Rusza nowy apartamentowy hotel w Gdańsku
To jedna z największych Trójmiejskich multifunkcyjnych inwestycji, zrewitalizowana została na obszarze 6 hektarów w historycznej części Gdańska Wrzeszcza. Inwestor Przedsiębiorstwo Budowlane Górski postanowił zmienić przemysłowy charakter tego miejsca w nowoczesny miastotwórczy projekt, otwarty na nowe potrzeby i zrównoważony ekologicznie. To trzecia tego typu inwestycja rewitalizacyjna PB Górski po luksusowym Hotelu Quadrille w Gdyni oraz Leśnym Dworze w Sulęczynie na Kaszubach.
Już na początku lipca b.r. rusza Browar Hevelius Apartments. Nowoczesne i komfortowe wnętrza powstały na terenie czterech zabytkowych budynków wraz z piwnicami: Willa Dyrektora, Suszarnia, Maszynownia i Warzelnia. Apartamenty zlokalizowane są w dwóch budynkach: Willi Dyrektora oraz Suszarni. Ich historyczny charakter oddają m.in. takie elementy jak zabytkowa klatka schodowa, kominek z holenderskimi kaflami, wysokie stropy czy sztukateria na sufitach. W pierwszym etapie to 25 różnorodnych apartamentów na wynajem krótko i długoterminowy. Każdy z nich jest w pełni wyposażony w aneks kuchenny z lodówką i zmywarką oraz w łazienkę, w której znajduje się też pralka. Wszystko to zapewni gościom pełną autonomię i komfortowy pobyt. A, dzięki uruchomieniu małej tradycyjnej piekarni i restauracji Hewelke odnajdziemy tam rzemieślniczo wyrabiane pieczywo wg najstarszych gdańskich receptur, których smak znał Jan Heweliusz.
Natomiast w części podziemnej zaprojektowano mające zostać uruchomione, już za kilka miesięcy ekskluzywne Browar Hevelius Spa Sphaera. Dawniej w tej przestrzeni znajdowały się browarniane baseny, kadzie fermentacyjne, leżakownie czy magazyny. Teraz w tej właśnie scenerii są baseny, sauny, jacuzzi, hammam, gabinety odnowy biologicznej i łaźnie. Dodatkowo mieszczą się tu gabinety zabiegowe z oryginalnymi terapiami i relaksującymi masażami oraz komfortowe lobby przeznaczone na wszelkiego rodzaju integrację czy swobodne spotkania towarzyskie. W części podziemnej zaprojektowano również otwarcie w nadchodzących latach unikatowego kompleksu kulturalno-rozrywkowego o nazwie Browar Kulturalny z m.in. gigantyczną mogącą pomieścić 1,5 tys. widzów salą koncertową.
Początki zabytkowego miejsca sięgają czasów rozkwitu majątku Kuźniczki w XVI w. Wtedy to powstała tam pierwsza osada dworska wraz z parkiem, ogrodem oraz obiektami gospodarczymi. W 2001 r. stary browar, jedyny który przetrwał do naszych czasów, zakończył produkcję, a porzucony obiekt popadał w coraz to większą ruinę. W celu ratowania historycznego miejsca w tym samym roku obiekt został wpisany do rejestru zabytków. Przez wiele lat nie było chętnych ani pomysłu, co zrobić ze starym zabytkowym obiektem. Dopiero w 2006 r. został nabyty przez lokalnego inwestora – Przedsiębiorstwo Budowlane Górski, jedną z wiodących firm deweloperskich w Trójmieście, która jest obecna na rynku od 40 lat, a w tym czasie zrealizowała 125 inwestycji i sprzedała ponad 4 tys. mieszkań.
Prace poglądowe nad przedsięwzięciem rozpoczęły się w 2008 r., a trzy lata później projekt koncepcyjny został uzgodniony z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Po wielu latach intensywnych prac zrewitalizowano rozległy teren starego browaru, który został zamieniony w nowoczesny wielofunkcyjny, zachowujący dawny styl kompleks — z 740 modnymi apartamentami loftowymi, restauracjami, przedszkolem, obiektami usługowo-handlowymi i designerskim hotelem butikowym Browar Hevelius Apartments.
Browar Hevelius Apartments to prestiżowe przedsięwzięcie realizowane na terenie dawnego browaru, przy ul. Kilińskiego, gdzie dojazd do centrum Gdańska zajmuje zaledwie 7 minut — tyle samo, co podróż na plażę w Brzeźnie, natomiast podróż na Sopockie Molo to jedynie 15 minut.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.