Rusza nowy apartamentowy hotel w Gdańsku
To jedna z największych Trójmiejskich multifunkcyjnych inwestycji, zrewitalizowana została na obszarze 6 hektarów w historycznej części Gdańska Wrzeszcza. Inwestor Przedsiębiorstwo Budowlane Górski postanowił zmienić przemysłowy charakter tego miejsca w nowoczesny miastotwórczy projekt, otwarty na nowe potrzeby i zrównoważony ekologicznie. To trzecia tego typu inwestycja rewitalizacyjna PB Górski po luksusowym Hotelu Quadrille w Gdyni oraz Leśnym Dworze w Sulęczynie na Kaszubach.
Już na początku lipca b.r. rusza Browar Hevelius Apartments. Nowoczesne i komfortowe wnętrza powstały na terenie czterech zabytkowych budynków wraz z piwnicami: Willa Dyrektora, Suszarnia, Maszynownia i Warzelnia. Apartamenty zlokalizowane są w dwóch budynkach: Willi Dyrektora oraz Suszarni. Ich historyczny charakter oddają m.in. takie elementy jak zabytkowa klatka schodowa, kominek z holenderskimi kaflami, wysokie stropy czy sztukateria na sufitach. W pierwszym etapie to 25 różnorodnych apartamentów na wynajem krótko i długoterminowy. Każdy z nich jest w pełni wyposażony w aneks kuchenny z lodówką i zmywarką oraz w łazienkę, w której znajduje się też pralka. Wszystko to zapewni gościom pełną autonomię i komfortowy pobyt. A, dzięki uruchomieniu małej tradycyjnej piekarni i restauracji Hewelke odnajdziemy tam rzemieślniczo wyrabiane pieczywo wg najstarszych gdańskich receptur, których smak znał Jan Heweliusz.
Natomiast w części podziemnej zaprojektowano mające zostać uruchomione, już za kilka miesięcy ekskluzywne Browar Hevelius Spa Sphaera. Dawniej w tej przestrzeni znajdowały się browarniane baseny, kadzie fermentacyjne, leżakownie czy magazyny. Teraz w tej właśnie scenerii są baseny, sauny, jacuzzi, hammam, gabinety odnowy biologicznej i łaźnie. Dodatkowo mieszczą się tu gabinety zabiegowe z oryginalnymi terapiami i relaksującymi masażami oraz komfortowe lobby przeznaczone na wszelkiego rodzaju integrację czy swobodne spotkania towarzyskie. W części podziemnej zaprojektowano również otwarcie w nadchodzących latach unikatowego kompleksu kulturalno-rozrywkowego o nazwie Browar Kulturalny z m.in. gigantyczną mogącą pomieścić 1,5 tys. widzów salą koncertową.
Początki zabytkowego miejsca sięgają czasów rozkwitu majątku Kuźniczki w XVI w. Wtedy to powstała tam pierwsza osada dworska wraz z parkiem, ogrodem oraz obiektami gospodarczymi. W 2001 r. stary browar, jedyny który przetrwał do naszych czasów, zakończył produkcję, a porzucony obiekt popadał w coraz to większą ruinę. W celu ratowania historycznego miejsca w tym samym roku obiekt został wpisany do rejestru zabytków. Przez wiele lat nie było chętnych ani pomysłu, co zrobić ze starym zabytkowym obiektem. Dopiero w 2006 r. został nabyty przez lokalnego inwestora – Przedsiębiorstwo Budowlane Górski, jedną z wiodących firm deweloperskich w Trójmieście, która jest obecna na rynku od 40 lat, a w tym czasie zrealizowała 125 inwestycji i sprzedała ponad 4 tys. mieszkań.
Prace poglądowe nad przedsięwzięciem rozpoczęły się w 2008 r., a trzy lata później projekt koncepcyjny został uzgodniony z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Po wielu latach intensywnych prac zrewitalizowano rozległy teren starego browaru, który został zamieniony w nowoczesny wielofunkcyjny, zachowujący dawny styl kompleks — z 740 modnymi apartamentami loftowymi, restauracjami, przedszkolem, obiektami usługowo-handlowymi i designerskim hotelem butikowym Browar Hevelius Apartments.
Browar Hevelius Apartments to prestiżowe przedsięwzięcie realizowane na terenie dawnego browaru, przy ul. Kilińskiego, gdzie dojazd do centrum Gdańska zajmuje zaledwie 7 minut — tyle samo, co podróż na plażę w Brzeźnie, natomiast podróż na Sopockie Molo to jedynie 15 minut.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

A. Bryłka (Konfederacja): Ograniczenie emisyjności nie musi się odbywać za pomocą celów klimatycznych. Są absurdalne, nierealne i niszczące europejską gospodarkę
W lipcu br. Komisja Europejska ogłosiła propozycję nowego celu klimatycznego, który zakłada ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. do 2040 roku w porównaniu do stanu z 1990 roku. Został on zaproponowany bez zgody państw członkowskich, w przeciwieństwie do poprzednich celów na 2030 i 2050 rok. Polscy europarlamentarzyści uważają ochronę środowiska i zmiany w jej zakresie za potrzebne, jednak nie powinny się odbywać za pomocą nieosiągalnych celów klimatycznych.
Polityka
Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.