Rekordowa frekwencja Poland Business Run. Rośnie liczba zapisanych drużyn!
Rekordowa frekwencja Poland Business Run. Rośnie liczba zapisanych drużyn!
Zapisy do największej charytatywnej sztafety biznesowej rozpoczęły się 14 maja, a na liście startowej jest już ponad 19 000 biegaczy i biegaczek. Już wiadomo, że w samym Krakowie pobiegnie aż 13 000 osób. Rejestracja do biegu w wirtualnej formule nadal trwa. Można pobiec 4 km w dowolnym miejscu na świecie i pomóc osobom z niepełnosprawnościami ruchu, po amputacji i po mastektomii.
8 września wystartuje 13. edycja Poland Business Run. Bieg odbędzie się stacjonarnie w Krakowie oraz wirtualnie z aplikacją na całym świecie. Aktualnie na bieg stacjonarny wokół krakowskich Błoń zostały już tylko pakiety Charity, w ramach których drużyny przeznaczają większą kwotę na wsparcie beneficjentów.
– Podstawowe pakiety na bieg w Krakowie (Real) skończyły się w 17 minut od startu zapisów, kolejne – Real Plus – do końca dnia. Biorąc pod uwagę długość listy rezerwowej na bieg stacjonarny, zdecydowaliśmy o zwiększeniu limitu uczestników z 11 000 do 13 000. W końcu to 13. edycja biegu! – wyjaśnia Kamil Bąbel, project manager Poland Business Run.
Pobiegniesz – Pomożesz
Uczestników do biegu motywuje charytatywny cel, ale też przyjazny dystans i możliwość działania w zespole. Zawody mają formę sztafety 5x4 km. To dystans, który spokojnie mogą pokonać nawet początkujący biegacze. Dzięki środkom z zapisów drużyn, Poland Business Run co roku pomaga osobom z dysfunkcjami narządów ruchu, w tym po amputacjach. Od początku istnienia projektu wsparcie w postaci protez, wózków i rehabilitacji otrzymało już ponad 1000 beneficjentów. W 2021 r. do grona podopiecznych Fundacji Poland Business Run dołączyły kobiety po mastektomii, które potrzebują kompleksowej rehabilitacji. Skala pomocy w danej edycji zależy od zaangażowania firm i biegaczy.
– W Polsce rośnie liczba amputacji, nowotwór piersi jest jednym z najczęściej występujących w naszym kraju. Rosną też koszty zakupu, wymiany czy serwisowania protez, sprzętu medycznego. Dział wsparcia Fundacji Poland Business Run odbiera kilkanaście telefonów dziennie z prośbą o pomoc. Już teraz mamy złożonych ponad 100 wniosków o dofinansowanie, a to dopiero początek naboru. Chcemy pomóc w tej edycji ok. 150 osobom, to o 10% więcej niż w poprzednim roku – podkreśla Agnieszka Pleti, prezeska Fundacji Poland Business Run.
W tym roku biegacze wystartują m.in. dla 32-letniej Agnieszki z województwa małopolskiego, mamy dwóch synków, która w wyniku wypadku w pracy straciła prawą rękę.
– Powrót do normalności jest bardzo trudny i mimo wykonywanych ćwiczeń zajmuje dużo czasu. Przed wypadkiem uwielbiałam gotować, a latem robić przetwory z warzyw i owoców. Mam nadzieję, że rehabilitacja, którą otrzymam dzięki biegaczom i biegaczkom Poland Business Run, pomoże mi i będę mogła wrócić do ulubionych zajęć – mówi Agnieszka, beneficjentka Poland Business Run 2024.
4 km w dowolnym miejscu
Choć najszybciej rozchodzą się pakiety na bieg stacjonarny, z racji ograniczenia liczbowego, to najwięcej osób biegnie w opcji wirtualnej. W ubiegłym roku w Poland Business Run wzięło udział prawie 36,5 tys. biegaczy i biegaczek, z czego w Krakowie pobiegło 9 tys. – reszta to osoby, które pokonały 4 kilometry z aplikacją. Drużyny, które wybierają pakiety Virtual, cenią sobie wolność wyboru trasy – uczestnicy mogą biec w różnych miejscach, w swojej miejscowości czy w czasie urlopu, we własnym tempie, bez rywalizacji na żywo. Liczy się satysfakcja z pokonania dystansu, wsparcie potrzebujących i wspólnie zrealizowany cel.
Zapisy do Poland Business Run 2024 trwają do 6 czerwca, później dostępne będę również pakiety Eco – bez medalu i koszulki. Szczegółowe informacje na temat rejestracji można znaleźć na stronie: bieg.pbr.pl (link poniżej pod przyciskiem WIĘCEJ INFORMACJI)
Sponsorami strategicznymi wydarzenia zostały firmy: UBS, Standard Chartered, Enea.

Business Centre Club po raz 32. docenił firmy spełniające najwyższe standardy w biznesie

Jak inwestować w dobrą sztukę w 2025 roku? Kluczowe wskazówki dla kolekcjonerów

Wyjątkowy foodbook od Szymona Hołowni zebrał już ponad 114 tys. zł na WOŚP!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.