Rozmowy o bankowości, czyli „Bank na co dzień”
28 października nastąpi premiera 3-odcinkowego programu internetowego „Bank na co dzień”. Jego celem jest prezentacja głównych obszarów działalności instytucji bankowych. Rozmowy z ekspertami poprowadzi Ernest Bodziuch, dziennikarz telewizyjny.
Działanie współczesnego banku znacząco wykracza poza obsługę klientów w oddziałach. Spektrum zadań spoczywających na pracownikach bankowych instytucji jest znacznie szersze niż 10 czy 20 lat temu. Obserwowany w ostatnim czasie intensywny rozwój nowych technologii, sprawił, że jednym z kluczowych obszarów ich działań jest implementacja rozwiązań w ramach tzw. bankowości elektronicznej czy mobilnej, ułatwiających korzystanie z kont i innych produktów finansowych. Z drugiej jednak strony osobisty kontakt z klientem jest wciąż istotnym elementem strategii sprzedażowej w tym segmencie rynku. Nasycenie i konkurencja na rynku zmusiła banki do prowadzenia intensywnej edukacji w zakresie finansów wśród przyszłych klientów, nawet tych w wieku wczesnoszkolnym! Program internetowy „Bank na co dzień” edukuje i przekonuje widzów, że instytucja bankowa w XXI wieku ma wiele „twarzy”, dostosowanych do obecnych wymagań i realiów rynkowych. Jego pomysłodawca – Fundacja Forum Zrównoważonej Technologii, przy wsparciu Fundacji PKO Banku Polskiego, postanowiła poruszyć najważniejsze kwestie związane z codzienną bankowością.
Program składa się z trzech 20-minutowych rozmów z ekspertami bankowymi, emitowanych w Internecie. W rolę prowadzącego wcielił się Ernest Bodziuch, dziennikarz ekonomiczny związany od wielu lat z Telewizją Polsat. W kolejnych odcinkach przybliży on Internautom specyfikę wybranych obszarów działalności bankowej. Czy płatności smartwatchem i telefonem są bezpieczne? Od kiedy dzieci powinny rozpoczynać edukację finansową? Kto dziś przychodzi do banku i czy możliwa jest obsługa klienta przy kawie? To tylko część pytań, na które spróbują odpowiedzieć jego rozmówcy.
– Dziś bank stoi przed szeregiem wyzwań wynikających ze zmieniających się trendów i zjawisk społecznych. Wdrażanie nowoczesnych technologii ułatwia współpracę z klientem, ale generuje szereg ryzyk związanych z cyberatakami. Rosnąca konkurencja wymusza konieczność wczesnej edukacji przyszłych klientów, dla komfortu których ucieka się od sterylnego wystroju placówek bankowych na rzecz klimatu kawiarnianego. Porozmawiamy z gośćmi na najciekawsze tematy związane z codzienną bankowością – przekonuje Ernest Bodziuch, prowadzący program „Bank na co dzień”.
Gośćmi programu będą przedstawiciele PKO Banku Polskiego - Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych, Małgorzata Kocoń, dyrektor Biura Młodego Klienta, Departament Sieci i Wsparcia Sprzedaży oraz Alicja Drozdowska, dyrektor Oddziału PKO Banku Polskiego Rotunda.
Program będzie emitowany w serwisie YouTube.pl na kanale „Szczerze o pieniądzach” (https://www.youtube.com/channel/UCLenCIQFA4XlU2rZsHz8xRw) oraz w serwisie BiznesTuba.pl. Premiery odcinków planowane są w środę: 28 października, 4 i 11 listopada br.
Pomysłodawcą projektu jest Fundacja Forum Zrównoważonej Technologii, a partnerem Fundacja PKO Banku Polskiego. W gronie partnerów medialnych znalazły się: ISBnews, BiznesTuba.pl, Comparic.pl, BusinessJournal.pl oraz kanał video „Szczerze o pieniądzach”.
Szczegółowy harmonogram emisji dostępny jest pod tym linkiem: https://www.facebook.com/events/3463874360359116/.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.