Komunikaty PR

Przyszłość technologii jest eko. Samsung prezentuje nowe rozwiązania

2021-01-29  |  01:00
Biuro prasowe

Podczas targów CES2021 wypełnionych innowacją i urządzeniami, które mają za zadanie podnosić komfort naszego życia, dało się zauważyć jeden bardzo istotny trend. Firma Samsung w swoich planach na rozwój bierze pod uwagę dobro naszej planety i zrównoważony rozwój. Oto szereg rozwiązań, które wyznaczają kierunek rozwoju całej branży.

Recykling w produktach

W trosce o środowisko Samsung zmniejsza ślad węglowy w procesie produkcji oraz na etapie projektowania urządzeń. W 2021 roku firma skupiła się na wdrożeniu tej technologii w najnowszych telewizorach zmierzając do zmniejszenia zużycia energii i wykorzystania większej ilości materiałów pochodzących z recyklingu w oferowanych produktach. Doskonałym tego przykładem jest nowy pilot, zasilany energią słoneczną. Pilot będzie można ładować za pomocą oświetlenia wewnętrznego, światła naturalnego czy USB. Dzięki temu w ciągu 7 lat pozwoli to wyeliminować odpady pochodzące z ok. 99 milionów baterii AAA, które normalnie byłyby użyte do obsługi pilotów. Ponadto do produkcji pilota wykorzystano innowacyjny proces przetworzenia plastikowych butelek, w tym 24 proc. materiałów pochodzących z recyklingu. Najnowsze pralki i suszarki Samsung z technologią AI Control, niemal w całości wykonano z części nadających się do recyklingu. Oznacza to, że gdy sprzęt się zużyje i nie będzie nadawał się do naprawy, pralkę lub suszarkę można rozebrać na części i zutylizować bez obaw o niekorzystny wpływ na środowisko. Inteligentne technologie pozwalają na optymalizowanie ustawień prania, a także zużycia wody i detergentu. Użytkownicy otrzymują także raporty o błędach i mogą monitorować zużycie energii w czasie.

Większy dostęp do technologii

Inżynierowie i projektanci starają się także zwiększyć dostępność produktów dla osób  niedosłyszących, niesłyszących, niedowidzących i niewidomych. Z myślą o tej grupie odbiorców, modele telewizorów w 2021 roku zostały uzupełnione o nowe rozwiązania, takie jak przenoszenie napisów, powiększenie wyświetlania języka migowego i dźwięk z wieloma wyjściami, dając możliwość dogodnego przystosowania dźwięku i obrazu do potrzeb oraz preferencji widza. Z kolei Aplikacja SeeColors pomoże osobom dotkniętym zaburzeniem rozpoznawania barw dostosować ustawienia tegorocznych telewizorów QLED tak, by mogły cieszyć się lepszymi wrażeniami z oglądania. Ponadto do 2022 roku Samsung rozszerzy funkcję przewodnika głosowego, dzięki czemu wskazówki głosowe dla osób z zaburzeniami widzenia będą dostępne w większej liczbie urządzeń.

Drugie życie opakowań i produktów

Nowe produkty to też opakowania. Samsung w znacznym stopniu zmniejszył ilość plastiku również w tym obszarze zastępując go papierem pochodzącym z recyclingu*. Niektóre pudełka służące wcześniej za opakowania urządzeń o dużych gabarytach z powodzeniem mogą być wykorzystywane jako elementy wyposażenia wnętrza mieszkania. W tym roku Samsung rozszerzył projekt „Ekoopokowanie”, który z kartonów po telewizorach z linii Lifestyle oraz niektórych modeli Neo QLED, pozwala stworzyć domek dla kota, gazetnik, stolik kawowy. W tekturze opakowania znajduje się  teraz mniej tekstu i grafiki, co przyczynia się do wyeliminowania farby drukarskiej tworzonej na bazie oleju.

Poza drugim życiem opakowań firma wykorzystuje obieg zamknięty w podejściu produktowym. Samsung znalazł rozwiązanie na ponowne wykorzystanie urządzeń tym samym wspomagając długoterminowy program zrównoważonego rozwoju.

Przykładem tego typu działań jest program Galaxy Upcycling at Home. Zapewne większość z nas ma gdzieś w szufladzie nieużywane od kilku lat smartfony. W ramach programu Samsung chce pokazać, że telefonom można dać „drugie życie”, zamieniając je w szereg wygodnych urządzeń IoT, takich jak chociażby czujnik oświetlenia. Celem programu jest zredukowanie trafiających na wypiska elektrośmieci oraz wsparcie ruchu less waste.

Wizja firmy, zaprezentowana na targach CES2021 opiera się na pewności, że technologia może umożliwić postęp i budowanie lepszego jutra dla wszystkich. Dlatego Samsung koncentruje się na trzech kluczowych obszarach, które w największym stopniu mogą czerpać korzyści z rozwoju innowacji. Są to zrównoważony rozwój, edukacja i dostępność.

 

*dotyczy wybranych produktów Samsung

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne Biuro prasowe
2024-04-30 | 13:00

Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne

Śniadanie Technologiczne, które jest inicjatywą Forum Technologii Bankowych (FTB) oraz Związku Banków Polskich (ZBP), gromadzi przedstawicieli branży bankowej z obszarów
IT i technologie Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
2024-04-30 | 11:20

Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację

Laptopy i tablety Panasonic, wytrzymałe na trudne warunki, są certyfikowane dla wojsk NATO i mogą być dostosowywane do różnych potrzeb przez cały okres ich
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-30 | 11:00

Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.

Choć wydawać by się mogło, że internet i idący za nim dostęp do informacji, stał się dobrem powszechnym zaglądającym w każdy zakątek świata, rzeczywistość jest nieco inna. Dostęp do internetu posiada ponad 5 miliardów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.