Komunikaty PR

Ruszają zapisy na sprzedaż akcji Play Communications w wezwaniu

2020-10-19  |  14:30
Biuro prasowe

Fot. Adobe Stock

 

Od dzisiaj, 19 października, inwestorzy mogą składać zapisy na sprzedaż akcji Play Communications w wezwaniu ogłoszonym przez Iliad S.A. Wiodący francuski dostawca usług telekomunikacyjnych zamierza nabyć 100% akcji właściciela czołowej sieci komórkowej w Polsce. Wezwanie zostało ogłoszone za pośrednictwem Société Generale i Santander Biuro Maklerskie. Zapisy na sprzedaż akcji przyjmowane będą do 17 listopada br. przez Santander Biuro Maklerskie, natomiast inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy także za pośrednictwem pięciu domów maklerskich wchodzących w skład konsorcjum detalicznego.

Iliad oferuje 39 zł za każdą akcję Play Communications, co oznacza 39% premii wobec kursu zamknięcia z dnia poprzedzającego ogłoszenie wezwania. Proponowana cena jest również wyższa o 27% od średniego kursu akcji spółki na GPW ważonego wolumenem obrotu za ostatnie 3 miesiące poprzedzające ogłoszenie wezwania oraz o 27% wyższa od średniego kursu ważonego wolumenem obrotu z ostatnich 6 miesięcy poprzedzających ogłoszenie wezwania.

W opublikowanym 21 września br. stanowisku, Rada Dyrektorów Play Communications oceniła, że oferowana przez Iliad cena 39 zł za akcję odpowiada wartości godziwej spółki.

Ponadto, dwóch największych akcjonariuszy Play Communications – Kenbourne Invest II S.à r.l. oraz Tollerton Investments Limited – posiadających łącznie około 40,2% akcji spółki zobowiązało się do sprzedaży na rzecz Iliad wszystkich posiadanych akcji Play Communications w ramach wezwania, niezależnie od ewentualnego pojawienia się jakiejkolwiek konkurencyjnej oferty, pod warunkiem wydania przez Komisję Europejską decyzji o niewyrażaniu sprzeciwu wobec zgłoszonej koncentracji (spodziewanej do 26 października 2020 r.). Umowa ta gwarantuje Iliad większość miejsc w Radzie Dyrektorów Play Communications.

Zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu przyjmowane są do 17 listopada 2020 r. przez Santander Biuro Maklerskie. Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy także za pośrednictwem domów maklerskich wchodzących w skład konsorcjum detalicznego, tj. Biuro Maklerskie mBanku, Millennium Dom Maklerski S.A., Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A., Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego oraz Biuro Maklerskie Pekao.

Iliad zamierza nabyć 100% akcji Play Communications, tj. 254 625 876 akcji. Dojście wezwania do skutku nie jest uzależnione od liczby akcji objętych zapisami. W przypadku osiągnięcia progu 95%, Iliad nie wyklucza przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji należących do akcjonariuszy mniejszościowych oraz wycofania spółki z obrotu giełdowego.

 


Iliad jest właścicielem Free, twórcy Freebox, pierwszego, wielousługowego urządzenia dostępowego do internetu wykorzystującego technologię ADSL. Free stoi za licznymi innowacjami w segmencie szerokopasmowego i ultraszybkiego łącza szerokopasmowego (VoIP, IPTV, zryczałtowane plany połączeń do wielu lokalizacji, itp.). Od stycznia 2012 r. Free wprowadził możliwość korzystania z telefonów komórkowych dla każdego, oferując proste, bez konieczności podpisywania długoterminowych umów, oferty w bardzo atrakcyjnych cenach. Na dzień 30 czerwca 2020 r. z Free korzystało prawie 20 mln abonentów (6,6 mln abonentów usług szerokopasmowych i ultraszybkich łączy szerokopasmowych oraz 13,4 mln abonentów telefonii komórkowej). 29 maja 2018 r. Grupa Iliad uruchomiła swoją sieć komórkową we Włoszech pod marką Iliad, stając się czwartym operatorem w kraju i na dzień 30 czerwca 2020 r. miała prawie 6,3 mln abonentów.

 


 Nota Prawna:

Wezwanie do zapisywania się na sprzedaż akcji Play Communications S.A., ogłoszone przez Iliad S.A. stosownie do art. 90a ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 września 2017 r. w sprawie wzorów wezwań do zapisywania się na sprzedaż lub zamianę akcji spółki publicznej, szczegółowego sposobu ich ogłaszania oraz warunków nabywania akcji w wyniku tych wezwań oraz luksemburskiej ustawy z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie ofert przejęć, ze zmianami, („Wezwanie”), jest przeprowadzane na podstawie dokumentu Wezwania, opublikowanego w języku polskim, który stanowi jedyny prawnie wiążący dokument zawierający informacje na temat Wezwania.

Niniejszy Komunikat ma wyłącznie charakter informacyjny, nie jest i nie może być uważany jako oferta sprzedaży akcji czy zaproszenie do nabycia akcji. Nie jest on również rekomendacją czy akcjonariusze powinni albo nie powinni odpowiedzieć na Wezwanie. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja Sony o technologiach chmurowych! Biuro prasowe
2024-03-28 | 10:30

Sony o technologiach chmurowych!

Cloudsourcing Storytelling to cykl podcastów przygotowany przez Sony. W każdym odcinku eksperci i twórcy rozmawiają o tym jak wykorzystać technologie chmurowe do szybszej i
Telekomunikacja Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G
2024-03-27 | 01:00

Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G

STARTUJE PIERWSZA W POLSCE AKADEMIA 5G Akademia 5G to pierwszy w Polsce kompleksowy cykl edukacyjny poświęcony automatyzacji przedsiębiorstw z wykorzystaniem technologii 5G. To
Telekomunikacja Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem
2024-03-14 | 09:00

Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem

220 milionów kroków wystarcza by trzykrotnie okrążyć ziemię. Właśnie taki dystans w 2023 roku przemierzyli pracownicy firmy Nexera, którzy od kilku lat, w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.