Rynek biur w Gdańsku trzyma się mocno
Zdjęcia do pobrania: https://we.tl/t-bx3Eo2Q9zm
Pomimo pandemii, Olivia Business Centre wykorzystała rok 2020 na dynamiczny rozwój i pozyskanie nowych, znaczących Rezydentów, o bardzo zróżnicowanym profilu działalności. Są w tym gronie firmy IT, media, ubezpieczenia i firmy oferujące usługi dla biznesu. W tym roku w Olivii swoje biura otworzyli: RMF FM, PZU, Abax oraz Weco Travel.
Z pewnością najbardziej znaną z tych marek jest PZU, które w Olivii Tower otworzyło biuro zajmujące się projektem innowacyjnej platformy internetowej Cash, za pośrednictwem której pracownicy będą mieli szybki dostęp do tanich i bezpiecznych pożyczek.
- Jest to przepięknie położone biuro, z lipową aleją tuż za otwieranymi oknami, przez które w lecie słychać śpiew ptaków. To jest prawdziwy well-being na co dzień, jedno z najprzyjemniejszych naszych biur. Jesteśmy dumni, że największy polski ubezpieczyciel wybrał właśnie Olivię na miejsce rozwoju swojego nowego projektu - mówi Aleksandra Majdańczuk, Deputy Director w Olivia Business Centre, odpowiedzialna za negocjacje z PZU.
W lipcu w Olivii Star na 21 piętrze swe podwoje otworzyło regionalne biuro Grupy RMF. Tu znajdują się studia radiowe, z których nadawane są codzienne audycje stacji RMF FM, RMF Classic i RMF MAXX. Z biura na co dzień korzystają również pracownicy pomorskiego biura handlowego Grupy RMF.
– Biuro ma bardzo atrakcyjny widok na morze i cały Gdańsk, co w pierwszych dniach wywoływało zachwyty redaktorów, słyszalne nawet na antenie. Ciekawostką tego biura są pomieszczenia zwane „dziuplami”, tak nazywa się w tej branży małe studia nagrań. Na ścianach „dziupli” znajdują się miękkie, kolorowe obicia o specjalnych parametrach akustycznych. Całe wnętrze jest bardzo wysmakowane, a autorami projektu jest nasza pracownia architektury wnętrz Design Anatomy – mówi Ewelina Kumełan, Senior Account Manager w Olivia Business Centre, odpowiedzialna za transakcję z Grupą RMF.
W Olivii Six we wrześniu pojawił się nowy najemca świadczący usługi dla firm – Weco Travel. Firma z duńskimi korzeniami, w Polsce jest obecna od 1992 roku, a zajmuje się kompleksowym zarządzaniem podróżami służbowymi, organizacją konferencji i wyjazdów na targi. Jej biuro ulokowane jest na najwyższym, 14 piętrze Olivii Six i charakteryzuje się zachwycającym widokiem na morze. Będzie służyć zespołom, które wcześniej pracowały w różnych lokalizacjach w Trójmieście.
Wśród biur wynajętych w tym roku, znajduje się najwyżej położone biuro w Polsce (poza Warszawą), które oferuje zachwycający widok, prawdopodobnie najpiękniejszy widok w Polsce. W tym przypadku z 31 piętra Olivii Star i wysokości 120 metrów roztacza się panoramiczny widok na całe Trójmiasto i Zatokę Gdańską, od nasady Półwyspu Helskiego, przez klify Gdyni, aż po ujście Wisły i plaże na Mierzei Wiślanej. We wrześniu wprowadził się tam Abax – firma norweska, z centralą w Larvik, która zajmuje się telemetrią i systemami
śledzenia GPS oraz zarządzania flotami pojazdów.
- Abax szukał wyjątkowego biura, które pomoże podkreślić wyjątkowy charakter firmy, pomoże pozyskiwać najlepsze talenty, wyjątkowych klientów, a jednocześnie zapewni doskonałe warunki pracy zespołowi. Olivia Star ma nie tylko najwyższej klasy instalacje, trójszybową, całoszklaną, trójszybową fasadę, ale też otwierane elementy elewacji na wszystkich piętrach biurowych. W praktyce są to otwierane okna, co jest rozwiązaniem unikalnym w budynkach tej wysokości – mówi Szymon Renk, Key Account Manager w Olivia Business Centre, odpowiedzialny za transakcję z Abax.
Ostatnie miesiące wykorzystaliśmy na bardzo intensywną pracę, która procentuje dobrymi wynikami w tym wymagającym czasie. – mówi Maciej Kotarski, dyrektor Działu Komercjalizacji Olivii Business Centre. Jesteśmy dumni, że tak znane firmy wybrały Olivię jako miejsce dla swoich zespołów, zwłaszcza w tym trudnym roku. To nas motywuje i jasno pokazuje, że biurowce takiej klasy, jak Olivia, mają przyszłość, mimo istotnego trendu pracy zdalnej.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.