Komunikaty PR

Reklama DOOH i jej wpływ na pokolenie Millenialsów

2020-03-26  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Osial-Tyszkiewicz
KnowledgeHub

www.kh.vc
00-844 Warszawa
magdalena.osial|knowledgehub.pl| |magdalena.osial|knowledgehub.pl
+48 537 868 699
www.kh.vc

Zaletą kreowania reklam skierowanych do pokolenia Z i Millenialsów jest fakt, iż większość osób zaliczanych do tej grupy populacji dorastało wraz z rozwojem cyfrowych mediów. Jednak pokolenie Millenialsów ma również  bardzo częsty kontakt z reklamą, co może budzić w nim poczucie, iż już wcześniej natknęli się na podobną formę przekazu. Z tego powodu grupa ta wymaga nieszablonowego podejścia do reklamy, które wzbudzi u nich ciekawość.

Obecnie młodzi ludzie spędzają ponad 70% czasu na zewnątrz, a jednocześnie wykazują niższą tolerancję na nośniki cyfrowe i mobilne niż kiedykolwiek wcześniej (źródło: OAAA). Marki, które koncentrują się na inwestowaniu w reklamy zewnętrzne, w tym DOOH, oraz dbają o stworzenie interesującej reklamy wpisującej się w kontekst i zainteresowania odbiorcy, zauważają lepszy zwrot z inwestycji.

Jak dostosować kampanię reklamową OOH do pokolenia Millenialsów w taki sposób, aby była dla niego atrakcyjna? 

Definicja „pokolenie millenialsów” nie jest dokładnie określona, natomiast powszechnie przyjęto, że pojęcie to odnosi się do osób urodzonych między 1981 a 1996 rokiem. Są to ludzie młodzi, którzy wychowywali się w czasach rozwoju technologii i mediów cyfrowych. Co różni ich od wcześniejszych pokoleń? Mówiąc najprościej, pokolenie millenialsów może żyć, myśleć i kupować inaczej niż inne pokolenia. Ważne jest, żeby zrozumieć, w jaki sposób różnice te mogą wpływać na decyzje zakupowe klientów i kreowanie przez nich nowych wzorców zakupowych.

 

 

 

Nie można jednoznacznie określić zbioru cech tej populacji istnieje jednak kilka charakterystycznych wyróżników łączących tę grupę:

  • bardzo często korzystają z Internetu;
  • używają urządzeń mobilnych;
  • są niezależni;
  • mają elastyczny harmonogram pracy, często pracują zdalnie;
  • są otwarci na nowe doświadczenia;
  • zwracają uwagę na efekty wizualne .

Jak wykorzystać te cechy do stworzenia odpowiedniej reklamy DOOH? Oto 5 wskazówek podnoszących skuteczność Twojego przekazu:

Skup się na potrzebach odbiorców

Każdy klient lubi widzieć, że Ty jako firma rozumiesz ich i znasz jego potrzeby. W związku z tym kampania realizowana przez Twoją markę powinna w jakiś sposób odnosić się do stylu życia współczesnych ludzi. Millenialsi mogą być nieco bardziej aktywni i wymagający niż inne pokolenia, muszą czuć, że poświęciłeś czas na ich zrozumienie. Stwórz kampanię, która trafi do odbiorcy z interesującym komunikatem w odpowiednim miejscu i czasie. Dostosuj treść wyświetlaną na cyfrowym ekranie do aktualnych wydarzeń ze świata. 

Kreuj wizualny przekaz

Pokolenie Millenialsów pochodzi z epoki cyfrowych mediów, gdzie dominują grafiki, fotografie i ruchome obrazy. Osoby urodzone w tych czasach często szukają wrażeń wizualnych. Nie są w stanie odpowiedzieć na słowo pisane tak, jak robią to inne pokolenia. Zdecydowanie bardziej wolą coś zobaczyć niż przeczytać. Jako reklamodawca postaraj się, aby Twoje reklamy niosły ze sobą jak najwięcej treści w postaci graficznej. Spróbuj zilustrować swoją historię, zamiast o niej opowiadać. Cyfrowe billboardy stanowią idealną  platformę do przekazywania imponujących obrazów.

 

Wykorzystaj moc mobile

Mobilna technologia w dzisiejszych czasach zyskała na popularności, szczególnie wśród pokolenia Z. Począwszy od tabletów po telefony komórkowe, wydaje się, że prawie każdy posiada urządzenie mobilne, które pozwala mu śledzić na bieżąco wydarzenia ze świata i to przez całą dobę. Jeśli chodzi o reklamę zewnętrzną, wykorzystanie telefonów komórkowych może korzystnie wpłynąć na zaangażowanie odbiorcy poprzez zachęcania do działania opartego na pobraniu aplikacji, skanowania kodu QR lub innej formy interakcji mobilnej z cyfrowym billboardem lub reklamą.

Angażuj się w akcje społeczne

Badanie przeprowadzone przez School of Applied Psychology University of Southern California ujawniło zaskakujące wyniki. Aż 87% Millenialsów zdecydowało się na zakup (produktu lub usługi) u producenta, który czynnie angażuje się w życie społeczne oraz uczestniczy w akcjach charytatywnych niosących pomoc potrzebującym. Pokolenie Z zwraca uwagę na sposób prowadzenia działalności przez firmy. Millenialsi są lojalni wobec marek działających aktywnie społecznie marek oraz chętnie przyłączają się do organizowanych przez nich przedsięwzięć.         

Bądź autentyczny

Millenialsi poprzez dorastanie w cyfrowym świecie mogą wykazywać większą ostrożność wobec reklam i świadomość na temat technik sprzedaży. Pokazanie autentyczności w kampanii marketingowej w takich przypadkach może być bardzo pomocne.

Skrajnym tego przykładem jest kampania „Refreshingly Honest” firmy Oasis, która wyraża zmęczenie związane z celami reklamowymi i sprzedażowymi… w samej reklamie! Podczas gdy tradycyjnie kampanie marketingowe koncentrowały się na promowaniu zalet produktu
i pokazywaniem przewagi nad konkurencją, firma Oasis zdradzała prawdziwe przesłanki jakie nią kierują, w celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów. Uczciwość, szczerość, a także dzielenie się swoimi słabościami wpływa na budowanie zaufania wśród konsumentów. Oczywiście, Ty jako reklamodawca nie musisz zdradzać wszystkich tajemnic swojej marki, ale odrobina autentyczności jest sposobem na ocieplenie stosunków i stworzenie lepszego wrażenia w oczach odbiorcy.

Pokolenie Millenialsów dorastało w otoczeniu reklam, zarówno tych wyświetlanych w telewizji, jak i Internecie. Poprzez częsty kontakt z mediami  zdobycie ich zainteresowania nie jest takie proste i może zająć znacznie więcej czasu. Tradycyjna reklama umieszczona w outdoorze nie przyciąga tak mocno ich uwagi, jak np. cyfrowy billboard. Warto zatem

 

wykorzystać potencjał medium DOOH, które dzięki swoim możliwościom potrafi wpłynąć na odbiorcę i zapisać się w jego pamięci na długo. 

 

Autor: Diana Polska-Pękala – Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: KnowledgeHub
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura Biuro prasowe
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym
Media i PR SLODKIE zaprasza do noworocznej celebracji w szampańskim stylu!
2024-12-16 | 12:00

SLODKIE zaprasza do noworocznej celebracji w szampańskim stylu!

SLODKIE zaprasza do noworocznej celebracji w szampańskim stylu! Marka znana z produkcji wyjątkowych słodyczy reklamowych zapowiada 2025 rok kolekcją, która zachwyca smakiem, formą i
Media i PR Marka Komfort debiutuje z serialem „Na Komfortowej”. W rolach głównych Edyta Her
2024-12-11 | 11:00

Marka Komfort debiutuje z serialem „Na Komfortowej”. W rolach głównych Edyta Her

Komfort - ekspert w zakresie kompleksowej renowacji wnętrz, po raz pierwszy w swojej historii wchodzi na rynek produkcji rozrywkowych. Już 9 grudnia na kanale YouTube marki odbędzie się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.