 28 krajów.
Źródło informacji: Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.