PSE S.A. rozwijają kompetencje pracowników dzięki SAP SuccessFactors
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. (PSE) to jeden z największych operatorów systemu przesyłowego w Europie Środkowo-Wschodniej. W związku z rozproszoną terytorialnie strukturą, spółka zdecydowała się na wdrożenie, we współpracy z Gavdi Polska, funkcjonalności wspierających proces e-learningu i szkoleń w oparciu o rozwiązanie chmurowe SAP SuccessFactors. Z systemu, którego wdrożenie zakończyło się w grudniu 2020 roku, korzysta obecnie ponad 2600 użytkowników.
Rozwój kompetencji pracowników
PSE stały przed wyzwaniem, jakim było ujednolicenie przebiegu procesów w obszarze szkoleń. Dotychczas szkolenia obligatoryjne, wynikające z przepisów prawa lub wewnętrznych uregulowań – np. w zakresie BHP czy bezpieczeństwa informacji – były organizowane indywidualnie przez poszczególne jednostki. Co za tym idzie, proces był rozproszony, realizowany przy wykorzystaniu zróżnicowanych narzędzi. Celem projektu było więc usprawnienie, optymalizacja oraz ujednolicenie procesów szkoleniowych poprzez wdrożenie centralnego rozwiązania dostępnego dla wszystkich jednostek, umożliwiającego też samokształcenie.
– Implementacja najnowocześniejszych narzędzi SAP SuccessFactors wspierających e-learning oraz uruchomienie platformy szkoleniowej pozwoliło nam na zwiększenie efektywności szkoleń poprzez zapewnienie pracownikom powszechnego dostępu do treści edukacyjnych, usprawnienie obiegu dokumentów oraz szybki wgląd do informacji. Co niewątpliwie miało też istotne znaczenie w sytuacji pandemii Covid-19. Dodatkowo wprowadzenie rozwiązań chmurowych to dla nas ważny krok na drodze cyfrowej transformacji m.in. w obszarze HR – mówią Gabriela Ratajczak i Andrzej Piłat z PSE S.A., którzy odpowiadali za koordynację wdrożenia.
Zakończony w grudniu ub.r. projekt polegał na uruchomieniu funkcjonalności rozwiązania SAP SuccessFactors obejmującego moduł Learning Management System (LMS). Jest to innowacyjne narzędzie, zapewniające kompleksową obsługę procesów szkoleniowych we wszystkich ich formach (e-learning, testy, szkolenia stacjonarne) wraz z kontrolą wydarzeń cyklicznych, opcjonalnych lub obowiązkowych dla wybranej grupy pracowników oraz gromadzeniem informacji o ocenie szkoleń i ich efektach. Aplikacja bazuje na modelu chmury obliczeniowej, dzięki czemu pracownicy oraz menadżerowie PSE mają do niej dostęp z dowolnego miejsca i niezależnie od czasu.
Szybka wymiana wiedzy
PSE zależało na zapewnieniu pracownikom stałego dostępu do materiałów szkoleniowych oraz zwiększeniu dostępności narzędzi do samokształcenia.
– SAP SuccessFactors w obszarze Learning to nowoczesne i przyjazne dla użytkownika rozwiązanie wspomagające rozwój kompetencji pracowników. Narzędzie pozwala na zwiększenie efektywności procesów szkoleniowych poprzez udostępnienie wszystkich treści w jednym miejscu – mówi Bogdan Siwiński, Kierownik Projektu z Gavdi Polska. – Z radością zauważamy, że firmy coraz chętniej sięgają po rozwiązania optymalizujące procesy w obszarze szkoleń i e-learningu. Powszechna dostępność materiałów edukacyjnych, większa elastyczność w kształtowaniu programów szkoleniowych sprzyja angażowaniu osób uczących się i jest dziś kluczowa dla rozwoju kompetencji pracowników – dodaje.
Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. to spółka Skarbu Państwa świadcząca usługi przesyłania energii elektrycznej przy zachowaniu wymaganych kryteriów bezpieczeństwa pracy Krajowego Systemu Elektroenergetycznego (KSE). PSE jest Operatorem Systemu Przesyłowego (OSP) oraz właścicielem infrastruktury przesyłowej na terenie Polski. Spółka odpowiedzialna jest za zapewnienie niezbędnego rozwoju krajowej sieci przesyłowej i połączeń transgranicznych oraz zapewnienie infrastruktury technicznej niezbędnej dla działania rynku energii elektrycznej i jego rozwoju.
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.