Komunikaty PR

Roboty i sztuczna inteligencja w magazynie – Innowacje ID Logistics

2021-12-17  |  10:00
Biuro prasowe

ID Logistics, jeden z wiodących międzynarodowych operatorów logistyki kontraktowej, zgodnie ze strategią, inwestuje w najnowocześniejsze rozwiązania, wspierające obsługę procesów magazynowych. Operator wdrożył 80 inteligentnych robotów LocusBots™ do zautomatyzowania systemu kompletacji zamówień i uzupełniania zapasów w jednym z magazynów e-commerce. ID Logistics jest też pierwszą firmą logistyczną w Hiszpanii, która, dzięki integracji kodów Bleecker, wykorzystała sztuczną inteligencję do automatyzacji śledzenia procesów operacyjnych w magazynie.

ROBOTY ZOPTYMALIZUJĄ I ZWIĘKSZĄ WYDAJNOSĆ OBSŁUGI E-COMMERCE

ID Logistics zainstalował 80 współpracujących i autonomicznych robotów LocusBots™ w swoim magazynie w Seseña k/Toledo (30 tys. mkw.), dedykowanym obsłudze nowej platformy e-commerce Woman's Secret. Ich zadaniem jest przygotowanie, ładowanie i rozładowywanie zamówień, uzupełnianie zapasów, a także automatyczna optymalizacja tras przejazdu po magazynie. Roboty, przypominające małe wózki, wyposażone są w pojemniki i kosze do odbioru różnych zamówień oraz referencji produktów. Dzięki ekranowi dotykowemu, na którym wyświetlane są towary do pobrania, współpracują z pracownikiem przygotowującym zamówienia, tym samym ułatwiając proces kompletacji i optymalizując jego wydajność.

LocusBots™ są w stanie samodzielnie przemieszczać się do miejsc kompletacji. Obliczają optymalną drogę przejazdu i automatycznie zapamiętują najbardziej efektywne trasy.  Wszystkie te informacje są przekazywane innym robotom. To zwiększa ich produktywność, przy optymalizacji przejazdów. Pracownicy magazynowi mogą współpracować z kilkoma robotami, co ułatwia im realizację różnych zamówień i zadań w tym samym czasie.

Zastosowana technologia pozwala na zaoszczędzenie 40 proc. czasu pracy, w porównaniu z konwencjonalną metodą kompletacji zamówień. Wykorzystanie wspomaganych robotów kompletacyjnych i wielozadaniowych, zamiast wózków obsługiwanych ręcznie, zmniejsza wysiłek fizyczny pracowników.  LocusBots™ wyposażone są w czujniki Lidars i sztuczną inteligencję, dzięki czemu wizualizują otoczenie, wykrywając obecność pracowników i innych obiektów. Także i te informacje przekazywane są innym robotom, co pozwala na optymalizację tras przejazdów.

TECHNOLOGIA, KTÓRA ZMNIEJSZA RYZYKO BŁĘDÓW

Dzięki zastosowaniu tej innowacji i wykorzystaniu robotów ID Logistics rozpoczyna kolejny etap automatyzacji procesów i zabezpieczania operacji magazynowych. Rozwiązanie, które w prosty sposób można zintegrować z systemem WMS, nie wymaga specjalnego rozplanowania magazynu, co bardzo ułatwia jego wdrożenie. Raporty zarządcze przesyłane są w czasie rzeczywistym, dzięki czemu można bardzo dokładnie monitorować wskaźniki wydajności magazynu.

Aby zminimalizować błędy w przygotowaniu zamówienia, robot najpierw wykrywa język używany przez osobę kompletującą, co zapewnia lepsze zrozumienie i interakcję. Następnie na ekranie wyświetlane są zdjęcia towarów do pobrania i wskazywane jest miejsce, gdzie należy je ustawić. To zwiększa efektywność preparacji, poprawia też proces szkolenia pracowników.

W ciągu najbliższych kilku miesięcy w różnych magazynach Grupy ID Logistics zostanie wdrożonych łącznie 120 takich robotów.

SZTUCZNA INTELIGENCJA ŚLEDZI PROCESY W MAGAZYNIE

Kolejna innowacja, oparta o integrację kodów Bleecker, wdrażana jest przez ID Logistics w magazynie Azuqueca de Henares w Guadalajara. Tym samym operator jest pierwszą firmą logistyczną w Hiszpanii, która zastosuje sztuczną inteligencję do automatyzacji śledzenia wszystkich typowych procesów zarządzania magazynem. 

Technologia została opracowana przez Bleecker Technologies, organizację założoną przez wykładowców z Uniwersytetu w Murcji, specjalizujących się w sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym (machine learning). Kody Bleecker to nowe etykiety wizualne oparte na wzorach specjalnie zaprojektowanych tak, aby umożliwić dokładną identyfikację kodu. Ten inteligentny system składa się z oprogramowania i kamer o wysokiej rozdzielczości, zainstalowanych w różnych częściach magazynu, szczególnie w strefach tranzytowych. Kamery wykrywają kody Bleecker umieszczone na opakowaniach, paletach lub urządzeniach przeładunkowych. Algorytmy sztucznej inteligencji identyfikują i kontrolują wszystkie ruchy wykryte przez kamery. Analizy rozładunków i załadunków towarów oraz ruchów urządzeń wykorzystywane są do sprawdzania identyfikowalności każdego produktu w czasie rzeczywistym.

W porównaniu z innymi, bardziej tradycyjnymi metodami (kody kreskowe, kody QR, technologia RFID, in.), kody Bleecker pozwalają na monitorowanie magazynu  360° w czasie rzeczywistym. Zapewniają pełną kontrolę identyfikowalności wszystkich procesów, przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym oraz identyfikację przemieszczanych towarów. Dzięki temu rozwiązaniu, ID Logistics zwiększy wydajność całego procesu logistycznego, przy jednoczesnym zminimalizowaniu możliwości popełnienia błędu ludzkiego, od przyjęcia towaru do jego wysyłki do odbiorców w Hiszpanii.

W ciągu najbliższych miesięcy, ID Logistics planuje wdrożenie tej innowacyjnej technologii w kolejnych pięciu magazynach w Hiszpanii. Docelowo ma być stosowana w ponad 64 magazynach w Hiszpanii i Portugalii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.