Komunikaty PR

Rekordowe wyniki Cyber Week. W Polsce wydaliśmy jednak mniej, niż np. Niemcy

2022-12-06  |  11:12
Biuro prasowe

Globalna sprzedaż online w 2022 roku osiągnęła rekordowy poziom 281 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2021. Tylko w samych Stanach Zjednoczonych wyniosła ona 68 miliardów dolarów, gdzie urosła o 9% w porównaniu z rokiem 2021.

 

Salesforce, globalny lider w dziedzinie CRM, udostępnił dane dotyczące wyników Cyber Week w 2022 roku. Wyniki obejmują dane dotyczące e-zakupów zebrane od ponad 1,5 miliarda konsumentów, a także aktywność w obszarze handlu, marketingu i usług.

 

Sprzedaż online i ruch na platformach e-handlu pobiły rekordy w dobie czasu gospodarczej niepewności. Pomimo tego, że wielu sprzedawców zanotowało mniejszy ruch na swoich serwisach, sprzedaż online podczas całego Cyber Week osiągnęła 281 miliardów dolarów na świecie (wzrost o 2% rok do roku) i 68 miliardów dolarów w Stanach Zjednoczonych (wzrost o 9% rok do roku). W Black Friday wartość transakcji globalnej sprzedaży w platformach online osiągnęła 65,3 mld dolarów, zaś w Cyber Monday - 46,2 mld dolarów.

 

Podczas gdy wyniki Europy i Wielkiej Brytanii wskazywały na utrzymujące się niekorzystne tendencje gospodarcze, sprzedaż w Stanach Zjednoczonych znacząco przyczyniła się do wzrostu globalnej sprzedaży online podczas Cyber Week.

 

Rejon Europy Środkowej odnotował zwiększenie ruchu w handlu elektronicznym o 8%, z czego wyraźnie większe wzrosty miały urządzenia mobilne, osiągając w Black Friday wzrost o 16%. Nasz region zanotował jednak spadek wartości przypadający na jedno zamówienie, które wyniosło średnio 49 USD (-3,7% rok do roku). Dla porównania, globalna średnia wartość zamówienia była ponad dwukrotnie wyższa i wyniosła 104 USD, w Niemczech wyniosła 105 USD, w Wielkiej Brytanii 78 USD, a w USA aż 118 USD. Spadek w Europie Środkowej dotknął także liczby kupowanych produktów. Średnio na jedno zamówienie przypadło 3,3 produktu co stanowi spadek o 5% w porównaniu z poprzednim rokiem. Średnia wartość udzielonego rabatu wyniosła 34% w Black Friday i aż 38% w Cyber Monday. To odpowiednio wzrosty o 35% i 30% w porównaniu z poprzednim rokiem.

 

Social media + duże rabaty = rekordy

 

Media społecznościowe odegrały niezwykle ważną rolę w osiągnieciu tegorocznego rekordu. Większość (76%) ruchu w handlu elektronicznym w Cyber Week pochodziła z urządzeń mobilnych, a zakupy inicjowane poprzez media społecznościowe odpowiadały za 10% ogółu sprzedaży w okresie Cyber Week - to wzrost o 22% rok do roku i najwyższy odsetek ich udziału w transakcjach internetowych jaki kiedykolwiek zaobserwowano w sezonie świątecznym w oparciu o dane Salesforce.

 

Po mało atrakcyjnych promocjach notowanych na początku sezonu świątecznego, średnie rabaty gwałtownie wzrosły podczas Cyber Week, osiągając poziom sprzed pandemii - 27% na świecie i 30% w USA.

Po stałym wzroście w ciągu ostatnich siedmiu kwartałów, globalna średnia cena sprzedaży (ASP) w końcu ustabilizowała się podczas Cyber Week, wzrastając o 3% w porównaniu z rokiem 2021. Wskaźnik porzucania koszyków także spadł o 5% w skali globalnej podczas Cyber Week w porównaniu do poprzednich trzech tygodni, ponieważ konsumenci chętnie korzystali z dużych rabatów.

 

Kategorie produktów, w przypadku których zaobserwowano największe zniżki, w skali globalnej, to:

 

  • Odzież (34%)
  • Makijaż i pielęgnacja skóry (32%)
  • Luksusowe ubrania oraz torebki (26%)

 

BOPIS królem zamówień

 

Ze względu na to, że wygoda jest głównym priorytetem dla konsumentów, kupowanie online i odbieranie w sklepie (BOPIS) pomogły kupującym uniknąć długich kolejek. Wykorzystanie BOPIS w Cyber Week wzrosło o 9% w skali globalnej od czwartku do niedzieli w porównaniu do pierwszych trzech tygodni listopada. Detaliści w USA, którzy korzystali z BOPIS, zwiększyli przychody online o 38% w porównaniu z tymi, którzy nie korzystali z tej zyskującej na uznaniu opcji realizacji zamówień podczas Cyber Week.

 

Kup Teraz, Zapłać Później metodą na inflację

 

W obliczu presji inflacyjnej i kurczących się budżetów, klienci korzystali z alternatywnych opcji płatności, takich jak Kup Teraz, Zapłać Później (BNPL), aby sfinansować zakupy - liczba zamówień wzrosła o 5% rok do roku. Jednak średnia wartość zamówienia w ramach transakcji BNPL w USA podczas Cyber Week spadła o 5% - co wskazuje na to, że w tym roku kupujący finansowali tańsze towary w porównaniu z rokiem 2021.

 

Automatyzacja na straży czasu i nerwów

 

Detaliści skłonili się ku automatyzacji podczas najgorętszych dni zakupowych, oszczędzając w ten sposób czas agentów na najbardziej złożone kwestie związane z obsługą zamówień i dbając tym samym o coraz trudniejszą w utrzymaniu lojalność klientów. Ilość zgłoszeń obsługiwanych przez chatboty wzrosła globalnie o 57% w Black Friday i 53% w Cyber Monday w porównaniu do tych samych dni w 2021 roku.

 

"Po niezbyt imponujących zniżkach na początku sezonu, sprzedawcy znacznie podkręcili rabaty w trakcie Cyber Week, a kupujący nie pozostawili takiego stanu rzeczy bez odpowiedzi. Nasze dane pokazują niesamowicie silną korelację między stopami rabatów a sprzedażą cyfrową, ponieważ konsumenci tłumnie korzystali z największych i najlepszych ofert" - przekonuje Rob Garf, Salesforce VP i GM, Retail. "W miarę wchodzenia w okres świąteczny, sprzedawcy muszą zachować marże kładąc nacisk na automatyzację, aby zrównoważyć wydajność operacyjną i lojalność klientów. Przewidujemy, że detaliści, którzy postawią na realizację zamówień w sklepach, personalizację obsługi i usprawnienie zwrotów, wyjdą zwycięsko z okresu zakupowej gorączki, odnosząc większy sukces niż pozostali" - dodaje Garf.

 

Metodologia:

 

Aby pomóc sprzedawcom i markom w benchmarku handlowej wydajności okresu świątecznego, Salesforce analizuje zagregowane dane, aby dotrzeć do spostrzeżeń z aktywności ponad 1,5 miliarda globalnych kupujących w ponad 64 krajach.  Zestaw danych świątecznych Salesforce obejmuje 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych z listy Digital Commerce 360 z 2021 roku i wykorzystuje publicznie dostępne źródła danych stron trzecich.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym? Biuro prasowe
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Polityka

Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.