ROZWIĄZANIA DORADCZE ENEL X UZYSKAŁY ZŁOTĄ AKREDYTACJĘ CDP
- Dzięki tegorocznemu odnowieniu umowy partnerskiej pomiędzy Enel X a CDP (dawniej Carbon Disclosure Project), firma otrzymała „Złotą Akredytację Dostawcy Rozwiązań”.
- Jako globalny dostawca rozwiązań w zakresie zmian klimatycznych, posiadający złotą akredytację CDP, Enel X zwiększa swoje możliwości dotarcia do firm z usługami doradczymi w zakresie rozwiązań Net-Zero.
- Partnerstwo podkreśla nieustające dążenie obu stron do osiągnięcia zrównoważonego społeczeństwa bezemisyjnego.
Enel X, spółka z Grupy Enel oferująca zaawansowane usługi i produkty energetyczne, ogłosiła, że drugi rok z rzędu dołączyła do organizacji charytatywnej CDP – Disclose Insight Action jako wyróżniony złotą akredytacją globalny dostawca rozwiązań w zakresie zmian klimatycznych. Odnowiona w tym roku umowa partnerska obu podmiotów ma na celu zwiększenie dostępu firm do rozwiązań w zakresie energii odnawialnej. Jako dostawca rozwiązań z akredytacją CDP, Enel X może pomagać przedsiębiorstwom w śledzeniu i redukcji ich bezpośrednich i pośrednich emisji (zakres 1, 2 i 3). Enel X w grudniu ubiegłego roku po raz kolejny została wyróżniona na liście A CDP za wiodącą działalność w zakresie ochrony środowiska i stanowi przykład rozwoju innowacyjnych i zrównoważonych technologii.
– Ta współpraca podkreśla nasze nieustanne dążenie do osiągnięcia prawdziwie zrównoważonego, całkowicie neutralnego węglowo społeczeństwa – powiedział Francesco Venturini, Dyrektor Generalny Enel X. – Dzięki temu wspólnemu wysiłkowi pomagamy naszym klientom biznesowym zaspokajać ich potrzeby: neutralność węglową, właściwe wykorzystanie możliwości transformacji energetycznej, gromadzenie, monitorowanie i zarządzanie danymi dotyczącymi emisji oraz informowanie o osiągnięciach w zakresie zrównoważonego rozwoju. Aby sprostać tym potrzebom, korzystamy z naszych unikalnych rozwiązań, takich jak specjalistyczna wiedza z zakresu energii i zrównoważonego rozwoju, zapewniamy globalny zasięg działalności przy utrzymywaniu jednoczesnej bliskiej relacji z klientem, a także zaawansowane narzędzia cyfrowe wspierające usługi doradcze. Nasze nieustanne wysiłki pomagają firmom w zakresie zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym podejmowaniu istotnych kroków w kierunku czystej i zelektryfikowanej przyszłości – podkreślił Francesco Venturini.
Enel X może liczyć na wyspecjalizowane zespoły doradców, których celem jest zaplanowanie działań w zakresie zrównoważonej energii, dostosowanych do potrzeb i współgrających ze strukturą danej firmy. Enel X oferuje usługi 360° – od raportowania emisji i opracowywania strategii dekarbonizacji, po jej wykonanie i wdrożenie. Modułowe podejście firmy obejmuje szeroki zakres usług doradczych dotyczących neutralności węglowej (obejmujących zakres 1, 2 i 3): od gromadzenia danych, przez obliczanie emisji gazów cieplarnianych (GHG), śledzenie i raportowanie, po warsztaty na temat energii odnawialnej, jak również definiowania map drogowych dotyczących emisji dwutlenku węgla i ich wdrażania.
CDP, międzynarodowa organizacja non-profit prowadząca globalny system jawności informacji o środowisku, zatwierdziła Enel X jako jednego ze swoich Złotych Partnerów, mając na uwadze wspólną misję wspierania przedsiębiorstw w ograniczaniu ich śladu węglowego.
Enel X, korzystając ze swojej wiedzy w dziedzinie energii, będzie zachęcać przedsiębiorstwa do bardziej rozważnego, świadomego i inteligentnego zarządzania ich wpływem na środowisko poprzez outsourcing innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań.
Firma jako lider zrównoważonych rozwiązań energetycznych wniesie do współpracy znaczną wartość dodaną. Zarządza wydatkami klientów na energię o wartości ponad 15 mld euro. Do tej pory pomogła sfinalizować umowy zakupu energii (PPA) na około 3500 MW, jednocześnie umożliwiając zakup ponad 60 000 000 MWh energii odnawialnej, a wszystko to dzięki własnej platformie cyfrowej, która obsługuje firmy w ponad 100 krajach [1].
– Cieszymy się, że możemy odnowić naszą współpracę z Enel X, firmą ze Złotą Akredytacją Dostawcy Rozwiązań CDP w zakresie zmian klimatycznych – zapewnił Paul Robins, Dyrektor ds. Partnerstwa Korporacyjnego CDP. – Jesteśmy przekonani, że kompetencje Enel X w zakresie ujawniania, śledzenia i raportowania bezpośrednich i pośrednich emisji firm oraz ustalania i realizacji ambitnych strategii dekarbonizacji w celu ograniczenia zmian klimatycznych i osiągnięcia zerowej emisji netto, będą stanowiły wartość dodaną dla CDP. Wierzymy, że globalny zasięg Enel X i doświadczenie dostawcy zintegrowanych rozwiązań w zakresie systemów energetycznych będzie korzystne dla przedsiębiorstw uczestniczących w programie CDP – dodał Paul Robins.
CDP prowadzi światowy system jawności informacji środowiskowych dla firm, miast, stanów i regionów. Została założona w 2000 r. i od tego czasu współpracuje z ponad 590 inwestorami dysponującymi aktywami o wartości ponad 110 bln USD. CDP, za pośrednictwem rynków kapitałowych i zamówień korporacyjnych, zachęca firmy do ujawniania ich wpływu na środowisko, a także do ograniczania emisji gazów cieplarnianych, zabezpieczania zasobów wodnych i ochrony lasów.
W 2021 r. ponad 14 tys. organizacji z całego świata ujawniło dane za pośrednictwem CDP, w tym ponad 13 tys. firm o wartości stanowiącej ponad 64% globalnej kapitalizacji rynkowej oraz ponad 1100 miast, stanów i regionów. Dzięki pełnej zgodności z TCFD, CDP posiada największą na świecie bazę danych środowiskowych. Wyniki CDP są szeroko wykorzystywane do podejmowania decyzji inwestycyjnych i dotyczących zamówień publicznych w obszarze zrównoważonej, bezemisyjnej i stabilnej gospodarki.
Enel X i CDP wspólnie promują przejrzystość danych dotyczących efektów działalności środowiskowej i wdrażania środków, które mają doprowadzić do bardziej zrównoważonego wykorzystania energii w całym łańcuchu dostaw.
[1] https://corporate.enelx.com/en/our-offer/business-solutions

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.