Rodzinne Podolany. Ponad 70 lokali znalazło swoich nabywców.
Preferencje mieszkaniowe klientów na poznańskim rynku nieruchomości zmierzają ku większej przestrzeni i przyrodzie. Dobrze, kiedy nowa inwestycja cechuje się kameralną zabudową i sąsiaduje z niewielkimi budynkami, np. domami jednorodzinnymi. Taki trend potwierdza deweloper Sky Investments, który w ramach osiedla Rodzinne Podolany w Poznaniu sprzedał już ponad 70 mieszkań dwupoziomowych i domów.
Przy ul. Heleny Rzepeckiej w Poznaniu powstaje kompleksowe osiedle złożone z domów jednorodzinnych szeregowych z ogrodami oraz mieszkań dwupoziomowych, z tarasami na dachu. Projekt zakłada zbudowanie dziewięciu szeregów, z czego pięć zostało wykonanych, a lokale przekazane nabywcom. Kolejne szeregi są w budowie, na różnym etapie zaawansowania, a wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. W całej inwestycji pozostało jedynie 14 lokali o powierzchni 76 lub 78 m kw. Pozostałe 73 domy i mieszkania znalazły już swoich nabywców. – Cieszymy się, że przygotowana przez nas propozycja spotkała się z pozytywnym odbiorem klientów na rynku nieruchomości. Przemyślany układ pomieszczeń, pełna architektura, a przede wszystkim lokalizacja sprawiły, że Rodzinne Podolany stały się miejscem rozpoznawalnym dla osób poszukujących miejsca do zamieszkania w tej części Poznania – mówi Katarzyna Piwczyńska z biura sprzedaży Sky Investments.
Jak podkreśla przedstawiciel dewelopera, lokalizacja nowego osiedla została dokładnie przemyślana przez zespół projektowy i inwestycyjny. W okolicy ul. Heleny Rzepeckiej znajduje się głównie niska zabudowa jednorodzinna. Przez niemal całą ulicę Strzeszyńską prowadzi nowa ścieżka rowerowa, którą dojedziemy nad Strzeszynek i Rusałkę. Latem jest tutaj bardzo zielono, a sam Strzeszyn i Podolany, które można traktować jako całość, są chętnie wybierane przez osoby poszukujące nowej nieruchomości. Przy ulicy Strzeszyńskiej znajduje się Galeria Podolany (a w niej dyskont, poczta, punkt odbioru przesyłek kurierskich, klub fitness), apteka, a także przystanki autobusowe.
Poznaniacy szukają przestrzeni
Zdaniem wielu ekspertów rynku mieszkaniowego, okres pandemii był bardzo pouczający zarówno dla nabywców, jak i deweloperów. Okazuje się, że kompaktowy lokal z niewielkim balkonem, nawet w centrum miasta, nie jest idealnym rozwiązaniem, kiedy zaczynamy spędzać w nim więcej czasu. – By mieszkać komfortowo, każdy domownik potrzebuje swojej przestrzeni do wypoczynku, rozwijania własnych pasji, a czasami pracy zdalnej. Kiedy wybieramy dom z ogrodem lub dwupoziomowe mieszkanie o powierzchni ponad 70 mkw., łatwiej taką przestrzeń zaplanować. Stąd zainteresowanie naszym osiedlem jest bardzo duże. Proponujemy większe przestrzenie, a ich naturalnym uzupełnieniem są ogrody przynależne do domów szeregowych oraz tarasy o powierzchni około 19 mkw. przy mieszkaniach dwupoziomowych – zauważa Katarzyna Piwczyńska. Bez względu na wybrany metraż, nabywca może liczyć na przemyślany układ pomieszczeń, w tym: salon z aneksem kuchennym na parterze, a także trzy sypialnie i łazienkę na piętrze.
Dziś klient dewelopera poszukuje również przestrzeni wokół siebie, nie tylko tej mieszkalnej. Projekt osiedla Rodzinne Podolany zakłada realizację układu komunikacyjnego, który będzie odpowiedni dla mieszkańców zmotoryzowanych, poruszających się pieszo, jak i rowerzystów. - Drogi wewnętrzne, oświetlenie, chodniki pozwalają mieszkańcom na poczucie swobody oraz bezpieczeństwa – mówi Katarzyna Piwczyńska z firmy Sky. - Czasami klienci, spotykając się z nami w biurze sprzedaży, wspominają, że decydują się na zakup, ponieważ oferujemy domy z ogrodami i mieszkania dwupoziomowe w granicach miasta, a dotąd takich propozycji na poznańskim rynku brakowało, albo były w gminach ościennych – dodaje. Przy ul. Heleny Rzepeckiej w Poznaniu aktualnie są realizowane: etap II (szeregi C i F) oraz etap IV (szeregi H, I) osiedla Rodzinne Podolany. Całość inwestycji będzie gotowa w I kwartale 2023.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.