Komunikaty PR

Rekordowe wyniki Cyber Week. W Polsce wydaliśmy jednak mniej, niż np. Niemcy

2022-12-06  |  11:12
Biuro prasowe

Globalna sprzedaż online w 2022 roku osiągnęła rekordowy poziom 281 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2021. Tylko w samych Stanach Zjednoczonych wyniosła ona 68 miliardów dolarów, gdzie urosła o 9% w porównaniu z rokiem 2021.

 

Salesforce, globalny lider w dziedzinie CRM, udostępnił dane dotyczące wyników Cyber Week w 2022 roku. Wyniki obejmują dane dotyczące e-zakupów zebrane od ponad 1,5 miliarda konsumentów, a także aktywność w obszarze handlu, marketingu i usług.

 

Sprzedaż online i ruch na platformach e-handlu pobiły rekordy w dobie czasu gospodarczej niepewności. Pomimo tego, że wielu sprzedawców zanotowało mniejszy ruch na swoich serwisach, sprzedaż online podczas całego Cyber Week osiągnęła 281 miliardów dolarów na świecie (wzrost o 2% rok do roku) i 68 miliardów dolarów w Stanach Zjednoczonych (wzrost o 9% rok do roku). W Black Friday wartość transakcji globalnej sprzedaży w platformach online osiągnęła 65,3 mld dolarów, zaś w Cyber Monday - 46,2 mld dolarów.

 

Podczas gdy wyniki Europy i Wielkiej Brytanii wskazywały na utrzymujące się niekorzystne tendencje gospodarcze, sprzedaż w Stanach Zjednoczonych znacząco przyczyniła się do wzrostu globalnej sprzedaży online podczas Cyber Week.

 

Rejon Europy Środkowej odnotował zwiększenie ruchu w handlu elektronicznym o 8%, z czego wyraźnie większe wzrosty miały urządzenia mobilne, osiągając w Black Friday wzrost o 16%. Nasz region zanotował jednak spadek wartości przypadający na jedno zamówienie, które wyniosło średnio 49 USD (-3,7% rok do roku). Dla porównania, globalna średnia wartość zamówienia była ponad dwukrotnie wyższa i wyniosła 104 USD, w Niemczech wyniosła 105 USD, w Wielkiej Brytanii 78 USD, a w USA aż 118 USD. Spadek w Europie Środkowej dotknął także liczby kupowanych produktów. Średnio na jedno zamówienie przypadło 3,3 produktu co stanowi spadek o 5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnia wartość udzielonego rabatu wyniosła 34% w Black Friday i aż 38% w Cyber Monday. To odpowiednio wzrosty o 35% i 30% w porównaniu z poprzednim rokiem.

 

Social media + duże rabaty = rekordy

 

Media społecznościowe odegrały niezwykle ważną rolę w osiągnieciu tegorocznego rekordu. Większość (76%) ruchu w handlu elektronicznym w Cyber Week pochodziła z urządzeń mobilnych, a zakupy inicjowane poprzez media społecznościowe odpowiadały za 10% ogółu sprzedaży w okresie Cyber Week - to wzrost o 22% rok do roku i najwyższy odsetek ich udziału w transakcjach internetowych jaki kiedykolwiek zaobserwowano w sezonie świątecznym w oparciu o dane Salesforce.

 

Po mało atrakcyjnych promocjach notowanych na początku sezonu świątecznego, średnie rabaty gwałtownie wzrosły podczas Cyber Week, osiągając poziom sprzed pandemii - 27% na świecie i 30% w USA.

Po stałym wzroście w ciągu ostatnich siedmiu kwartałów, globalna średnia cena sprzedaży (ASP) w końcu ustabilizowała się podczas Cyber Week, wzrastając o 3% w porównaniu z rokiem 2021. Wskaźnik porzucania koszyków także spadł o 5% w skali globalnej podczas Cyber Week w porównaniu do poprzednich trzech tygodni, ponieważ konsumenci chętnie korzystali z dużych rabatów.

 

Kategorie produktów, w przypadku których zaobserwowano największe zniżki, w skali globalnej, to:

 

  • Odzież (34%)
  • Makijaż i pielęgnacja skóry (32%)
  • Luksusowe ubrania oraz torebki (26%)

 

BOPIS królem zamówień

 

Ze względu na to, że wygoda jest głównym priorytetem dla konsumentów, kupowanie online i odbieranie w sklepie (BOPIS) pomogły kupującym uniknąć długich kolejek. Wykorzystanie BOPIS w Cyber Week wzrosło o 9% w skali globalnej od czwartku do niedzieli w porównaniu do pierwszych trzech tygodni listopada. Detaliści w USA, którzy korzystali z BOPIS, zwiększyli przychody online o 38% w porównaniu z tymi, którzy nie korzystali z tej zyskującej na uznaniu opcji realizacji zamówień podczas Cyber Week.

 

Kup Teraz, Zapłać Później metodą na inflację

 

W obliczu presji inflacyjnej i kurczących się budżetów, klienci korzystali z alternatywnych opcji płatności, takich jak Kup Teraz, Zapłać Później (BNPL), aby sfinansować zakupy - liczba zamówień wzrosła o 5% rok do roku. Jednak średnia wartość zamówienia w ramach transakcji BNPL w USA podczas Cyber Week spadła o 5% - co wskazuje na to, że w tym roku kupujący finansowali tańsze towary w porównaniu z rokiem 2021.

 

Automatyzacja na straży czasu i nerwów

 

Detaliści skłonili się ku automatyzacji podczas najgorętszych dni zakupowych, oszczędzając w ten sposób czas agentów na najbardziej złożone kwestie związane z obsługą zamówień i dbając tym samym o coraz trudniejszą w utrzymaniu lojalność klientów. Ilość zgłoszeń obsługiwanych przez chatboty wzrosła globalnie o 57% w Black Friday i 53% w Cyber Monday w porównaniu do tych samych dni w 2021 roku.

 

"Po niezbyt imponujących zniżkach na początku sezonu, sprzedawcy znacznie podkręcili rabaty w trakcie Cyber Week, a kupujący nie pozostawili takiego stanu rzeczy bez odpowiedzi. Nasze dane pokazują niesamowicie silną korelację między stopami rabatów a sprzedażą cyfrową, ponieważ konsumenci tłumnie korzystali z największych i najlepszych ofert" - przekonuje Rob Garf, Salesforce VP i GM, Retail. "W miarę wchodzenia w okres świąteczny, sprzedawcy muszą zachować marże kładąc nacisk na automatyzację, aby zrównoważyć wydajność operacyjną i lojalność klientów. Przewidujemy, że detaliści, którzy postawią na realizację zamówień w sklepach, personalizację obsługi i usprawnienie zwrotów, wyjdą zwycięsko z okresu zakupowej gorączki, odnosząc większy sukces niż pozostali" - dodaje Garf.

 

Metodologia:

 

Aby pomóc sprzedawcom i markom w benchmarku handlowej wydajności okresu świątecznego, Salesforce analizuje zagregowane dane, aby dotrzeć do spostrzeżeń z aktywności ponad 1,5 miliarda globalnych kupujących w ponad 64 krajach.  Zestaw danych świątecznych Salesforce obejmuje 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych z listy Digital Commerce 360 z 2021 roku i wykorzystuje publicznie dostępne źródła danych stron trzecich.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.