Razem mogą więcej – Ceramika Paradyż i Grupa Selena wprowadzają bajkowy klimat w
Ceramika Paradyż oraz Grupa Selena połączyły siły, angażując się w pomoc małym pacjentom największego szpitala dziecięcego w Polsce. Firmy wsparły budowę „Strefy Wind” wraz z klatką schodową przeznaczonych dla personelu i pacjentów jadących na Blok Operacyjny oraz wydały specjalną książkę z bajkami „Współcześni Tytani i inne kolorowe opowieści”.
Tytani Ceramiki to wspólna inicjatywa Grupy Selena i Ceramiki Paradyż mająca na celu dostarczanie wykonawcom innowacyjnych rozwiązań dostępnych w branży. Dla obu przedsiębiorstw, odpowiedzialność społeczna stanowi istotną część działalności, dlatego też chętnie podejmują się różnych inicjatyw z obszaru CSR-u. Tym razem firmy zaangażowały się w wyjątkowy projekt na rzecz Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Paradyż i Selena przekazały na budowę bajkowego szybu windowego 8 ton kleju i 72 litry emulsji gruntującej oraz 1353 m2 gresów ceramicznych. Powstała konstrukcja o wysokości ponad 46 m składa się z 13 kondygnacji, w tym 12 pięter użytkowych. Ogromna inwestycja warta 8,7 mln miała za zadanie nie tylko usprawnienie komunikacji i zwiększenie bezpieczeństwa, ale również poprawy komfortu pacjentów, ich rodziców oraz personelu. Specjalnie do tego projektu stworzono grafiki pt.: „Bajkowa Kraina”, które pozwalają dzieciom zapomnieć o stresie związanym z podróżą na Blok Operacyjny. Na każdym z pięter znajduje się inna bajkowa kraina m.in.: Daleki Wschód, Meksyk, Dżungla, Madagaskar, Mars, czy Kocie Miasto.
– Nowa „Strefa Wind” to wyjątkowy projekt, który dzięki cudownym przestrzeniom pozwala naszym pacjentom chociaż na chwilę zapomnieć o stresie związanym z nadchodzącymi operacjami – powiedziała Katarzyna Gardzińska, rzecznik prasowy Instytutu Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka. – Dziękujemy wszystkim podmiotom, dzięki którym realizacja inwestycji była możliwa – dodała.
Tytani Ceramiki postanowili dołożyć kolejną cegiełkę do projektu. Na podstawie stworzonych grafik, wspólnymi siłami zainicjowali wydanie bajek, które będą wręczane małym pacjentom po przebytym zabiegu. Bajki specjalnie na potrzeby tego projektu napisała Ula Buyuly. Każda z przedstawionych opowieści odnosi się do innego piętra z szybu wind. Książki zostały przekazane Centrum Zdrowia Dziecka 14 czerwca.
– Tworząc „Współczesnych Tytanów i inne kolorowe opowieści” zależało nam na podarowaniu dzieciom historii, dzięki którym w każdej chwili będą mogły oderwać się od trudnej rzeczywistości i przenieść się w podróż po wyjątkowej krainie bajek – skomentowała Ilona Gajewska, PR & Corporate Communication Executive Manager w Grupie Selena. – Wspólna akcja społeczna, której liderem jest Ceramika Paradyż, to fantastyczna inicjatywa wspierająca najmłodszych w potrzebie. Razem możemy zdziałać dużo więcej.
Za pomysł, projekt i wykonanie aranżacji graficznej strefy wind odpowiadał zespół Medical Design Studio z Poznania, którego członkowie dodatkowo pro bono dokonali składu książki, przenosząc na jej karty bajkowe grafiki. Rolę tytułowych Tytanów pełnią zwierzęta, Wszystkowiedzący Robocik czy Ufo-ludeuszek. Bohaterowie opowieści mierzą się z najróżniejszymi przygodami i wyzwaniami. Główną ideą książek, było podarowanie dzieciom uśmiechu.
– Zaangażowanie w prospołeczne działania lokalne i ogólnopolskie inicjatywy wpisane jest DNA naszej firmy. Wspieramy działalność organizacji pozarządowych, szkół, placówek społecznych i szpitali w całej Polsce. Nie tak dawno przekazaliśmy nasze produkty na rzecz Tomaszowskiego Centrum Zdrowia, dziś po raz kolejny angażujemy się w pomoc dla największego szpitala dziecięcego w kraju. – wskazał Tomasz Popielawski, rzecznik prasowy Ceramiki Paradyż. – Ten projekt jest dla nas wyjątkowy, bo skierowany do małych, dzielnych bohaterów. Współpraca z Grupą Selena pozwoliła na realizację wielowymiarowej akcji charytatywnej, dzięki której pomogliśmy w ich walce o życie i zdrowie – dodał.
Całościowa realizacja inwestycji budowlanej była możliwa dzięki wsparciu finansowym prywatnej osoby, która przekazała na ten cel 6,2 mln zł, a także następujących firm i organizacji: Towarzystwo Przyjaciół CZD, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Bryła. Artur Jagodziński oraz firma Rockfon. W tworzeniu książki oprócz Tytanów Ceramiki, uczestniczył zespół projektowy Medical Design Studio.

Polacy dbają o chorego psa, jak o członka rodziny, dostrzegają rolę żywienia w procesie leczenia, a co trzeci z nich chce dni wolnych z tytułu opieki nad swoim pupilem – wynika z badania VET EXPERT

Nakręć mile, nie promile. Rusza dziewiąta edycja kampanii Trzymaj Pion

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.