Komunikaty PR

Rozwiązania do pracy zdalnej w polskich instytucjach edukacyjnych

2020-09-18  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Dunin-Kęplicz
Solski Communications

Pl. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
jdunin-keplicz|solskipr.pl| |jdunin-keplicz|solskipr.pl
+ 48 501 132 395
www.solskipr.pl

Pandemia zmusiła wiele przedsiębiorstw na całym świecie do fundamentalnej zmiany sposobu wykorzystywania narzędzi telekomunikacyjnych. Przeszliśmy z tele- i wideokonferencji do w pełni zintegrowanej, zdalnej pracy zespołowej, która przyspieszyła transformację cyfrową przedsiębiorstw.

Podczas szczytu pandemii aplikacje do wideokonferencji zostały pobrane na całym świecie aż 62 miliony razy tygodniowo – prawie dwukrotnie więcej od średniej z poprzedniego roku - a ruch w Avaya Spaces wzrósł aż trzydziestokrotnie.

Tworząc oprogramowanie Avaya Spaces wspieramy transformację cyfrową nie tylko przedsiębiorstw, ale również instytucji edukacyjnych i organizacji non-profit, którym umożliwiliśmy bezpłatne korzystanie z tego rozwiązania. Zależało nam na tym, aby nie było to tylko rozwiązanie do rozmów wideo, ale przede wszystkim chcieliśmy udostępnić kompleksową platformę do zdalnej pracy zespołowej, w której komunikacja jest tylko jednym z elementów, obok zarządzania dokumentami i zadaniami. Pandemia zmusiła organizacje do zmiany sposobu pracy i dotychczasowych przyzwyczajeń. W ten sposób firmy mogły naocznie się przekonać, do jakiego stopnia narzędzia informatyczne pozwalają usprawniać pracę i zwiększać wydajność pracy – powiedział Łukasz Kulig, dyrektor zarządzający Avaya Polska.

Avaya Spaces to wszechstronna aplikacja do współpracy wideo, która zmienia sposób w jaki wykonywana jest praca. Aplikacja łączy rozproszone grupy pracowników dzięki dedykowanym przestrzeniom roboczym, w których można wymieniać wiadomości, spotykać się, udostępniać treści i zarządzać zadaniami przy pomocy przeglądarki lub urządzenia mobilnego. Avaya Spaces umożliwia również łatwy, bezpieczny i skuteczny sposób współpracy w chmurze.

Jedną ze instytucji, które intensywnie wykorzystywały Avaya Spaces w czasie ograniczeń związanych z epidemią nowego koronawirusa jest XXI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja - jedna z najstarszych placówek oświatowych w Warszawie, a zarazem jedno z najlepszych liceów w Polsce, należące do elitarnego grona Złotych Szkół. Rozwiązanie było wykorzystywane do prowadzenia lekcji online – nauczyciele zakładali grupy klasowe i zapraszali uczniów na wideo lub audiokonferencje – a także do prowadzenia komunikacji pomiędzy nauczycielami i organizowania rad pedagogicznych w formie wideokonferencji. Tydzień w tydzień realizowano kilkadziesiąt godzin lekcyjnych tygodniowo dla 20-34 uczniów każda, a także rady pedagogiczne z udziałem 60 nauczycieli. Zrealizowano także indywidualny egzamin dla ucznia, który realizował obowiązek szkolny w domu (tzw. nauczanie domowe).

To właśnie Avaya Spaces zawdzięczamy w miarę normalne funkcjonowanie placówki w okresie epidemii. Choć dla wielu nauczycieli i uczniów taka forma komunikacji była czymś zupełnie nowym, wdrożyli się do niej bardzo szybko. Wykorzystywaliśmy nie tylko funkcję wideokonferencji, ale też przesyłania plików (post) i zlecania zadań (tasks) w pracy z uczniami, prezentowania środków dydaktycznych, jak prezentacje, ilustracje, schematy, mapy itp., a nawet do sprawdzania obecności, a także do dyskusji i głosowań podczas zdalnych rad pedagogicznych. Bardzo ważnym elementem była dla nas licencja i technologia gwarantujące bezpieczeństwo i poufność spotkań, ponieważ podczas rad pedagogicznych niejednokrotnie omawiane są bardzo wrażliwe i osobiste sprawy uczniów. Nie wyobrażam sobie, jak moglibyśmy organizować bezpiecznie obrady rady pedagogicznej czy zespołów uczących w poszczególnych klasach bez tego sprawnego, wygodnego i bezpiecznego narzędzia – powiedział Wojciech Bartczak – wicedyrektor XXI LO w Warszawie.

Z Avaya Spaces korzystała też m.in. Biblioteka Miejska w Łodzi – jedna z największych sieci bibliotecznych w kraju, obejmująca 79 filii rozsianych na terenie całego miasta. Biblioteka nie tylko udostępnia bogate zbiory książek, ebooków i audiobooków, lecz także organizuje spotkania autorskie, imprezy literackie oraz prowadzi kursy i warsztaty zarówno dla najmłodszych, jak i najstarszych mieszkańców miasta.

Biblioteka Miejska to nie tylko wypożyczalnie książek, ale przede wszystkim sieć innowacyjnych i kreatywnych miejskich centrów kultury działających na różnych polach. Zagrożenie epidemią i konieczność wdrożenia izolacji społecznej uniemożliwiły nam normalną pracę i koordynację działań w różnych rejonach miasta. Dlatego w marcu zaczęliśmy spotykać się za pośrednictwem rozwiązania Avaya Spaces, które najlepiej spełniało nasze potrzeby spośród wszystkich rozwiązań, jakie braliśmy pod uwagę. Od tego czasu spotykamy się w przestrzeni wirtualnej praktycznie codziennie, a często nawet kilkakrotnie w ciągu dnia, żeby pomimo licznych przeszkód kontynuować pracę na rzecz mieszkańców Łodzi. Takie spotkania pomogły nam też łatwiej znieść przymusową izolację – powiedział Piotr Przybył, specjalista IT w Bibliotece Miejskiej w Łodzi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Solski Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.