Komunikaty PR

Przyspiesza zielona transformacja energetyczna Auchan w Polsce

2024-02-08  |  16:40

Przyspiesza zielona transformacja energetyczna Auchan w Polsce

Sieć inwestuje w odnawialną energię słoneczną i zapowiada dalszą dywersyfikację portfela źródeł zielonej energii

 

Firma Auchan Polska podpisała umowy gwarantujące zaopatrzenie sklepów sieci w energię solarną o łącznym wolumenie blisko 139 GWh rocznie. Energia pochodzić będzie z polskich farm fotowoltaicznych firmy GoldenPeaks Capital, z którą sieć zawarła 12-letnią umowę zakupu energii (PPA), a także z własnych instalacji fotowoltaicznych Auchan, realizowanych we współpracy z firmą Helexia. Obie inwestycje w skali jednego tylko roku pozwolą ograniczyć emisję COo 88 tys. ton. 

Już dziś sklepy Auchan w Polsce w 100% zaopatrywane są w energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych, nabywaną u autoryzowanych dostawców wraz z gwarantującym jej pochodzenie certyfikatami. Najnowsze inwestycje w energię fotowoltaiczną służyć mają osiągnięciu niezależności energetycznej Auchan i zapewnieniu stałego, stabilnego cenowo dostępu do zielonej energii i optymalizacji jej kosztów.

Dywersyfikacja i rozbudowa portfela źródeł odnawialnej energii ma dla nas strategiczne znaczenie – mówi Alexandre Saussard, dyrektor generalny Auchan Polska. Inwestycje podjęte przez nas w ostatnim czasie, z zaufanymi i cieszącymi się międzynarodową renomą partnerami, są kluczowe z punktu widzenia efektywnej realizacji naszych planów w zakresie dekarbonizacji. Wpisują się też w długofalową strategię Auchan w skali globalnej, która zakłada ograniczenie emisji CO2 o 46%. do 2030 r. (w stosunku do roku 2019). Przewidujemy, że już w 2025 r. zagwarantowany właśnie łączny wolumen 139 GWh rocznie pokryje 65% zapotrzebowania energetycznego wszystkich naszych sklepów w Polsce. W planach mamy uzupełnienie tego pakietu energią wiatrową, o czym będziemy informować w stosownym czasie.

Zdywersyfikowane źródła energii fotowoltaicznej w Auchan zapewnią:

●        Umowa zakupu energii (PPA)

12-letnia umowa podpisana w styczniu br. z jednym z liderów rynku energii odnawialnej – firmą GoldenPeaks Capital, specjalizującą się w budowie i obsłudze systemów solarnych. Umowa przewiduje dostarczenie rocznie do sklepów Auchan 115 GWh czystej energii pochodzącej z polskich farm fotowoltaicznych. Taki wolumen odpowiada rocznemu zapotrzebowaniu na energię ok. 52 tys. gospodarstw domowych, czyli populacji miasta wielkości Zielonej Góry.  W okresie od 2025 do 2037 roku przełoży się to na redukcję emisji CO2 sieci aż o ponad 876 tys. ton

Partnerstwo z Auchan jest kolejnym krokiem w realizacji naszej misji promowania energii odnawialnej. Dostarczanie zielonej energii z nowo wybudowanych elektrowni słonecznych wspiera cele zrównoważonego rozwoju Auchan i przyczynia się do zmian w kierunku bardziej ekologicznej przyszłości Polski - mówi Adriano Agosti, założyciel i prezes GoldenPeaks Capital.

●        Własna produkcja bezemisyjnej energii

Pula dostępnej dla sklepów energii odnawialnej powiększy się rocznie o kolejne 23,5 GWh dzięki zainstalowaniu paneli fotowoltaicznych na dachach i parkingach 22 sklepów Auchan o łącznej mocy 24,8 MW. Instalacje pozwolą zapobiec emisji około 15 tys. ton CO2 rocznie. Projekt realizowany jest we współpracy z firmą Helexia, w ramach globalnej umowy partnerskiej z Auchan.

Cieszy nas, że możemy rozszerzyć zasięg zrównoważonych rozwiązań energetycznych Helexii na tak obiecujący rynek, jakim jest Polska. Współpraca z Auchan Polska i rozbudowa naszego lokalnego zespołu to dla naszej firmy kamień milowy i świadectwo zaangażowania na rzecz pozytywnych zmian – komentuje Benjamin Simonis, CEO firmy Helexia.

●        Plug&shop - energia solarna dla klientów

Jeszcze w 2024 r. oddana zostanie do użytku przy Auchan w Rumii pierwsza na polskim rynku detalicznym ekologiczna wiata parkingowa typu carport - zasilana energią
z
modułów fotowoltaicznych, o mocy ponad 200 MWh rocznie, z miejscami dla około 100 samochodów i ładowarkami o mocy 44 do 330 kWh. Z ich wykorzystaniem czystą energią będzie mogło równocześnie ładować 6 samochodów elektrycznych (AC i DC). Klienci będą mogli wykorzystywać energię elektryczną produkowaną na panelach carportu lub (w razie niepogody i w nocy) energię z sieci. Projekt realizowany jest z firmą Galposter.

 

_________________________

O Auchan

Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie (patrz przycisk WIĘCEJ INFORMACJI).

Kontakt dla mediów:  Hanna Bernatowicz  •  h.bernatowicz@auchan.pl  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Światowy Dzień Przewlekłego Zapalenia Zatok Przynosowych z Polipami Nosa Biuro prasowe
2024-04-19 | 14:00

Światowy Dzień Przewlekłego Zapalenia Zatok Przynosowych z Polipami Nosa

Nowoczesne metody leczenia polipów nosa w zasięgu ręki  Osoby, które od lat zmagają się z przewlekłym zapaleniem zatok przynosowych z polipami nosa
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-16 | 14:15

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024 Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
2024-04-16 | 06:00

PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności

PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności PSPA, największa organizacja branżowa kreująca rynek zrównoważonego transportu w Polsce i w regionie CEE,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.