Komunikaty PR

Rodzinny biznes w duchu wietnamskich wartości

2021-06-22  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Szatybełko
Agencja kreatywna Od kuchni

Chodakowska 12
03-826 Warszawa
anna.szatybelko|odkuchni.co| |anna.szatybelko|odkuchni.co
665113144
www.odkuchni.co

Rodzinny biznes w duchu wietnamskich wartości. Jak razem żyć i prowadzić restaurację?

28 czerwca przypada Wietnamski Dzień Rodziny. To święto, które hołduje rodzinnym wartościom, tradycji i kieruje uwagę na relacje wspólnoty domowników. Właściciele wietnamsko-tajskiej restauracji “Wi-Taj” z Warszawy zdradzają tajemnice swojej działalności i pokazują, że dobre relacje można zachować zarówno w domu jak i we wspólnym biznesie.

 

Rodzina w wietnamskiej kulturze pełni rolę centralną, jest najważniejsza. Zauważalny jest duży autorytet osób starszych, zaś młodsze pokolenia muszą słuchać się osób starszych. Nawet z bardzo daleką rodziną utrzymuje się bliskie relacje, a członkowie rodziny wpływają nawzajem na siebie i na swoje decyzje, liczą się również ze swoim zdaniem, bo wierzą, że bliscy chcą dla nich jak najlepiej. Jest to kultura kolektywna, a nie indywidualistyczna. Dlatego popularne są biznesy rodzinne, w które zaangażowani są wszyscy domownicy i osoby z nimi spokrewnione. Co druga restauracja na ulicach Hanoi, stolicy Wietnamu prowadzona jest przez całe rodziny. Również w sklepach, firmach handlowych czy innych punktach gastronomicznych każdy członek rodziny jest za coś odpowiedzialny dla dobra wspólnej idei i biznesu.

W samym sercu Placu Konstytucji w Warszawie można skosztować tajskich i wietnamskich smaków w rodzinnej restauracji należącej do państwa Hong Nguyen i Thieu Dinh. W tym miejscu praca przeplata się z życiem prywatnym, a właściciele przenoszą do lokalu przyjazną, gościnną i rodzinną atmosferę.

“Szefowa, moja mama Hong, jest odpowiedzialna za menu, zarządzanie personelem w kuchni, jest też odpowiedzialna za zamówienia produktów azjatyckich, a także za część obowiązków księgowych. Szef, czyli tata Thieu reprezentuje firmę od prawnej strony, podpisuje dokumenty i pilnuje formalności. Ja jestem managerem restauracji, jestem odpowiedzialna za rekrutację, zarządzanie personelem na sali, projektowanie karty drinków, zamówienia, sprawy księgowe, wszystkie inne sprawy operacyjne, kontakt z firmami zewnętrznymi, z którymi współpracujemy. Pracuje z nami również ciocia Van, która jest głównym kelnerem na sali i odpowiada za sprawne działanie prac na sali. W naszej rodzinnej załodze jest również wujek Viet,  jest on z kolei odpowiedzialny za zaopatrzenie i zakupy. Poza tym, mamy też pracowników na barze, na sali czy w kuchni, którzy pracują z nami już bardzo długo i są jak członkowie rodziny.” - mówi Linh Ziółkowska, managerka restauracji “Wi-Taj”.

Wietnamski Dzień Rodziny, który przypada 28 czerwca, ma charakter symboliczny i nie jest zbyt hucznie obchodzony przez tamtejszych rodaków w Polsce. To jednak dobra okazja dla mieszkańców Warszawy, aby poznać azjatycką gościnność i kulturę. W restauracji “Wi-Taj” każdy dzień jest dobrym pretekstem, by świętować wspólnie posiłki. 

“Rodzina jest ważna na co dzień i jej rolę widać nie tylko podczas takiego święta, ale w codziennym życiu. Wartość rodziny kieruje naszymi decyzjami i sposobem zarządzania biznesem.” - mówi Hong Nguyen, właścicielka restauracji “Wi-Taj”.

Razem w domu i razem w pracy. Znalezienie złotego środka, by mieć dobre relacje zarówno prywatne jak i biznesowe jest sporym wyzwaniem. Szczególnie gdy spędza się ze sobą prawie dobę.

“Oczywiście sprawy biznesowe mieszają się z prywatnymi i na odwrót. Nie jesteśmy dla siebie tylko współpracownikami, ale też rodziną, i to też wpływa na sposób komunikacji, trochę luźniejszą atmosferę w pracy, gdzie nie ma bardzo sztywnych podziałów na rolę, tylko jest jak w rodzinie. Jeśli ktoś jest w potrzebie, to się go wspiera, przejmuje się jego obowiązki. Chyba nie jest możliwe żeby to oddzielić, tylko trzeba nauczyć się z tym funkcjonować, zaakceptować że kultura w firmie rodzinnej jest inna, i wykorzystać jej mocne strony.” - dodaje Linh Ziółkowska.

Restauracja “Wi-Taj” istnieje na kulinarnej mapie Warszawy od pięciu lat. Menu zawiera pozycje inspirowane kuchnią wietnamsko-tajską, a przepisy odwzorowywane są przez kucharzy na bazie książek kucharskich przekazywanych w rodzinie z pokolenia na pokolenie.

Restauracja "Wi-Taj"
ul. Plac Konstytucji 4
00-552 Warszawa (Śródmieście)

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja kreatywna Od kuchni
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.