Komunikaty PR

RODO: gdzie płacą najwyższe kary

2020-07-20  |  01:00
Biuro prasowe

PrivacyAffairs opublikowało raport dotyczący kar nałożonych za złamanie przepisów o ochronie danych RODO. Zestawienia zawierają m.in listy państw uwzględniające częstotliwość nakładania grzywien oraz ich wysokość.

Według PrivacyAffairs od 25 maja 2018 roku, czyli daty rozpoczęcia obowiązywania RODO w krajach Unii Europejskiej, nałożono 340 kar i nie ominęły one żadnego z krajów wspólnoty. Przy czym autorzy raportu zwracają uwagę na fakt, że choć  RODO określa ramy regulacyjne, które muszą przestrzegać państwa UE, każdy kraj może inaczej interpretować przepisy oraz nakładać własne kary na podmioty łamiące prawo.

 

 

Państwa, gdzie nałożono najwyższe kary:

 

Francja: €51,100,000

Włochy: €39,452,000

Niemcy: €26,492,925

Austria: €18,070,100

Szwecja: €7,085,430

Hiszpania: €3,306,771

Bułgaria: €3,238,850

Niderlandy: €3,490,000

Polska: €1,162,648

 

Państwa z największą liczbą naruszeń:

 

Hiszpania: 99

Węgry: 32

Rumunia: 29

Niemcy: 28

Bułgaria: 21

Czechy: 13

Belgia: 12

Włochy: 11

Polska: 8

 

 

 

Francja znajduje się na szczycie listy państw płacących najwyższe kary z powodu grzywny w wysokości 50 mln euro nałożonej przez francuskie władze na Google w 2019 roku. Rząd tego kraju ukarał giganta z Mountain View za brak przejrzystości, a także ważnej zgody na personalizację reklam. Z koli najmniejszą jak do tej pory karę 90 euro za nieprzestrzeganie RODO otrzymał węgierski szpital.

 

 

  • W Polsce odnotowano osiem przypadków ukarania organizacji za naruszenie RODO. Najwyższą karę 644 tys. euro przyszło zapłacić firmie Morele Net, zaś najniższą w wysokości 4,6 tys. euro ukarano spółkę Vis Consulting. Jak widać Urząd Ochrony Danych Osobowych działa dość ostrożnie i nie szafuje karami. Niemniej samo upublicznianie informacji o dotkliwych karach działa na wyobraźnię przedsiębiorców i zachęca ich do inwestycji w narzędzia bezpieczeństwa - mówi Mariusz Politowicz firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

 

W raporcie znalazło się też zestawienie zawierające najwyższe kary nałożone na osoby fizyczne. Najwięcej - 20 tys. euro musiał zapłacić hiszpański przedsiębiorca za niezgodny z prawem nadzór wideo pracowników. Nieco mniejszą  grzywną -  11 tys. euro ukarano austriackiego trenera kobiecego zespołu piłki nożnej, który potajemnie filmował swoje podopieczne, kiedy brały prysznic. Czasami można stracić sporo pieniędzy za własne gapiostwo. Mieszkaniec Niemiec wysłał wiadomość do kilku odbiorców, nie ukrywając ich adresów e-mail. Ta niefrasobliwość kosztowała go 2,5 tys. euro.

 

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.