PsiBufet łączy się z Butternut Box, aby zdrowo karmić psy w Polsce i CEE
PsiBufet, polski startup produkujący indywidualnie dopasowane, świeże posiłki dla psów, połączył się z Butternut Box, europejskim liderem tego segmentu. Nowy właściciel nabył 100% udziałów w polskiej spółce. Marka PsiBufet pozostanie na rynku i wkrótce zaoferuje właścicielom psów nowe produkty. Planuje też ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej.
Założony przez Piotra Wawrysiuka PsiBufet to polski startup, który oferuje świeże, indywidualnie dopasowane jedzenie dla psów, dostarczane w modelu D2C, bezpośrednio do czworonogów. Zamówienia są dostarczane na terenie całej Polski i cieszą się rosnącą popularnością. W ciągu trzech lat od pierwszej rundy inwestycyjnej firma PsiBufet urosła do kilkunastu tysięcy zadowolonych klientów, regularnie zamawiających jedzenie w modelu subskrypcyjnym.
PsiBufet od początku działalności pozyskał ponad 23 mln zł finansowania. W tym 16,5 mln zł od ponad 50 inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych – funduszy Kogito Ventures i RKKVC oraz aniołów biznesu, w tym założycieli i osób związanych z takimi firmami jak Packhelp, Omnipack, Nice To Fit You, czy Performance Media. Od pierwszej rundy inwestorem w PsiBufet był także Butternut Box. PsiBufet pozyskał również finansowanie dłużne od Uncapped w łącznej kwocie 6,7 mln zł.
Dzięki połączeniu polska spółka dołącza do europejskiego lidera rynku świeżej karmy dla psów który jest już obecny w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii i Belgii. Dzięki połączeniu z PsiBufet, Butternut Box poszerzy swoją działalność o Europę Środkowo-Wschodnią. Polska będzie stanowić regionalny hub dla działalności grupy.
Butternut Box został założony w roku 2016 przez dwójkę przyjaciół – Davida Nolana i Kevina Glynna, których połączyła misja, by dostarczać świeże, najwyższej jakości posiłki do psów na całym świecie. Od początku działalności Butternut Box pozyskał ponad 124 mln dolarów finansowania, m.in. od funduszy L Catterton, White Star Capital, Five Seasons Ventures, Passion Capital, Literacy Capital, Claret Capital oraz HSBC. Zebrane fundusze pozwoliły na zbudowanie Rudie’s Kitchen, jednego z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w kategorii pet food na świecie.
Marka PsiBufet będzie dalej prężnie rozwijać się na polskim rynku. Jeszcze w tym roku klientów PsiBufet czekają m.in. lepsza jakość świeżego jedzenia, szerszy asortyment produktowy i wygodniejsze zarządzanie swoim planem.
– Butternut Box wspiera nas już od ponad 3 lat. Jest nie tylko inwestorem kapitałowym, ale przede wszystkim strategicznym, dzielącym się swoją wiedzą i doświadczeniem. Nasze firmy łączy wspólna kultura organizacyjna oraz przede wszystkim misja: dostarczać zdrowie i radość pieskom oraz ich opiekunom na całym świecie. Cieszę się, że dzięki połączeniu będziemy mogli zaoferować klientom w Polsce najwyższej jakości produkty – mówi Piotr Wawrysiuk, założyciel i CEO PsiBufet.
– Cieszymy się, że PsiBufet oraz Butternut Box stały się jednym dużym zespołem. Aktywnie wspieramy rozwój PsiBufet od kilku lat i jesteśmy pod olbrzymim wrażeniem drogi, jaką pokonali. Cieszymy się, że wspólnie będziemy mogli zadbać o zdrowie psów w Polsce, a niedługo też w regionie CEE. Polska to dla nas bardzo dobry rynek do rozwoju. Ma jeden z większych odsetków zwierząt przypadających na gospodarstwa domowe w całej Europie. Synergia wynikająca z połączenia firm oraz zaplecze kapitałowe, jakie posiadamy, pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Chcemy, by PsiBufet w ciągu kilku lat stał się liderem rynku karmy dla psów w Polsce – mówi David Nolan, Butternut Box.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.