Pyramid Games z 62 proc. wzrostem przychodów netto za trzy kwartały 2022 roku
Ponad 3 mln 391 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży przez 9 miesięcy br. wypracował notowany na rynku NewConnect producent gier komputerowych z Grupy PlayWay - Pyramid Games. Oznacza to wzrost o 62 proc. w porównaniu r/r, kiedy w 2021 r. przychody spółki wyniosły ponad 2 mln zł. Już 16 listopada lubelskie studio wypuści na rynek dodatek do paleontologicznej gry Dinosaur Fossil Hunter, a na pierwszy kwartał 2023 r. zapowiada premierę Occupy Mars:The Game.
W trzecim kwartale br. Pyramid Games odnotowało stratę netto na poziomie ponad 76 tys. zł. Od początku roku do końca września firma wypracowała przeszło 819 tys. zł zysku netto.
- Na nasz wynik finansowy po trzech kwartałach br. duży wpływ miała sprzedaż gry Dinosaur Fossil Hunter. Obecnie na platformie Steam zbliża się ona do poziomu 30 tys. egzemplarzy. W trzecim kwartale skupiliśmy się nad rozwojem tytułu poprzez pracę nad aktualizacjami i płatnymi dodatkami oraz pracami nad Occupy Mars: The Game, które wymagały od nas wkładu finansowego. Rozpoczęliśmy także realizowany we własnym zakresie port gry Dinosaur Fossil Hunter na konsole Xbox. Mamy nadzieję, że to wszystko wpłynie pozytywnie na nasze dalsze wyniki finansowe - komentuje Jacek Wyszyński, prezes zarządu Pyramid Games S.A.
W Dinosaur Fossil Hunter gracze wcielają się w rolę paleontologa. W trakcie rozgrywki odkrywają i kompletują szkielety dinozaurów, które następnie zaprezentują na wystawie we własnym muzeum. Już 16 listopada ukaże się pierwsze płatne DLC do gry, które pozwoli użytkownikom m.in. umieszczać w muzeach nie tylko odnalezione szkielety wymarłych gadów, ale też ich statuły, naturalnych rozmiarów, które gracz może pomalować w dowolny sposób, za pomocą pędzli, tekstur czy detali. Kolejnym dodatkiem do gry będzie Raptor DLC, wprowadzający szkielety drapieżnika znanego z serii filmów Jurassic Park.
W sierpniu br. swoją premierę miała gra Zookeper wyprodukowana przez Pyramid Games na zlecenie Gaming Factory. W minionym kwartale lubelski producent gier skupiał się także nad pracami związanymi z tytułem własnym Occupy Mars: The Game. Jest to jedna z najbardziej oczekiwanych gier powstających w naszym kraju. Wishlista produkcji wynosi obecnie ponad 263 tys. użytkowników.
- Przez ostatnie miesiące prowadziliśmy szereg działań promocyjnych związanych z Occupy Mars:The Game. W sierpniu zaprezentowaliśmy przedpremierową wersję gry na festiwalu Gamescom 2022 w Kolonii, a we wrześniu jako partner i sponsor wzięliśmy udział m.in. w międzynarodowych zawodach łazików European Rover Challenge w Kielcach. Obecnie skupiamy się na intensywnej promocji tytułu w internecie. Wierzymy, że to wszystko przełoży się na sukces naszej gry - mówi Jacek Wyszyński, prezes zarządu Pyramid Games. - W październiku ogłosiliśmy zapowiedź Kickstartera Occupy Mars:The Game. W naszej opinii pozwoli to nam dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, którzy jeszcze nie znają naszego tytułu, a tym samym spowoduje odświeżenie wishlisty w okresie zbliżającej się premiery - dodaje Jacek Wyszyński.
Głównym celem graczy w Occupy Mars: The Game jest przetrwanie w wymagającym środowisku i kolonizacja Czerwonej Planety. Premiera gry w trybie wczesnego dostępu planowana jest obecnie w styczniu lub lutym 2023 r., studio zastrzegło jednak, że może ona ulec zmianie i po więcej informacji odsyła do raportu kwartalnego.
W trzecim kwartale br. Pyramid Games kontynuowało również prace nad swoim innowacyjnym systemem OpenCoOp, który pozwoli na szybsze i bardziej opłacalne tworzenie gier wieloosobowych. Projekt został zrealizowany w ramach programu NCBiR GameINN i jest rozwijany przez studio. W kolejnych miesiącach system ma być wdrażany w grach.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.