Komunikaty PR

Rozwiązania AR i VR chronią pracowników przed koronawirusem

2020-03-31  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Do pobrania docx ( 0.83 MB )

Rosnąca liczba zarażonych i medialne doniesienia o nowych ogniskach choroby sprawiają, że wiele firm wdraża nowoczesne środki ostrożności. Przedsiębiorstwa wprowadzają pracę zdalną tzw. „home office”, odwołują podróże służbowe oraz starają się ograniczyć kontakty między pracownikami do niezbędnego minimum. Usiłując utrzymać ciągłość w działaniu swojego biznesu, organizacje sięgają po rewolucyjne rozwiązania technologiczne.

 

Liczba chorych i zarażonych w naszym kraju rośnie w błyskawicznym tempie, na całym świecie jest ich już ponad 720 tys. W związku z tym zamkniętych jest wiele instytucji publicznych – od żłobków po uczelnie wyższe. Odwoływane są imprezy masowe; koncerty, stand-upy, targi, a mecze piłkarskie rozgrywane są przy pustych trybunach. W tej rzeczywistości muszą odnaleźć się także firmy, które priorytetyzują bezpieczeństwo i zdrowie własnych pracowników. Większość z nich wstrzymuje prowadzenie działalności na czas trwania pandemii. Poniesione straty i utrzymywanie nierentownego przedsiębiorstwa oznaczałyby nierzadko jego bankructwo. Dziś firmy, dostosowując się do nowego świata biznesu, poszukują innowacyjnych i niekonwencjonalnych sposobów na wykonywanie swoich dotychczasowych działań, przy jednoczesnym zachowaniu własnego bezpieczeństwa.

Gdzie pracownik nie może, tam VR pośle

Wraz z początkiem rozprzestrzeniania się pandemii dotykającej kraje, niszczącej kontynenty, zbierającej żniwo wśród ludzi, wiele firm IT postanowiło przyłączyć się do walki z ogromnym zagrożeniem. Przedsiębiorstwa te udzielają pomocy poprzez nieodpłatne udostępnianie narzędzi do pracy zdalnej. Oprogramowanie, takie jak Cisco WebEx czy Microsoft Teams, pozwala pracownikom wykonywać swoje obowiązki wynikające ze stosunku pracy prosto z domu, tym samym znacznie zmniejszając ryzyko zarażenia siebie i innych. Należy zaznaczyć, że istnieje spora grupa osób, dla których programy te są niewystarczające. Pracownicy odpowiedzialni m.in. za działania doradcze, utrzymanie infrastruktury IT czy nadzorowanie oddziałów spółek potrzebują bowiem narzędzia umożliwiającego znacznie bardziej immersyjną komunikację. Jak się okazuje – taka technologia już istnieje i co więcej – od jakiegoś czasu jest wdrażana w większości firm na całym świecie. – W obliczu zagrożenia, przemysł, zarówno w Polsce jak i za granicą, zaczyna korzystać z pełnego potencjału Rozszerzonej (AR) i Wirtualnej (VR) rzeczywistości. Dzięki tej technologii możliwe jest nie tylko prowadzenie programów szkoleniowych o wysokiej efektywności, ale też ograniczenie kontaktów między pracownikami. Z gogli AR (Rozszerzonej Rzeczywistości) korzystają już np. magazyny, w których pracownicy, dzięki temu osprzętowi, nie muszą mieć ze sobą fizycznego kontaktu oraz zespoły techniczne prowadzące działania serwisowe – tutaj bowiem możliwe jest ograniczenie delegacji do jednej osoby, która dzięki goglom otrzymuje wsparcie merytoryczne w czasie rzeczywistym – mówi Marek Czarzbon, CEO DACH z Kogifi, polskiej firmy tworzącej rozwiązania AR/VR AIDAR LMS.

Sektor VR przyłącza się do walki z epidemią

W przeciwieństwie do narzędzi do pracy zdalnej, rozwiązania VR/AR przed wdrożeniem wymagają działań przygotowawczych, takich jak np. audyt potrzeb firmy. Dlatego też przedsiębiorstwa tworzące takie technologie zdecydowały się pomóc innym, udostępniając specjalne finansowanie swoich usług na czas trwania zagrożenia. - Niemal od początku sezonu zachorowań widzimy wzmożone zainteresowanie naszym produktem. Obecnie prowadzimy prace wdrożeniowe w kilku miejscach w Polsce i rozpoczynamy kolejne. W Kogifi mocno wierzymy, że bezpieczeństwo zdrowotne to sprawa nas wszystkich, dlatego wprowadzamy specjalną ofertę dla polskich firm decydujących się na nasz produkt. Obecnie analizę przedwdrożeniową prowadzimy za darmo, zaś firmom decydującym się na zakup oferujmy rozłożone w czasie finansowanie tego wdrożenia. Do końca roku nie będziemy również pobierać pełnych opłat licencyjnych – mówi Przemysław Maliszewski, CSO Kogifi. Firma zaznacza, że liczy na to, że polski rząd wesprze finansowo wszystkie podmioty rynkowe, które chciałyby w trosce o swoich pracowników zainwestować w narzędzia do pracy zdalnej oparte o Rozszerzoną i Wirtualną Rzeczywistość (VR/AR). Te nowoczesne technologie również pomagają osobom niepełnosprawnym w ich codziennym życiu (Dostępność+). Ogólnodostępne technologie i rewolucyjne rozwiązania związane z Mieszaną Rzeczywistością są na Kogifi.com. 

Strach przed koronawirusem działa negatywnie na każdą gałąź gospodarki w Polsce i na świecie, co ma swoje wyraźne odbicie m.in. w wynikach giełdowych. Istnieje jednak spora nadzieja na to, że dzięki proponowanym przez firmy IT rozwiązaniom zarażonych zostanie mniej osób i dzięki temu – pandemia pozostanie tylko na czarnych kartach historii ludzkości XXI wieku.

Kogifi Consulting Group zajmuje się wdrożeniami rozwiązań marketingu cyfrowego i customer experience na rynkach w Polsce, Europie-Środkowo-Wschodniej i Skandynawii. Pracownicy firmy to eksperci w zakresie marketingu cyfrowego, wyspecjalizowani w budowaniu strategii z zakresu Smart Commerce i Omni-Channel, wspieranego przez technologie AI, VR/AR i IoT. Kogifi świadczy usługi konsultingowe i wdrożeniowe, tworzy dedykowane zespoły i pomaga w zwiększeniu sprzedaży poprzez rozwój dojrzałości cyfrowej organizacji. Więcej informacji o firmie znajduje się na https://www.kogifi.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Bezpieczne przechowywanie danych klientów – wyzwania i rozwiązania dla właścicieli e-sklepów Biuro prasowe
2024-12-23 | 09:00

Bezpieczne przechowywanie danych klientów – wyzwania i rozwiązania dla właścicieli e-sklepów

Bezpieczeństwo danych osobowych klientów to podstawa działalności każdego e-sklepu. Odpowiednie zabezpieczenia budują zaufanie, a zaniedbania mogą przynieść poważne konsekwencje.
IT i technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
IT i technologie Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych
2024-12-20 | 13:00

Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych

30 proc. Polaków doświadczyło kradzieży lub próby wyłudzenia danych osobowych. W tej grupie do blisko połowy przypadków wykradzenia wrażliwych informacji przez

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.