Komunikaty PR

RODO: gdzie płacą najwyższe kary

2020-07-20  |  01:00
Biuro prasowe

PrivacyAffairs opublikowało raport dotyczący kar nałożonych za złamanie przepisów o ochronie danych RODO. Zestawienia zawierają m.in listy państw uwzględniające częstotliwość nakładania grzywien oraz ich wysokość.

Według PrivacyAffairs od 25 maja 2018 roku, czyli daty rozpoczęcia obowiązywania RODO w krajach Unii Europejskiej, nałożono 340 kar i nie ominęły one żadnego z krajów wspólnoty. Przy czym autorzy raportu zwracają uwagę na fakt, że choć  RODO określa ramy regulacyjne, które muszą przestrzegać państwa UE, każdy kraj może inaczej interpretować przepisy oraz nakładać własne kary na podmioty łamiące prawo.

 

 

Państwa, gdzie nałożono najwyższe kary:

 

Francja: €51,100,000

Włochy: €39,452,000

Niemcy: €26,492,925

Austria: €18,070,100

Szwecja: €7,085,430

Hiszpania: €3,306,771

Bułgaria: €3,238,850

Niderlandy: €3,490,000

Polska: €1,162,648

 

Państwa z największą liczbą naruszeń:

 

Hiszpania: 99

Węgry: 32

Rumunia: 29

Niemcy: 28

Bułgaria: 21

Czechy: 13

Belgia: 12

Włochy: 11

Polska: 8

 

 

 

Francja znajduje się na szczycie listy państw płacących najwyższe kary z powodu grzywny w wysokości 50 mln euro nałożonej przez francuskie władze na Google w 2019 roku. Rząd tego kraju ukarał giganta z Mountain View za brak przejrzystości, a także ważnej zgody na personalizację reklam. Z koli najmniejszą jak do tej pory karę 90 euro za nieprzestrzeganie RODO otrzymał węgierski szpital.

 

 

  • W Polsce odnotowano osiem przypadków ukarania organizacji za naruszenie RODO. Najwyższą karę 644 tys. euro przyszło zapłacić firmie Morele Net, zaś najniższą w wysokości 4,6 tys. euro ukarano spółkę Vis Consulting. Jak widać Urząd Ochrony Danych Osobowych działa dość ostrożnie i nie szafuje karami. Niemniej samo upublicznianie informacji o dotkliwych karach działa na wyobraźnię przedsiębiorców i zachęca ich do inwestycji w narzędzia bezpieczeństwa - mówi Mariusz Politowicz firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

 

W raporcie znalazło się też zestawienie zawierające najwyższe kary nałożone na osoby fizyczne. Najwięcej - 20 tys. euro musiał zapłacić hiszpański przedsiębiorca za niezgodny z prawem nadzór wideo pracowników. Nieco mniejszą  grzywną -  11 tys. euro ukarano austriackiego trenera kobiecego zespołu piłki nożnej, który potajemnie filmował swoje podopieczne, kiedy brały prysznic. Czasami można stracić sporo pieniędzy za własne gapiostwo. Mieszkaniec Niemiec wysłał wiadomość do kilku odbiorców, nie ukrywając ich adresów e-mail. Ta niefrasobliwość kosztowała go 2,5 tys. euro.

 

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.