Pyramid Games z 62 proc. wzrostem przychodów netto za trzy kwartały 2022 roku
Ponad 3 mln 391 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży przez 9 miesięcy br. wypracował notowany na rynku NewConnect producent gier komputerowych z Grupy PlayWay - Pyramid Games. Oznacza to wzrost o 62 proc. w porównaniu r/r, kiedy w 2021 r. przychody spółki wyniosły ponad 2 mln zł. Już 16 listopada lubelskie studio wypuści na rynek dodatek do paleontologicznej gry Dinosaur Fossil Hunter, a na pierwszy kwartał 2023 r. zapowiada premierę Occupy Mars:The Game.
W trzecim kwartale br. Pyramid Games odnotowało stratę netto na poziomie ponad 76 tys. zł. Od początku roku do końca września firma wypracowała przeszło 819 tys. zł zysku netto.
- Na nasz wynik finansowy po trzech kwartałach br. duży wpływ miała sprzedaż gry Dinosaur Fossil Hunter. Obecnie na platformie Steam zbliża się ona do poziomu 30 tys. egzemplarzy. W trzecim kwartale skupiliśmy się nad rozwojem tytułu poprzez pracę nad aktualizacjami i płatnymi dodatkami oraz pracami nad Occupy Mars: The Game, które wymagały od nas wkładu finansowego. Rozpoczęliśmy także realizowany we własnym zakresie port gry Dinosaur Fossil Hunter na konsole Xbox. Mamy nadzieję, że to wszystko wpłynie pozytywnie na nasze dalsze wyniki finansowe - komentuje Jacek Wyszyński, prezes zarządu Pyramid Games S.A.
W Dinosaur Fossil Hunter gracze wcielają się w rolę paleontologa. W trakcie rozgrywki odkrywają i kompletują szkielety dinozaurów, które następnie zaprezentują na wystawie we własnym muzeum. Już 16 listopada ukaże się pierwsze płatne DLC do gry, które pozwoli użytkownikom m.in. umieszczać w muzeach nie tylko odnalezione szkielety wymarłych gadów, ale też ich statuły, naturalnych rozmiarów, które gracz może pomalować w dowolny sposób, za pomocą pędzli, tekstur czy detali. Kolejnym dodatkiem do gry będzie Raptor DLC, wprowadzający szkielety drapieżnika znanego z serii filmów Jurassic Park.
W sierpniu br. swoją premierę miała gra Zookeper wyprodukowana przez Pyramid Games na zlecenie Gaming Factory. W minionym kwartale lubelski producent gier skupiał się także nad pracami związanymi z tytułem własnym Occupy Mars: The Game. Jest to jedna z najbardziej oczekiwanych gier powstających w naszym kraju. Wishlista produkcji wynosi obecnie ponad 263 tys. użytkowników.
- Przez ostatnie miesiące prowadziliśmy szereg działań promocyjnych związanych z Occupy Mars:The Game. W sierpniu zaprezentowaliśmy przedpremierową wersję gry na festiwalu Gamescom 2022 w Kolonii, a we wrześniu jako partner i sponsor wzięliśmy udział m.in. w międzynarodowych zawodach łazików European Rover Challenge w Kielcach. Obecnie skupiamy się na intensywnej promocji tytułu w internecie. Wierzymy, że to wszystko przełoży się na sukces naszej gry - mówi Jacek Wyszyński, prezes zarządu Pyramid Games. - W październiku ogłosiliśmy zapowiedź Kickstartera Occupy Mars:The Game. W naszej opinii pozwoli to nam dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, którzy jeszcze nie znają naszego tytułu, a tym samym spowoduje odświeżenie wishlisty w okresie zbliżającej się premiery - dodaje Jacek Wyszyński.
Głównym celem graczy w Occupy Mars: The Game jest przetrwanie w wymagającym środowisku i kolonizacja Czerwonej Planety. Premiera gry w trybie wczesnego dostępu planowana jest obecnie w styczniu lub lutym 2023 r., studio zastrzegło jednak, że może ona ulec zmianie i po więcej informacji odsyła do raportu kwartalnego.
W trzecim kwartale br. Pyramid Games kontynuowało również prace nad swoim innowacyjnym systemem OpenCoOp, który pozwoli na szybsze i bardziej opłacalne tworzenie gier wieloosobowych. Projekt został zrealizowany w ramach programu NCBiR GameINN i jest rozwijany przez studio. W kolejnych miesiącach system ma być wdrażany w grach.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech
Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Handel
Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.