Raport Bitdefender - świadomość bezpieczeństwa rośnie w zbyt wolnym tempie.
Bitdefender przeprowadził badanie wśród konsumentów z 11 krajów świata. Analiza zachowań pokazuje, że aż 60 proc. respondentów jest poważnie narażonych na ataki, zaś zaledwie 11 proc. można zaliczyć ich do kategorii bezpiecznych internautów. Najczęściej wykorzystywanymi urządzeniami do korzystania z usług online są smartfony, które wskazało trzy czwarte użytkowników badania. Co ciekawe, aż 61 proc. z nich posiada telefony z systemem operacyjnym Android. Na kolejnych miejscach znalazły się laptopy (45 proc.), inteligentne telewizory (30 proc.) oraz komputery stacjonarne (28 proc.). Warto podkreślić, iż prawie jedna czwarta respondentów przyznała, że używa urządzenia służbowego do obsługi osobistych kont internetowych.
Większość użytkowników badania korzysta z mediów społecznościowych i robi zakupy online. 63 proc. ankietowanych zgłosiło posiadanie konta w mediach społecznościowych, a 54 proc. korzystanie ze sklepów internetowych. Najczęściej używane platformy to Facebook, WhatsApp oraz Gmail.
Większość użytkowników (51 proc.) wie, jak zmienić ustawienia prywatności przeglądarki internetowej, a 46 proc. czyta politykę prywatności podczas tworzenia nowych kont. Ale z drugiej strony 46 proc. respondentów nie podoba się pomysł używania nowych haseł do każdego konta, tylko 38 proc. ma na ten temat odmienne zdanie. Jednym z najbardziej nieroztropnych zachowań internautów jest udostępniania danych osobowych, co naraża ich nie tylko na liczne ataki, ale również utratę cyfrowej tożsamości. 54 proc. ankietowanych udostępnia zawsze lub prawie zawsze informacje na temat płci, a 43 proc. imię oraz nazwisko, osobisty adres e-mail i data urodzenia (40 proc.) oraz adres fizyczny (29 proc). Nie jest niespodzianką, iż osoby w wieku 18-24 lat częściej dzielą się swoimi danymi osobowymi z innymi niż inne grupy wiekowe.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.