Komunikaty PR

Speck Alto Adige ChOG – oryginalna włoska szynka z Dolomitów

2023-09-13  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro Prasowe
Agencja Infinity

Warszawa
02-626 Warszawa
biuroprasowe|agencja-infinity.pl| |biuroprasowe|agencja-infinity.pl
781 453 985
www.agencja-infinity.pl

„Produkt wszechstronny o gwarantowanej jakości” - tak o Speck Alto Adige ChOG regionalnym specjale z Dolomitów powiedział szef kuchni z gwiazdką Michelin. Speck Alto Adige ChOG to włoska wysokojakościowa szynka coraz częściej dostępna w Polsce, której walory zostały szeroko zaprezentowane podczas symbolicznego spotkania z sympatykami włoskiej kuchni.

12 września 2023 r. w Warszawie odbyło się spotkanie promujące włoski produkt regionalny szynkę Speck Alto Adige ChOG. Wyjątkową wędlinę produkowaną w Górnej Adydze, najbardziej wysuniętym na północ regionie Włoch, nad której produkcją czuwa Konsorcjum Ochrony Speck Alto Adige ChOG. Szynka ta we Włoszech cieszy się wielką popularnością i mieści się w pierwszej piątce najchętniej wybieranych produktów, w Polsce dostępna jest od stosunkowo niedawna. Jak wyjaśniał Martin Knoll dyrektor Konsorcjum światowa sprzedaż tej certyfikowanej wędliny rośnie. Dzięki swoim walorom smakowym i odżywczym cieszy się ona zainteresowaniem konsumentów w krajach europejskich, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie a także w Japonii. To, co wyróżnia Speck Alto Adige ChOG spośród około 40 certyfikowanych specjałów regionalnych, to proces produkcji, chroniona receptura i dbałość o detale, które wspólnie tworzą unikatowy smak i gwarantują wysoką jakość.

 

Jakość w pełni kontrolowana

 

Szynka Alto Adige ChOG tworzona jest ze starannie dobranego mięsa, z najwyższej jakościowo chudej szynki z udźca świni. Etapy jej produkcji szczegółowo opisane zostały w księdze produktu, do której przestrzegania zobowiązani są producenci chcący używać oryginalnej nazwy „Speck Alto Adige PGI”. Proces wytwarzania łączy dwie metody konserwacji mięsa: północną, czyli wędzenie i śródziemnomorską, czyli dojrzewanie. Początkowo mięso zostaje zamarynowane solą, pieprzem oraz kompozycją przypraw dobranych zgodnie z tradycyjnymi recepturami jej producentów. Etap ten trwa około trzech tygodni. W smaku Speck Alto Adige ChOG można wyczuć nuty rozmarynu, jałowca oraz liści laurowych. Ważne jest, by produkt końcowy, który trafia do sprzedaży posiadał mniej niż 5% soli. Jest to warunek konieczny dla szynki Speck Alto Adige ChOG. Następnie wędlina jest wędzona na zimno, na bukowym drewnie o niskiej zawartości żywicy w temperaturze maksymalnie 20 stopni Celsjusza. Przez kolejne 22 tygodnie dojrzewa na świeżym górskim powietrzu. Niezależny Instytut Badawczy kontroluje jej produkcję na każdym etapie, a także sprawdza artykuły trafiające do sprzedaży. Kontrolerzy testują je organoleptycznie, chemicznie i fizycznie tak, by mieć pewność, że wymagana jakość została zachowana. W jej produkcji bowiem nie ma miejsca na błędy.

 

Produkt wszechstronny

 

Według mistrza kuchni wyróżnionego gwiazdką Michelin Herberta Hintnera szynka Speck Alto Adige ChOG to produkt zasługujący na miano specjału wszechstronnego - jak tłumaczył podczas wydarzenia - smakuje ona wyśmienicie zarówno podana samodzielnie jak i użyta we włoskich daniach.

- Speck Alto Adige ChOG to produkt, który wzbogaci smak większości dań. Pokrojony w kostkę doskonale smakuje jako dodatek do sałatek. Wyśmienicie wzbogaca smak sosów do makaronu, czyniąc go głębszym i bardziej aromatycznym. Świetnie nadaje się też jako przekąska albo towarzystwo dla grissini czy serów - mówił Herbert Hintner, który przyznał się do bycia wielkim miłośnikiem rodzimego produktu.

Zgodnie z zaleceniami mistrza ważne jest, by przygotowując potrawy z tym rodzajem szynki, nie gotować jej. Dodaje się ją bowiem w ostatnim momencie, a temperatura dania wydobywa z niej wszystko co najlepsze: aromat i bogate nuty smakowe. Podczas wydarzenia prezentował on także, w jaki sposób przygotować szynkę do poczęstunku. Zwrócił uwagę, że produkt kupiony w foliowym opakowaniu warto rozpakować i napowietrzyć, bo tak jak w przypadku czerwonego wina, lepiej smakuje, gdy przez kilkadziesiąt minut „oddycha”.

 

W wydarzeniu organizowanym przez polskie biuro Italian Trade Agency udział wziął Ambasador Republiki Włoskiej w RP Jego Ekscelencja Luca Franchetti Pardo, Prezes Konsorcjum Ochrony Speck Alto Adige ChOG Paul Recla i zaproszeni goście. Wszyscy mieli niebywałą okazję poznać historię i sam produkt oraz spróbować dań przygotowanych przez wyróżnionego gwiazdką Michelin szefa kuchni Herberta Hintnera, właściciela restauracji Zur Rose w San Michele Appiano w prowincji Bolzano. Jako przystawkę zaproponował Carpaccio z szynką Speck AA ChOG z dodatkiem borowików i roszponki. W pierwszym daniu uraczył gości Risottem ziołowym z marynowaną szynką typu Speck, a w drugim - Schabem wieprzowym w szynce Speck AA ChOG.

 

- Misją Italian Trade Agency jest promocja włoskich firm, produktów Made in Italy na świecie, a także naszej kultury i tradycji. To nimi możemy się dzielić niezależnie od odległości między naszymi krajami. Widzimy wiele wspólnych cech w naszych narodach, a zdecydowanie to, co nas łączy to pasja do dobrego smaku. Jestem przekonany, że Speck Alto Adige ChOG, już obecny na sklepowych półkach w Polsce, będzie się cieszył coraz większym uznaniem wśród polskich konsumentów – podsumował spotkanie Paolo Lemma, Dyrektor polskiego oddziału Italian Trade Agency (ITA).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Infinity
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu Biuro prasowe
2024-11-26 | 03:22

Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu

Gdy słyszysz „Knorr”, myślisz o kostkach bulionowych, Gorącym Kubku, gotowych daniach typu fix i sosach sałatkowych. Marka Knorr, znana i ceniona na całym świecie, ma już 186
Przemysł spożywczy Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
2024-11-19 | 14:00

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

  Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów,
Przemysł spożywczy Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
2024-11-14 | 12:45

Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL

13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.