Komunikaty PR

Rozwój e-commerce wyzwaniem dla logistyki

2021-07-22  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl

Wyjątkowo intensywny rozwój e-handlu od początku pandemii wymaga od całej branży KEP spostrzegawczości oraz intuicji, aby właściwie diagnozować rynkowe trendy czy wyzwania. Wiodącym obszarem w tym zakresie jest logistyka, dla której dynamika e-commerce wiąże się ze wzrostem oczekiwań klientów, a także przyspieszoną ewolucją procesów operacyjnych.

Z badania firmy Nielsen wynika, że aż połowa wiodących graczy rynku e-commerce zaliczyła wzrost przychodów w handlu internetowym. Bez wątpienia jest to efekt lockdownu, który został wprowadzony wiosną ubiegłego roku, wywierając olbrzymi wpływ na zmianę nawyków zakupowych wśród konsumentów. Analizy PwC wskazują, że sektor e-commerce urósł w ubiegłym roku o 35%, a jego wartość wyniosła 83 mls zł. Skala zjawiska jest zatem ogromna i trudno spodziewać się jego wyhamowania.

Wcześniej często deprecjonowany kanał online w zakresie sprzedaży jest obecnie obiektem pożądania wśród firm z niemal wszystkich sektorów. Według PwC korzysta z niego już 150 tysięcy przedsiębiorstw i wciąż przybywają nowe. Silna pozycja na tym rynku wiąże się już nie tylko z najwyższą jakością obsługi czy oferty, lecz także rozwojem technologicznym i podążaniem za trendami.

Boom na zakupy online

Z tych samych badań wynika, że wartość e-handlu w 2026 roku wyniesie już 162 mld zł. Nieunikniony jest wzrost obrotów w segmentach mocno osadzonych w Internecie, jak elektronika, media, dom, odzież, obuwie oraz tych, których sprzedaż dopiero ulega cyfrowej transformacji, czyli żywność i motoryzacja, wspólnie mających odpowiadać za 18% całego rynku.

Dynamiczny wzrost transakcji online to także wyzwanie dla samej logistyki. Zamknięcie sklepów stacjonarnych wywołało prawdziwy boom na zakupy online. Firmy kurierskie musiały błyskawicznie odnaleźć się w nowych realiach, tym bardziej że równolegle rozwinęły się oczekiwania konsumentów. Ma być jeszcze szybciej i jeszcze taniej. Dla przyspieszenia procesu dostarczenia przesyłki wiele podmiotów działających w e-handlu zdecydowało się na implementację usługi „zamów i odbierz”. Połączenie transakcji online z osobistym odbiorem produktów w wybranych placówkach ograniczyło inwestycje w logistykę. Takie rozwiązanie pozwoliło sieciom spożywczo-przemysłowym skrócić czas konfekcjonowania na przykład świeżej żywności. Kolejnym krokiem mogą być zautomatyzowane punkty odbioru już testowane za granicą.  

Wszystko to dzieje się obok najszybszego w historii przyrostu automatów paczkowych, których rola jest istotna, jak jeszcze nigdy wcześniej. Komfort, bezpieczeństwo i wygoda korzystania z zagęszczonej sieci zewnętrznych urządzeń blisko miejsca zamieszkania lub pracy pozwala zaoszczędzić cenny czas, ale przede wszystkim do minimum ograniczyć kontakt bezpośredni w czasach pandemii. Innym aspektem jest sprawna współpraca pomiędzy firmami kurierskimi a sieciami handlowymi, które zyskując status placówek pocztowych, mogą działać w niedziele niehandlowe, co z kolei przedłuża w skali tygodnia łańcuch dostaw i pozytywnie wpływa na satysfakcję klienta końcowego.

Łukasz Łukasiewicz

Operations Manager

SwipBox Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.