Rusza kampania crowdfundingowa Play of Battle SA
Play of Battle SA, która powstała z inicjatywy dr Georga Friedmana, dr Jacka Bartosiaka i Zbigniewa Pisarskiego, rozpoczęła kampanię crowdinvestingową na platformie Crowdway. Celem zbiórki jest pozyskanie kwoty 4,4 mln zł. Największa część środków zostanie przeznaczona na prace nad grą z gatunku grand strategy, pozostałe sfinansują działania marketingowe tytułu i proces wejścia spółki na NewConnect lub zagraniczną giełdę w 2022 roku. W ramach kampanii oferowanych jest 110 tys. akcji, cena każdej z nich wynosi 40 zł. Szacowany budżet projektu to 15 mln w zł.
- Koncepcja projektu Play of Battle SA powstała na bazie doświadczeń zespołu założycielskiego wywodzącego się z obszaru geostrategii i gier wojennych. Przeprowadziliśmy analizy rynku strategicznych gier wojennych, co pozwoliło nam zidentyfikować problemy, które utrudniają tworzenie produkcji tego typu. Opracowaliśmy rozwiązania, które pomogą nam stworzyć w pełni funkcjonalną i realną grę z gatunku grand strategy, dostępną dla indywidualnych graczy, jak również dla akademii wojskowych. W ramach kampanii crowdinvestingowej chcemy pozyskać 4,4 mln zł, które zostaną przeznaczone na sfinansowanie pierwszych 12-18 miesięcy produkcji. Pełny budżet projektu wyniesie około 15 milionów zł – mówi Zbigniew Pisarski, prezes zarządu Play of Battle i jeden z pomysłodawców projektu.
Gra, o której mowa, będzie pierwszym projektem gamingowym spółki Play of Battle. Twórcy tytułu kierują go do wymagających graczy i fanów gatunku, zainteresowanych zarówno militarnym, jak również geopolitycznym wymiarem konfliktu. Produkcją i wymiarem koncepcyjnym zajmie się studio Noobz from Poland, które nabyło 40 proc. akcji spółki. Wsparcia merytorycznego udzielą doświadczeni eksperci, wśród których znaleźli się dr George Friedman, prof. Norman Davies, dr Jacek Bartosiak i gen. broni Waldemar Skrzypczak. Fabuła gry zostanie osadzona w latach 2008-2030 i przedstawi najbardziej aktualne i realistyczne możliwości rozwoju relacji oraz bezpieczeństwa międzynarodowego.
- Szczególną uwagę przywiązujemy do ukazania charakteru współczesnego konfliktu, który jest wielowymiarowy, błyskawiczny, zawiera ogromny element wojny informacyjnej, technologicznej cyberwojny, a w ostateczności konwencjonalnych działań militarnych – mówi Zbigniew Pisarski.
Play of Battle w drugiej połowie 2022 roku planuje debiut na polskiej lub europejskiej giełdzie.
- Rynek komputerowych gier strategicznych rośnie dynamicznie z roku na rok. Powołaliśmy projekt Play of Battle, aby wyprodukować grę strategiczną przedstawiającą kompleksowość i wielowymiarowość współczesnych konfliktów. Naszym celem jest zbudowanie globalnej społeczności skupionej wokół strategicznych gier wojennych oraz stworzenie przestrzeni do dzielenia się doświadczeniami i wiedzą w tym zakresie – mówi Jarosław Kotowski, wiceprezes Play of Battle.
Docelowa cena gry jest szacowana na 40-60 USD.
Zapisy na akcje spółki prowadzone są za pośrednictwem strony internetowej: https://www.crowdway.pl/playofbattle/
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.