Komunikaty PR

Przewaga technologiczna nie tylko w walce o smak konsumenta

2021-11-04  |  10:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.38 MB )

Rosnąca świadomość konsumentów, zmiana nawyków żywieniowych oraz innowacje w przemyśle spożywczym sprzyjają rozwojowi nowoczesnych metod utrwalania żywności. Z uwagi na pandemię, coraz częściej zwracamy uwagę na trwałość produktów. Z jednej strony, rzadziej odwiedzamy sklepy, jednocześnie dbając o własne bezpieczeństwo zdrowotne, z drugiej natomiast ograniczamy ilość psującej się żywności.  

Inaktywacja niebezpiecznych patogenów, które psują żywność, utrzymanie poziomu witamin czy substancji odżywczych stają się dla konsumentów nowej generacji naturalnym standardem, szczególnie w przypadku dań gotowych. Odpowiedzią na ich potrzeby jest paskalizacja, czyli metoda utrwalania produktów, wykorzystująca moc wysokiego ciśnienia. Niszczy ona szkodliwe związki organiczne oraz wirusy, zachowując witaminy dzięki niskiej temperaturze oraz przedłuża datę przydatności do spożycia. Naturalna rewolucja dzieje się na naszych oczach, tym bardziej że świadomy konsument stawia na prosty skład produktu, bezpieczeństwo, brak konserwantów, a także wartości odżywcze.

Konsument nowej generacji

Wraz z rozwojem technologii, producenci otwierają się na nowych odbiorców, do których przemawia już nie tylko cena, ale przede wszystkim jakość. Dania gotowe bardzo często stanowią wiodący element codziennego jadłospisu. Przedłużeniu przydatności do spożycia mogą podlegać dania gotowe na bazie mięsa, ryb czy warzyw lub soki. Uniwersalna metoda utrwalania wspomnianych produktów nie może wpływać negatywnie na ich smak oraz strukturę. Gotowa żywność, jak zupy, dania z dodatkiem kaszy, makaronu czy ryżu, które są pakowane próżniowo, stają się odpowiednio zabezpieczone dopiero dzięki paskalizacji.

Warto wspomnieć, że innym kluczowym obszarem jest możliwość usunięcia bardzo szkodliwych substancji, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia. Jest to szczególnie istotne w przypadku odżywiania osób starszych lub dzieci. Serwowane produkty nie mogą zawierać konserwantów czy sztucznych ulepszaczy, zapewniając odpowiednią dawkę witamin oraz porcję substancji odżywczych, będących niezbędnymi dla ludzkiego organizmu.

Oczekiwania a rzeczywistość

Rosnąca popularność dań gotowych stwarza nowe możliwości przed producentami. Wiąże się to również z rosnącymi wymaganiami i oczekiwaniami samych konsumentów. Z badania PMR – „Rynek produktów food to go w Polsce w 2020/21” – wynika, że 56% z nas sięgnęło po danie przygotowane na ciepło w miejscu zakupu, ale już 2/3 nabyło paczkowane dania gotowe. Największym zainteresowaniem (82%) cieszą się towary garmażeryjne, jak naleśniki lub pierogi. Świeże sałatki wybiera z kolei 43% konsumentów, a niemal co czwarty badany kupuje gotowe zestawy obiadowe. Warto dodać, że to wegetarianie oraz weganie częściej korzystają z gotowych porcji, co najpewniej wiąże się z ich przynależnością do młodszej grupy respondentów.

Trwałość produktów zaczyna odgrywać wiodącą rolę, ponieważ konsumenci są skłonni wybierać te o dłuższym terminie przydatności. Transparentny skład oraz wysoka jakość wpisują się w konkretne potrzeby całej branży spożywczej, dodatkowo przyspieszając implementację innowacyjnych technologii w odniesieniu do paskalizacji. Sam proces jest w pełni naturalny, pozwalający zachować wszystkie walory smakowe, barwę czy zapach produktów, które zostaną mu poddane. Walka o podniebienie nie musi polegać wyłącznie na tradycyjnych metodach utrwalania. Postęp technologiczny idzie w parze z eliminacją niepotrzebnej chemii, wiążąc się z trwałością i pełnym bezpieczeństwem spożywanych produktów.

Agnieszka Rembisz

Business Development Director

HPP TradeBridge

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.