RAFAMET weźmie udział w największych wydarzeniach branżowych.
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
We wrześniu tego roku odbędą się dwa największe wydarzenia branży kolejowej oraz obróbki maszynowej na świecie. TRAKO 2023 oraz EMO 2023 przyciągną przedstawicieli najważniejszych podmiotów działających w tym obszarze. Na obu spotkaniach nie zabraknie także polskiego producenta obrabiarek tj. firmy RAFAMET S.A., która zaprezentuje swoją ofertę zarówno w Gdańsku jak i w Hanowerze.
15 Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO to największe i najbardziej prestiżowe w Polsce oraz drugie w Europie spotkanie branży transportu szynowego. W trakcie wydarzenia zaprezentowany zostanie aktualny poziom rozwoju systemów transportowych oraz infrastruktury kolejowej w Polsce i Europie. Targi TRAKO 2023 odbędą się w dniach 19-22 września br. na terenie Międzynarodowych Targów Gdańskich.
Z kolei niemal jednocześnie trwać będą w Hanowerze Międzynarodowe Targi Obróbki Metali EMO 2023. EMO Hannover to wiodące wydarzenie w swojej dziedzinie, które obejmuje całe spektrum technologii produkcji – od obrabiarek po wytwarzanie przyrostowe. Odbywające się co dwa lata spotkanie gromadzi międzynarodowe marki i odbiorców z całego światowego przemysłu obróbki metali, zapewniając platformę do nawiązywania kontaktów i poznawania innowacji oraz nowych trendów w branży obróbki metali. Wydarzenie odbędzie się w dniach 18- 23 września w Hanowerze.
W obu tych kluczowych dla branży spotkaniach udział weźmie firma RAFAMET. Na targach TRAKO zaprezentuje się na wspólnym stoisku Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. (razem z takimi firmami tej grupy kapitałowej jak: POLREGIO, H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, Polski Tabor Szynowy – Wagon, Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu, CHEMAR) zaś w Niemczech wystąpi samodzielnie. -Udział w targach i wszelkich wydarzeniach branżowych to dla nas bardzo ważna część działalności. To tam mamy okazję do zaprezentowania oferty, ale także nawiązania ważnych relacji bezpośrednich. Śledzimy również nowości technologiczne i trendy w branży, aby móc proponować naszym odbiorcom coraz nowocześniejsze maszyny i rozwiązania techniczne – zapowiada Janusz Bluk, Dyrektor Marketingu RAFAMET S.A.
Wydarzenia targowe to nie tylko okazja do poznania branżowych trendów i nowinek, spotkania z klientami, partnerami biznesowymi czy też mierzenie się z konkurencją. Wiele mówią także o kondycji globalnej gospodarki – Zwłaszcza w obecnych czasach, gdzie w związku z postpandemicznymi zakłóceniami funkcjonowania łańcuchów dostaw, wojną w Ukrainie, czy opanowującą poszczególne kraje inflacją, zachodzi na świecie wiele dynamicznych zmian. W trudnych dla gospodarki czasach warto jest być na bieżąco i monitorować sytuację w branży. Mam nadzieję, że targi przyniosą nam wiele nowych kontaktów i cennych rozmów, które w rezultacie doprowadzą do owocnej, przyszłej współpracy - mówi Dyrektor Marketingu w RAFAMET S.A.
W trakcie targów EMO w Hanowerze, RAFAMET zaprezentuje wielkogabarytowe tokarki karuzelowe własnej marki oraz tokarki kłowe marki PORĘBA (RAFAMET przejął tę markę w 2016 roku). Z kolei na targach TRAKO spółka zaoferuje szerokie spektrum urządzeń dla kolejnictwa, w tym tokarki do obróbki kolejowych zestawów kołowych, tokarki do obróbki kół oraz osi kolejowych, drogowo-szynowe wózki manewrowe oraz, urządzenia pomiarowe dla kolejnictwa.
***
Autor tekstu: Magdalena Matusik/ Adventure Media
Zdjęcia: RAFAMET S.A.
***
RAFAMET S.A.
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym oraz hutniczym. Udział eksportu w sprzedaży ogółem to około 68-85 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010 zł.
* * *
Kontakt:
www.rafamet.com.pl
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. kom. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Problemy społeczne
Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.