Punch Punk otrzyma ponad 137 tys. EUR z programu Kreatywna Europa
Punch Punk SA, notowany na rynku NewConnect producent gier wideo, do końca br. otrzyma zwrot kosztów stworzenia gameplayowego prototypu demo gry AIDA. Środki w wysokości ponad 137 tys. EUR będą pochodzić z programu unijnego Kreatywna Europa, którego spółka jest beneficjentem. Wspomniana wersja demonstracyjna projektu od 20 września jest dostępna na platformie Steam. Do końca miesiąca spółka udostępni także prolog przygodowej gry Barn Finders w wersji VR.
- Kreatywna Europa to program, który finansuje i wspiera audiowizualne i kreatywne sektory kultury. Celem projektu jest promocja europejskiej różnorodności kulturowej oraz popularyzacja europejskich dzieł, m. in. poprzez zwiększanie dostępu do kultury i utworów audiowizualnych. Jestem bardzo dumny, że autorska gra Punch Punk – AIDA – znalazła się w gronie dofinansowanych projektów – mówi Krzysztof Grudziński, prezes zarządu Punch Punk.
Za stworzenie gameplayowego prototypu demo gry AIDA Punch Punk otrzyma ponad 137 tys. EUR. 5 listopada spółka dokonała wszelkich formalność związanych z wypłatą dotacji.
– Aida to oryginalny projekt, który czerpie z filmowych i artystycznych kreacji. W kwestii estetyki porównałbym ją do gier takich jak Late Shift wydane przez Wales Interactive i Erica od Flavourworks. Tytuły te są dowodem, że dobrze przygotowany i zrealizowany koncept artystyczny podoba się graczom, co docelowo przekłada się także na dobrą sprzedaż takich projektów – dodaje Krzysztof Grudziński.
AIDA opowiada losy tytułowej dziewczyny, która chce uciec z afrykańskiego getta. W produkcję projektu są zaangażowani m.in. twórcy nominowanego do Oscara – Bożego Ciała. Demo gry od 20 września dostępne jest na platformie Steam.
Punch Punk realizuje jednocześnie kilka umów w trybie work for hire. Wśród nich są m.in. Drug Dealer VR, Godzilla VR, Eggs VR, Yach Mechanic Simulator na PC, czy Barn Finders VR. Prolog ostatniego tytułu ukaże się jeszcze w listopadzie br. Premierę gry zaplanowano na 15 lutego 2022 roku, docelowo będzie dostępna na HTC VIVE, OCULUS RIFT, czy QUEST 1 i 2. Niedawno Punch Punk zaprezentował także trailer nowej gry – Kaiju Monster VR. Gracz wciela się w rolę niebezpiecznego potwora inspirowanego postacią Godzilli, którego głównym zadaniem jest zniszczenie jednej z wielkich metropolii.
- W ostatnich miesiącach bardzo mocno koncentrujemy się na produkcji gier. Pracujemy nad kilkoma tytułami jednocześnie, co wiąże się z wysokimi kosztami. Przed nami najważniejsze premiery, które – mam nadzieję – przełożą się dobre wyniki finansowe spółki. Współpracujemy z doświadczonymi partnerami, takimi jak Movie Games, Duality, Image Power, Manager Games, czy VRaAR. Jestem przekonany, ze nasza wspólna praca przełoży się na satysfakcjonujące dla graczy efekty – dodaje Krzysztof Grudziński. – W IV kwartale ogłosimy też wyniki negocjacji ze spółką All in! Games. W sierpniu zawarliśmy list intencyjny, na mocy którego rozpoczęliśmy rozmowy o współpracy przy stworzeniu i wydaniu gry Moonshine – dodaje.
Narastająco, od stycznia do września br., spółka wypracowała prawie 550 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, w samym III kwartale była to kwota 185 tys. zł.
Consdata i Credit Agricole Bank Polska - Low-codowe Śniadanie Technologiczne
Toughbook wspiera żołnierzy na froncie, umożliwiając im komunikację
Czeski startup pomoże w ekspansji zagranicznej polskich firm i organizacji.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.