Ruszył nabór do czwartej edycji programu Dare IT
Trwa nabór do kolejnej edycji programu Dare IT, w ramach którego 200 ekspertek z topowych firm technologicznych podzieli się wiedzą i doświadczeniem, by pomóc innym kobietom znaleźć pierwszą pracę w branży. Do tej pory, dzięki programowi, pracę w IT zaczęła ponad setka kobiet. Inicjatywa zwróciła też uwagę naukowców ze Stanford University, jednej z najlepszych uczelni wyższych na świecie. Wspólnie z Dare IT zrealizują projekt badawczy, którego wyniki pomogą w tworzeniu jeszcze bardziej efektywnych działań w ramach Dare IT. Czwarta edycja organizowana jest również we współpracy z popularnymi pracodawcami w branży IT – Allegro, ING Bank Śląski, intive i dwunastoma innymi.
Branża IT – z siedemnastoprocentową reprezentacją kobiet – od lat stanowi jeden z bardziej zmaskulinizowanych sektorów rynku. Równocześnie, to IT ma coraz większy wpływ na to, jak zmienia się dzisiejszy świat. Działania Dare IT skupione są wokół tego, aby jak najwięcej kobiet było częścią tych zmian.
– IT to jedna z tych branż, której zakres działania i tendencja do łamania dotychczasowego status quo najlepiej mogą sprostać wyzwaniom współczesnego świata. Efektywność we wprowadzaniu zmian pozytywnych społecznie i likwidujących lukę płacową można jeszcze dodatkowo poprawić, zwiększając rolę kobiet w firmach tego sektora. Właśnie dlatego Deloitte zdecydował się na udział we wspólnym programie mentoringowym z Dare IT. Przyszłość branży informatycznej może tylko zyskać na polityce inkluzywności, hołdowaniu różnorodności i dostrzeganiu potencjału kobiet – mówi Aleksander Pruziński, dyrektor w zespole Salesforce w Deloitte Digital.
Dare IT przynosi zamierzone rezultaty, dlatego kontynuując misję, 15 września ruszył nabór do kolejnej, czwartej edycji Programu Dare IT. Tym razem organizacja chce pomóc aż 200 kobietom otrzymać pierwszą pracę w IT w wybranej przez nie dziedzinie.
– Dzięki programowi zdobyłam wiedzę, otrzymałam cenne rady i wskazówki, a pół roku później rozpoczęłam pracę w największym fintech’u w Europie – wspomina Martyna, uczestniczka drugiej edycji programu mentoringowego, a obecnie Data Analyst w Klarnie (Berlin).
Zgłoszenie może wysłać każda kobieta, która wiąże swoją przyszłość z branżą technologiczną, niezależnie od tego, czy będzie to jej pierwsza praca. Nie liczy się wiek czy pochodzenie. Podopieczne, oprócz wsparcia mentorki (ekspertki z branży IT) otrzymają dostęp do konsultacji ze specjalistami ds. HR, serii webinarów prowadzonych przez praktyków i praktyczki z branży IT oraz bezpośredni kontakt z pracodawcami.
Program, który zainteresował branżę IT
Od początku działania programu, Dare IT wsparło już 21 firm zajmujących się nowymi technologiami. Firmy - zarówno polskie, jak i międzynarodowe - dostrzegają, jak ważną rolę pełnią w kształtowaniu rynku pracy i zatrudnieniu kobiet.
– Jesteśmy organizacją, która co roku mobilizuje setki kobiet z IT chcące wraz z nami zmieniać branżę od środka. Zaangażowanych w nasz program jest wiele podmiotów technologicznych, co pokazuje, że tematy inkluzywności i różnorodności są w Polsce coraz ważniejsze. To nas bardzo cieszy – mówi współzałożycielka Dare IT, Aleksandra Bis.
– Dbałość o różnorodność zespołów Allegro leży w DNA naszej firmy. Jak pokazujemy w naszym najnowszym raporcie ESG, 42% osób pracujących w Allegro to kobiety. Oczywiście, nie spoczywamy na laurach i dążymy do pełnej równowagi w tym obszarze - również współpracując w ramach Dare IT. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jako pracodawca mamy wpływ na kształtowanie rynku pracy, dlatego otwarcie komunikujemy, że rekrutacje do Allegro są oparte o kompetencje. Jesteśmy dumni, że trafiają do nas najlepsze talenty i rozwijają się w ramach firmy - wśród nich są też absolwentki programu Dare IT z poprzednich edycji! Zapraszamy, bo naprawdę #dobrzetubyć – mówi Milena Kulon, koordynatorka programu ze strony Allegro.
Program dostosowany do potrzeb kobiet
Program mentorski Dare IT opiera się na indywidualnych spotkaniach mentorek i uczestniczek, podczas których dąży się do osiągnięcia wcześniej zdefiniowanych celów - od zbudowania portfolio, po zmianę pracy. Dane mówią same za siebie - aż 65% uczestniczek znalazło pracę w dwa miesiące od ukończenia programu, a 100% z nich ponownie wzięłoby w nim udział.
– Mentoring Dare IT przede wszystkim stworzony jest przez kobiety dla kobiet. Co za tym idzie, doskonale odpowiada na potrzeby swojej grupy docelowej, bo przez właśnie tę grupę jest reprezentowany. Jest w nim wiele mentorek, które zaczynały tak jak kobiety zgłaszające się do programu. Dzięki temu wiedzą one, z czym się mierzymy. Mentoring Dare IT skrojony jest na miarę potrzeb uczestniczek – mówi Joanna Cymkiewicz, projektantka i mentorka Dare IT.
– Wiedza przekazywana w programie jest niezwykle istotna. Jednak to, co jest kluczowe to budowanie relacji, oferowanie wsparcia i tworzenie silnej społeczności, w której można na siebie liczyć. Z takim zapleczem łatwiej wkroczyć na nową ścieżkę zawodową – mówi Dagmara Perlak, CSR Manager w intive.
Wspólny projekt badawczy ze Stanford University Graduate School of Business
– Stale szukamy sposobu, by pomagać jeszcze efektywniej. Dlatego nawiązałyśmy współpracę ze Stanford University Graduate School of Business. Wspólnie realizujemy projekt badawczy, którego wyniki pomogą w ulepszeniu mentoringu Dare IT i wielu innych inicjatyw – mówi Natalie Pilling, współzałożycielka Dare IT.
Celem tej wielomiesięcznej współpracy jest wyciągnięcie lekcji, które mogą być generalizowane i mogą pomóc zwiększyć udział kobiet w IT poprzez wskazanie realnej drogi do pracy w tej branży.
Aplikacje do programu mentoringowego można przesyłać do 10 października przez formularz dostępny na stronie mentoring.darewit.io. Lista osób zakwalifikowanych do programu zostanie ogłoszona 26 października. Koszt udziału w 4. edycji Dare IT wynosi 249 zł.
Więcej informacji o Dare IT można znaleźć na stronie: www.dareit.io.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.