Rekordowa liczba 409 aplikacji do EIT Digital Challenge 2021
EIT Digital Challenge 2021 ustanowił nowy rekord: 409 zgłoszeń z 33 krajów. Spośród 20 finalistów jury wybierze 3 zwycięzców, którzy otrzymają wsparcie od EIT Digital Accelerator o wartości 50 000 EUR. Dodatkowo zdobywca pierwszego miejsca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 000 EUR. Trzech zwycięzców EIT Digital Challenge zostanie ogłoszonych we wrześniu br.
Dwadzieścia najlepszych firm zostanie zaproszonych na spotkanie, podczas którego wystąpią przed jury składającym się z korporacji i inwestorów. Spośród 20 finalistów jury wybierze 3 zwycięzców, którzy otrzymają wsparcie od EIT Digital Accelerator o wartości 50 000 EUR. Ponadto zdobywca pierwszego miejsca otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 100 000 EUR.
Ponad miliard euro kapitału
EIT Digital Accelerator wesprze zwycięzców EIT Digital Challenge zespołem doświadczonych ekspertów biznesowych i specjalistów ds. pozyskiwania funduszy, aby pomóc im zdobyć kapitał na rozwój. Od 2012 roku akcelerator wsparł ponad 300 startupów, które zgromadziły ponad miliard euro kapitału.
2900 wniosków z 36 krajów
Od momentu uruchomienia w 2014 r. do konkursu EIT Digital Challenge wpłynęła imponująca liczba 2900 wniosków z 36 krajów. Choć początkowo konkurs był skierowany do startupów, EIT Digital Challenge ewoluował, aby stać się flagowym europejskim konkursem dla firm zajmujących się zaawansowanymi technologiami w branży cyfrowej. W 2021 r. wnioskodawca osiągnął średnio 1,13 miliona euro przychodów w ostatnim roku podatkowym, zebrał 3 miliony euro i zatrudnia 18 osób.
Jak nowe technologie i AI kształtują przyszłość biznesu
2024 rokiem integracji sztucznej inteligencji według raportu UiPath
Nowe badania Salesforce: jest 5 typów osobowości z różnym podejściem do AI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.